בעקבות הטענות של קייט אפטון, מנכ"ל "גס" הולך הביתה

קצת אחרי שקייט אפטון סיפרה לעולם כי מנכ"ל "גס", פול מרציאנו, תקף אותה מינית, הצהיר פול כי הוא לא מבין מה יש לה נגדו ושהאמת תצא בבית המשפט. עכשיו, שבועיים אחרי ההצהרות, הוא הודיע על התפטרותו

מאת  | ‏ 21 פברואר 2018

קייט. הצליחה לגרום לו ללכת (צילום:  Craig Barrittלגטי אימג'ס)

קייט. הצליחה לגרום לו ללכת (צילום: Craig Barrittלגטי אימג'ס)

אפקט הדומינו של תנועת metoo# ממשיך, ועוד אנשים שנחשבו לבלתי מעורערים נאלצים לאסוף את החפצים האישיים וללכת הביתה. האחרון בהם הוא פול מרציאנו, ממקימי רשת "גס" ושחקן מרכזי ומוכר בעולם האופנה, שזכה לחץ שלוח מקשתה של קייט אפטון האמיצה לפני כשבועיים, ועכשיו מתפטר מתפקידו.

"מאכזב שמותג נשים כל כך אייקוני עדיין מחזק את פול מרציאנו בתור המנהל הקריאטיבי שלו", נכתב בציוץ של אפטון, שנחתם בתגית metoo# מה שמיד הפך אותו לאישי. "הוא לא צריך להיות מסוגל להשתמש בכוח שלו בתעשייה על מנת להטריד נשים מינית ונפשית", הוסיפה הדוגמנית המצליחה.

פול מרציאנו. בהתחלה הכחיש ואז עזב (צילום: Amanda Edwards לגטי אימג'ס)

פול מרציאנו. בהתחלה הכחיש ואז עזב (צילום: Amanda Edwards לגטי אימג'ס)

מרציאנו הגיב לציוץ באופן הזחוח הצפוי וטען שאין קשר בין דבריה של הדוגמנית והשחקנית למציאות, מה שהוביל אותה להתראיין במגזין טיים, שם הרחיבה וסיפרה כי: "יחסי עם פול מרציאנו היו קרב בלתי פוסק ורגשי של משחקי כח וטקטיקות התחמקות יצירתיות. לאחר היום הראשון לצילום קמפיין ההלבשה התחתונה של "גס" בשנת 2010, מרציאנו אמר שהוא רוצה לפגוש אותי. ברגע שנכנסתי עם הצלם יו צאי, פול התקרב אלי, תפס את שדי והחל למשש אותם, שיחק איתם, בעצם. דחפתי אותו מעלי והוא אמר: 'אני רק בודק שהם אמיתיים'".

מצער לגלות שזו לא הדוגמה המבחילה היחידה שנושאת אפטון באמתחתה מנסיונה עם מרציאנו. במהלך הריאיון ציינה מקרים דומים נוספים ואמרה: "יש לי בחילה מההשתקה והציפייה שאטאטא את זה מתחת לשטיח. נמאס לי שמצפים שאצחק אל מול ההתנהגויות האגרסיביות האלה ואקבל בהכנעה את חוסר השוויון והכוחנות. נמאס לי שמצפים שאסבול את זה ואהיה מנומסת ומקצועית במקביל".

קייט אפטון: "יש לי בחילה מההשתקה" (צילום:  JP Yim לגטי אימג'ס)

קייט אפטון: "יש לי בחילה מההשתקה" (צילום: JP Yim לגטי אימג'ס)

כאמור, תחילה ניער ממנו מרציאנו, שהקים עם אחיו את "גס", את ההאשמות, והצהיר בתקשורת כי הוא לא מבין מה יש לה נגדו, הוא מעולם לא נגע בה או היה איתה בחדר לבד, ואיים שהאמת תצא בבית המשפט או במשטרה. "אולי העובדה שהחברה שלנו החליטה בזמנו לחתוך את הקשרים עם אפטון היא הסיבה והמוטיבציה להאשמות אלה", אמר. היום הוא כבר מדבר אחרת, ולצד הפרסום על כך שיפנה את מקומו בחברה ולא יעבוד בה באופן שוטף, התייחס לעניין כזמני, עד אשר יתבהרו העניינים, והצהיר כי: "אני משתף פעולה באופן מלא עם החברה שלי, ואין לי ספק שויקטור הררו, המנכ"ל שלנו, ימשיך להוביל את החברה היטב, גם בתקופה זו".

 

 לא ויתרה (צילום:  Jamie McCarthy לגטי אימג'ס)

לא ויתרה (צילום: Jamie McCarthy לגטי אימג'ס)

סיימה את הפרשה (צילום: Andreas Rentz לגטי אימג'ס)

סיימה את הפרשה (צילום: Andreas Rentz לגטי אימג'ס)

השאירו תגובה