האם זו הסיבה שבגללה מריו טסטינו לא יצלם את הארי ומייגן?

אחרי שווג התנערו מצלם העל, מריו טסטינו, בעקבות תלונותיהם של עשרות דוגמנים ואסיסטנטיים שהאשימו אותו בהטרדה מינית, הגיע תורם של בתי האופנה כמו ברברי, מייקל קורס וסטויארט ויצמן לפטר את צלם הבית שלהם. בנוסף, עכשיו עולה כי טסטינו שהיה אמור לצלם את החתונה של הארי ומייגן, הוחלף בצלם אחר. תם עידן

מאת  | ‏ 17 ינואר 2018

מריו טסטינו, אהוב נשות הוליווד (צילום:  Dimitrios Kambouris לגטי אימג'ס)

מריו טסטינו, אהוב נשות הוליווד (צילום: Dimitrios Kambouris לגטי אימג'ס)

קמפיין metoo# ממש לא לקראת סיום. זוהי תקופה בה כוכבים שזרחו במשך עשורים רבים, זוהרים ומורמים מעל, פשוט צונחים ארצה בקול חבטה עזה. מריו טסטינו, אחד הצלמים החשובים שמובילים כבר שנים רבות את עולם האופנה, היה האחרון ליפול. הצלם בן ה-63 הואשם בשבוע שעבר על ידי 13 דוגמנים ואסיסטנטיים מהתעשייה בהטרדות מיניות ומעשים מגונים. חברתו הקרובה של טסטינו, אנה ווינטור, כבר התנערה ממנו, והצטרפה אישית לחרם נגדו בהנהגת המו"ל קונדה נאסט. עכשיו מתנערים ממנו גם החבר'ה בבתי האופנה, ודופקים עוד מסמר בארון המקצועי המרהיב של הצלם.

אחרי יחסים מקצועיים של 15 שנה פוריות, הודיעה חברת ברברי שצלם הבית שלה והיא כבר לא. הקמפיינים שצילם טסטינו עבור ברברי, בהם נראו נשים כמו קייט מוס וקארה דלווין היו מהחשובים והאייקוניים שבמדיה, אך לאחר הפרטים שפורסמו בניו יורק טיימס, שם נחשפו הסיפורים הקשים שכללו מעשים לא הולמים, ברברי הודיעה שהיא מפטרת את טסטינו. "יש לנו אפס סובלנות כלפי הטרדות מכל סוג, התעללות או אפליה, ולא נעבוד עוד עם טסטינו לאור ההאשמות המופנות נגדו בשעה זו".

הקמפיין האחרון של מריו לסטויאט  ויצמן (צילום: מריו טסטינו)

הקמפיין האחרון של מריו לסטויאט ויצמן (צילום: מריו טסטינו)

יש לציין שלקח זמן מה עד שהעדויות הללו, שרצות כבר תקופה ארוכה בתעשייה הזו, המועדת לפורענות, יצאו לציבור. יש המתלחשים שזו הסיבה לכך שצלם אחר ולא ממש מוכר בשם אלכסיי לובומירסקי היה זה שנבחר לצלם את מייגן מארקל והנסיך הארי, במקום טסטינו, שזוהי עבודה קבועה ומובטחת מבחינתו. זו גם הסיבה לכך שטסטינו לא יהיה צלם החתונה של השניים. מריו היה זה שצילם את ויליאם וקייט בשנת 2014, את הנסיכה דיאנה בכמה מקרים שונים, וגם בפורטרטים האחרונים שעשתה לפני מותה, וצילם בני משפחה נוספים. הוקעתו של הצלם מבית המלוכה ודאי אינה פחות כואבת מהבעיטה לה הוא זוכה מברברי ומ"ווג".

גם מייקל קורס, סטיוארט וייצמן וכל המגזינים שמוציאה קונדה נאסט ("ווג", GQ, "ואניטי פייר", W ועוד רבים), מחרימים את הצלם האייקוני, שמצטרף לטרי ריצ'רדסון וברוס וובר, שני צלמים מופלאים נוספים שחטאו, נפלו, וכעת מוקעים כמצורעים. טסטינו טרם הגיב ציבורית לשערוריה, בניגוד לוובר, שמתכחש להאשמות וזועם על העוול שנעשה לו לכאורה. הפרובוקטיביות של שלושת הצלמים הללו הייתה חלק מהאטרקטיביות שלהם. רק לפני חמישה ימים עלה קמפיין שצילם טסטינו לנעליו של סטיוארט וייצמן שיצר רעש תקשורתי, בו נראו הדוגמניות קייט מוס וג'יג'י חדיד רומסות דוגמן צעיר. חלק מהציבור הריע, חלקו התרעם ותהה מה היה קורה אילו התפקידים היו הפוכים, אבל כולם דיברו, וזוהי הוכחה לקמפיין מוצלח. 

 

A post shared by MARIO TESTINO (@mariotestino) on

מעניין איך גלגל מסתובב לו, וצלם שהשבוע נחגג עם שער "ווג" ובו סרינה ויליאמס, מקבל תוך ימים את הכתף הקרה. לא נראה שטסטינו יצליח לחזור מהאי המטאפורי אליו הוגלה כעת, אלא אם תוקם שם בידי גאון כלכלי איזו תוכנית גמילה מתקבלת על הדעת מניצול והטרדה מינית. קצת עצוב לחשוב שכך מסתיימת הקריירה שלו, וגם פרוייקט המגבת המפורסם שיצר, בו צילם נשים וכמה גברים חשובים במגבות, בשחור-לבן, ואליו עלה פורטרט מס' 149 עם קרולינה הררה רק לאחרונה. מעניין מי הכוכב הנופל הבא. זה רק עניין של זמן.

 

A post shared by MARIO TESTINO (@mariotestino) on

 

A post shared by MARIO TESTINO (@mariotestino) on

השאירו תגובה