"שמעתי שיש בישראל אנרגיות מיוחדות, אני מבטיחה להגיע"

בין תצוגה של דיור לשאנל בשבוע ההוט קוטור בפריז, תפסנו את כוהנת הסטייל האגדית אנה דלו רוסו לשיחה על מצב האופנה העולמית. בראיון בלעדי ל- FF היא מספרת מה עדיין מסעיר אותה גם אחרי עשרים שנה בתעשייה ומתי היא כבר תגיע להתרשם מהמעצבים הישראלים

מאת  | ‏ 13 יולי 2015
אנה, השבוע בפריז (צילום:  Malika Mokadem)

אנה, השבוע בפריז (צילום: Malika Mokadem)

אנה דלו רוסו היא אחת הדמויות הבולטות והמשפיעות ביותר בעולם האופנה בשנים האחרונות. האיטלקייה הדקיקה שמתפקדת כעורכת האופנה הראשית של מגזין ווג יפן וכיועצת לבתי אופנה גדולים הפכה לאייקון צלמי אופנת הרחוב ולדמות נערצת ועוצמתית בקרב צרכני האופנה ברחבי העולם. היא בת 53, חיה במילאנו, לא נשואה וללא ילדים. היא חולת יוגה ושוחה כל בוקר. העבודה היא החיים שלה, והיא בעצמה מודה שהיא קורבן אופנה בהתגלמותו. לא תראו אותה לובשת את אותו האאוטפיט פעמיים, המעצבים ממהרים לשלוח לה בגדים הישר מהמסלולים עוד לפני תחילת העונה, כך שהיא לעולם לא צריכה לדאוג לשופינג, והיא תמיד, אבל תמיד, מביאה את הבשורה הבאה כשזה מגיע לטרנדים חדשים.

אנה לא נחה לרגע, וכשהיא לא מצלמת לווג או נופשת בלוקיישנים אקזוטיים, היא מתזזת את עצמה בין שבוע אופנה אחד לשני. גם העונה היא פקדה את שבוע ההוט קוטור בפריז, ואף פינתה כמה דקות בין תצוגה לתצוגה כדי לספר לנו על חייה הלא שגרתיים אך פוטוגניים להפליא.

פאשניסטה אמיתית (צילום: גטי אימג'ס)

פאשניסטה אמיתית (צילום: גטי אימג'ס)

את כבר שנים בדרכים בעקבות העבודה. את לא מתעייפת?
"לא. אין מה לעשות, זו העבודה וסגנון החיים שבחרתי לעצמי. אנשים שעובדים כמוני הם ממש נוודים, סוג של צוענים מודרניים. אופנה היא תחום מאוד דינמי. מי שחושב שהוא יכול להצליח בתחום הזה ולשבת במקום בלי לנוע יש לו טעות חמורה. העבודה הזו מחייבת תנועה ודינמיקה מתמדת, דברים משתנים מעונה לעונה וחייבים לזרום עם מה שיש. הנסיעות מאפשרות לי לגלות מקומות ותרבויות חדשות. זו אמנם עבודה קשה, אבל אני לעולם לא מתלוננת. אם לא הייתי מרוצה הייתי פורשת כבר מזמן, אבל אני מרגישה שיש לי עוד מה לגלות, וכל נסיעה כזו מרעננת אותי וגורמת לי להישאר עם ראש פתוח".

את רואה כל כך הרבה בגדים בכל יום, מה עדיין מרגש אותך אחרי כל השנים האלו? מה עובר את מבחן ״אנה דה לה רוסו"?
"בגדים בשבילי הם אמירה של העולם שאנו חיים בו היום. כיוון שהכל משתנה בתדירות גבוהה, זה מאוד מרגש אותי לראות איך דברים יתורגמו לאופנה. מסקרן אותי מי ומה יהיו הדבר הבא, ומה הדרכים החדשות בהן אנשים צורכים אופנה. עשר השנים האחרונות היו מאוד מרגשות עבורי. הרבה השתנה וממשיך להשתנות עם העידן הטכנולוגי החדש".

אם כבר מדברים על העידן החדש, איך האינטרנט משפיע על העיתונות המודפסת בה את עובדת כבר מעל 20 שנה?
"נולדתי לתוך עולם מגזינים. עבדתי 18 שנה עם פרנקה סוזני בווג איטליה ובשבילי זה היה בית הספר המושלם לחיים, וזו הייתה הכנה נהדרת למה שאני עושה היום. העבודה על צילומי אופנה למגזין כרוכה בכל כך הרבה הכנות ואנשי צוות. כשמדובר בדפוס, הכל חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר. למען האמת, אני לא דואגת לגבי העתיד או התחרות עם העולם הדיגיטלי, כי בדפוס יש איכות שהדיגיטל לא יכול לספק, ועם זאת, אני מאוד מחוברת לעולם הדיגיטלי וכל מה שיש לו להציע לעולם האופנה".

