המלכה קפצה לשבוע האופנה והעולם לא נרגע

הביקור המלכותי המפתיע בפאשן וויק הלונדוני מסעיר את הממלכה והאמת שגם אותנו: על מה התלחשה המלכה עם אנה וינטור, איך הגיבה להכתרתה כאייקון אופנה ואיך הרגיש המעצב הצעיר שממש לא ציפה לנוכחותה הממשית של המוזה מאחורי הקולקציה שלו?

מאת  | ‏ 21 פברואר 2018
 

A post shared by Jackie Frank (@jackie_frank) on

שבוע האופנה של לונדון בעיצומו, אבל בעצם אפשר להכריז שהוא נגמר – כי על הרגע הזה כבר יתקשו להתעלות. רבות עוד ידובר על ההפתעה המלכותית שעשתה המלכה אליזבת׳, כשהגיעה לתצוגה של ריצ׳רד קווין על מנת להעניק לו פרס מיוחד. המלכה נראתה טבעית לחלוטין בתצוגה, כשהיא לובשת את אחד האאוטפיטים המוכרים שלה, חליפת טוויד בצבע תכול בהיר, נטולת כובע, עם שיער לבן ומסולסל, ולצידה האקססורי הכי נכון להתאבזר בו בשבוע האופנה: אנה וינטור במשקפי שמש.

העיתונות דיווחה בהתרגשות על השקט המתוח שעמד בחדר בעוד המלכה, שנראית צעירה וחיונית להפליא, בייחוד כשנזכרים שהיא כבר בת 91, עשתה את דרכה למושבה, למרגלות המסלול, בו הציג קווין את יצירותיו הצבעוניות. כל הקהל נעמד על רגליו בהתרגשות, והטלפונים מיד נשלפו, על מנת לתפוס את הרגע האינסטגרמי של השנה. לצדה השני של המלכה ישבה התופרת האישית שלה, אנג׳לה קלי, וגם וינטור וגם קלי לחשו על אוזנה דברי טעם בעוד הלוקים השונים חלפו ובאו לעומתן.

קווין זכה לכבוד גדול, אף שבגלל נוכחותה של המלכה הקולקציה שלו זכתה לתשומת לב פחותה מהנוכחים, אלא שהקולקציה היתה בהשראתה של אליזבת. המעצב האנגלי סיים את קולג׳ האופנה סיינט מרטינס רק לפני שנתיים, והוא כוכב עולה, שצעיפי האובר-סייז הצבעוניים שלו הפכו לפופולריים במיוחד בשנה האחרונה ונלבשו על ידי נשים משפיעות ואופנתיות כמו ליידי גאגא ואדואה אבואה, שגם סגרה את התצוגה והתרגשה לצעוד בפני המלכה.

הפרס אותו העניקה המלכה לקווין, פרס שנתי לעיצוב על שמה, הוא פרס עליו אחראיות ווינטור וקלי, וגם קרוליין ראש, העומדת בראש קונסוליית האופנה הבריטית, שזכתה להציג את המלכה במילים: "הוד מלכותה, אני יודעת שאת לא מעוניינת להיות מוכרת כאייקון אופנתי, אבל עבור כל האנשים בחדר הזה, להם הכבוד העילאי עבורך, ברור שזה מה שאת". המלכה לא מחתה על התואר שקיבלה, ודיברה בנאומה על המקום המיוחד של הממלכה הבריטית בעולם האופנה, זאת בזכות הידע ומלאכת היד העתיקה ויוצאת הדופן. אחת הסיבות לבחירתו של קווין היא קהילתית: הוא מנהל סטודיו בדרום לונדון, בשכונה מתפתחת, הפתוח למעצבים צעירים וסטודנטים, ומבקש לעזור להם לצמוח.

 

A post shared by Emily Nash (@emilynashhello) on

קווין, שקיבל את המלכה בלבוש קז׳ואלי להפליא, שכלל חולצת משבצות וכובע בייסבול, הודה לאחר האירוע בפני התקשורת שהאירוע היה סוריאליסטי לגמרי, שלא היה מוכן לכך שהאישה שהיוותה השראה לקולקציה שלו תברך אותו בנוכחותה, ואמר: "אני חושב שאין שום ספק שהיא אייקון אופנה". אנחנו מסכימים ומקווים שהתמונות לא משקרות, שהמלכה מצאה לה תחביב חדש ושנראה אותה בעוד הרבה שורות ראשונות. 

 

A post shared by The Business of Fashion (@bof) on

 

A post shared by Sharron Granger (@sharron_granger_) on

 

A post shared by So Posh (@soposh_trendletter) on

 

A post shared by Gala Magazine Germany (@gala_magazin) on

 

A post shared by Olivia (@oliviaheraud) on

השאירו תגובה