התצוגה הכי מדוברת בעולם עשתה לנו סיוטים בלילה

אבל הייתה כל כך שווה את זה. כבר כמה שעות שעולם האופנה לא נרגע ממופע האימים של גוצ'י, שצמרר אמש את המסלול בשבוע האופנה של מילאנו. אבל החכמה היא לא לתת לראשים הכרותים, הדרקונים והלטאות להסיח את תשומת הלב מהעניין האמיתי: אלסנדרו מיקלה עשה זאת שוב עם קולקציה מרהיבה

מאת  | ‏ 22 פברואר 2018
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine) on

מאז שאלסנדרו מיקלה התיישב על כס המנהל הקריאייטיבי של בית האופנה גוצ׳י, קשה לחשוב על קולקציה אחת בעיצובו שלא עוררה התרגשות. מדובר באחד המייקאוברים המשמעותיים ביותר שבית אופנה גדול עבר בעשורים האחרונים, והגאונות של מיקלה ניכרת גם למי שהעיצובים פחות קולעים לטעמו.

אתמול, ביום הראשון של שבוע האופנה מילאנו, הוא הציג את הבשורה שלו לסתיו 2018, ושוב גנב את ההצגה. זה התחיל בסט המקורי, שנראה כמו חדר ניתוחים מפונפן עם מיטת חולים שלא ברור היה מה הולך להיות התפקיד שלה בתצוגה.

 

A post shared by Fashion Forward (@fashionforward) on

התצוגות של גוצ׳י תחת שרביטו של מיקלה תמיד מתאפיינות בסטיילינג מוגזם, והפעם הזאת לא הייתה שונה. מה שגנב מעט את הפוקוס מהבגדים היו האקססוריז המופרכים לחלוטין שהוא בחר בהם העונה, ובראשם – דוגמנית ודוגמן שעלו על המסלול כשהם אוחזים שיחזור מדהים של הראש שלהם. 

קשה להתחרות עם ראש כרות, אבל על המסלול גם הייתה דוגמנית שאוחזת דרקון קטן ורדום, נחש, לטאה וכובעי גרב צבעוניים שמכסים את פני הדוגמנים והדוגמניות וחושפים רק עיניים ופה, חלקם משולבים עם תכשיטי ראש שיצרו ניגוד מסקרן. מלבד כובעי הגרב הבולטים היו עוד כיסויי ראש עם השראות מתרבויות שונות.

 

A post shared by Fashion Forward (@fashionforward) on

פריט נוסף ומעניין היה מעין כיסוי בגדים שקוף בסגנון ניקוי יבש שהולבש מעל כמה מהמראות והעניק להם עומק מעניין. היו גם דוגמניות עם גבות מחוברות, תספורת אייטיז בסגנון דיוויד בואי ודוגמנית שצוירה על מצחה עין שלישית. בקיצור – טירלול מופלא.

עבור שיחזורי הראשים פנה מיקלה לחברה איטלקית שמספקת שירותי אפקטים מיוחדים לעולם הקולנוע, והעבודה עליהם ארכה חצי שנה. מלבד המראה הקריפי, המשמעות מאחורי הראשים הכרותים הייתה מטאפורה לאופן בו אנחנו נושאים איתנו את העבר, ההתפתחות הרגשית והמודעות העצמית שלנו.

 

A post shared by WWD (@wwd) on

בעוד רוב המעצבים ובתי האופנה עובדים עם השראה אחת ברורה, או כמה השראות בודדות עם חוט מקשר ביניהן, מיקלה נשאר לרוב נאמן לשיטת הפסטיש שלו. כלומר – ערבוב השראות שונות מעולמות שאינם בהכרח קשורים וערבובייה פוסט-מודרנית שלהם שאין לה משמעות או פרשנות אחת. הסטיילינג בתצוגות שלו תמיד מופרע על גבול הסכיזופרני, וקשה לדעת לאן להסתכל.

 יחד עם זאת, כשמפרקים את המראות השונים לגורמים, מגלים שמדובר באחת הקולקציות המוצלחות והלבישות של המעצב. אמנם בחיי היומיום ואפילו על השטיח האדום קשה יהיה לשחזר את המראות מהמסלול, אבל זו אינה המטרה. מיקלה יודע לתת שואו מרגש, אבל למעשה העלה העונה על המסלול כמות אדירה של פריטים מוצלחים, לבישים ויומיומיים, לצד כמה מראות שטיח אדום מוצלחים ופריטי סטייטמנט. היו שם פריטים משובצים מחויטים, עליוניות מטאליות מלאות דיטיילים שאפשר לשלב עם ג׳ינס וחולצה לבנה, נעליים, תיקים וצעיפים מהיפים שראינו את בית האופנה מוציא ותכשיטים שעשו לנו חשק להעמיס את כולם עלינו.

 

A post shared by Alfie Hsu(阿飛) (@alfiehsu888) on

מיקלה לא תמיד קולע, אבל העונה הוא עשה בדיוק את מה שהפך אותו למעצב המדובר ביותר של ימינו ואת גוצ׳י לסיפור הצלחה מסחרר – הוא יצר תצוגה שהיא עולם פנטסטי וערבוביה של השראות, צבעים ורעיונות, אבל עם פריטים שאפשר ללבוש בהקשרים אחרים, כולל כאלה שמתאימים לחיי היומיום של האישה והגבר הממוצעים.

 

A post shared by Vogue Runway (@voguerunway) on

 

A post shared by Dazed Fashion (@dazedfashion) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Trin (@trinandtrinity) on

 

A post shared by wallas (@wawllas) on

 

A post shared by WWD (@wwd) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by wallas (@wawllas) on

 

A post shared by wallas (@wawllas) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

השאירו תגובה

 

  • הבגדים מכוערים נקודה
    ושום תחפושת לא ליכולה להסתיר את זה

    מאת: רונית |‏ 23 בפברואר 2018 | 08:42
  • גועל נפש עכשיו אני בטוחה שהגענו לסוף העולם….כולם כבר מכורפניםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

    מאת: א. מהמרכז |‏ 22 בפברואר 2018 | 15:02
  • וואו! תצוגה מדהימה ומלאה בצבעים ואומנות מיוחדת. מישהו השקיע ממש הרבה בתצוגה הזאת.

    מאת: טובה תבור |‏ 22 בפברואר 2018 | 13:39