"מסקרן אותי מי ומה יהיו הדבר הבא" (צילום: גטי אימג'ס)

"מסקרן אותי מי ומה יהיו הדבר הבא" (צילום: גטי אימג'ס)

את דמות עם הרבה השפעה בעולם האופנה. את מרגישה את ההשפעה הזו על אנשים? יוצא לך להסתכל על בחורות שמתלבשות כמוך ולהגיד ״זה בזכותי״?
"אני מבינה שיש לי אחריות גדולה. גם כלפי המגזין בו אני עובדת וגם כלפי העוקבים שלי והמותגים אותם אני בוחרת לקדם. כל מה שאני לובשת מאוד מחושב, ולמזלי יש לי צוות שעוזר לי בבחירות האלו. אני צריכה להיות מאוד זהירה גם כשאני תומכת במישהו ובעבודה שלו, כי קודם כל אני עורכת במגזין אופנה וזה התפקיד הכי חשוב שלי. אחר כך מגיעים כל השאר. זה לא מספיק להגיד ״זה יפה או זה מיוחד״. אני חייבת להתחבר לבגדים, הם צריכים להוציא ממני אמוציות. רק אם אני מאמינה ביצירתיות של מישהו אז אני יכולה לתמוך בו". 

אין שבוע אופנה שאת לא פוקדת. איך את מתכוננת לכל אחד מהם? כמה מזוודות יש איתך?
"אני מבינה שיש ממש אגדה לגבי המזוודות שלי. אבל בזמן האחרון, במקום לסחוב איתי את המזוודות, אני שולחת אותן עם חברת שליחויות, או פשוט בוחרת בגדים בעיר בה אני נמצאת, במקום להיסחב עם הכל. מזל שיש אופנה בכל מקום אליו אני נוסעת. אופנה בשבילי היא דרך לביטוי עצמי, ובגדים הם הלחם והחמאה שלי, לכן אף לא מספיק לי, ותמיד יש לי משהו חדש להגיד ולהראות. אבל היום אני מבינה כמה זה חשוב לערוך ולסנן. עריכה נכונה של אאוטפיט יכולה לשנות הכל".   

יותר מעשרים שנה בביזנס (צילום: גטי אימג'ס)

יותר מעשרים שנה בביזנס (צילום: גטי אימג'ס)

איך לדעתך מעצב צעיר יכול להצליח בעולם האופנה התחרותי?
"אני תמיד אומרת שרק כשרון זה לא מספיק. צריך משאבים, צריך תוכנית עסקית וצריך דיסציפלינה מאוד חזקה. ראיתי כל כך הרבה אנשים מוכשרים מציגים כמה עונות ואז נעלמים. התמדה, חזון וראייה לטווח ארוך הם לדעתי הדברים החשובים ביותר להצלחה של מעצב".

את לובשת לרוב רק בגדי מעצבים. איך היית ממליצה לנשים שאין להם את אותם האמצעים להיראות אופנתיות גם מבלי להוציא המון כסף?
"הו, זה מאוד פשוט בימינו! חברות כמו זארה, מנגו ו-H&M עושות בגדים נהדרים ומתרגמות את הטרנדים לבגדים נגישים, כך שזה מאוד קל היום להתלבש בשיא הסטייל גם בלי להוציא הון. כיום אין בעיה להראות מדהים גם בתקציב נמוך. אפשר לקנות אופנה אמיתית בעזרת שיתופי פעולה כמו אלו של H&M, כך שאפשר להשיג בלמיין מבלי המחיר הגבוה. האיכות ברשתות מאוד השתפרה, ואני באמת מאמינה שאפשר להתלבש מדהים גם בלי להוציא אלפי יורו".

אם אנחנו רוצים להזמין אותך כאורחת כבוד בתל אביב, מה יגרום לך לבוא?
"אני מאוד אוהבת לגלות מקומות חדשים ולקדם אופנה בתרבויות שונות, כך שאני מאוד אשמח לבוא. כמובן שזה גם תלוי בלוח הזמנים העמוס שלי. העבודה קודמת לכל, אבל אם אמצא את הזמן, אני מבטיחה להגיע. שמעתי שיש בישראל אנרגיות מאוד מיוחדות".

שומרת אמונים לפרינט (צילום: גטי אימג'ס)

שומרת אמונים לפרינט (צילום: גטי אימג'ס)

אחת הנשים החשובות בעולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

אחת הנשים החשובות בעולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

"זו עבודה קשה אבל אני לא מתלוננת" (צילום: גטי אימג'ס)

"זו עבודה קשה אבל אני לא מתלוננת" (צילום: גטי אימג'ס)

יקירת צלמי הרחוב (צילום: גטי אימג'ס)

יקירת צלמי הרחוב (צילום: גטי אימג'ס)

"בגדים צריכים להוציא ממני אמוציות" (צילום: גטי אימג'ס)

"בגדים צריכים להוציא ממני אמוציות" (צילום: גטי אימג'ס)

היא טווס אמיתי (צילום: גטי אימג'ס)

היא טווס אמיתי (צילום: גטי אימג'ס)

אז מתי היא מבקרת אותנו? (צילום: גטי אימג'ס)

אז מתי היא מבקרת אותנו? (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה