הרשת האופנתית: 10 דמויות מפתח בתחום הסטייל באינטרנט

בשבוע האופנה האחרון בניו יורק כבר היו בקהל יותר בלוגרים מעיתונאים | עושה רושם כי גם בתעשיית הסטייל כבר הבינו שאם אתה לא מקליק אתה לא קיים | אז מי הם ה"אנה וינטור" החדשים בעידן הדיגיטלי?

מאת  | ‏ 13 אוקטובר 2011
טאבי גביזון ואנה וינטור | צילום: גטי אימג'ס

התספורת כבר דומה. טאבי גביזון ואנה וינטור | צילום: גטי אימג'ס

ג'וליה פרקס | "Bunny Bisous"
ג'וליה פרקס היא ככל הנראה הבלוגרית/עיתונאית/סטייליסטית/דוגמנית הכי נכונה ברשת. בבלוג הטמבלר שלה היא נותנת הצצה לסגנונה עוצר הנשימה, ומתעדת כל מה שהוא אסתטי לטעמה. יום שגרתי בחייה כולל: דוגמנות, מסיבות לוהטות, פרטי לבוש מרהיבים וכתיבת הטור ב-"paper magazine" כל זה ממרומי גילה המופלג: 21.
את הבלוג שלה היא התחילה לכתוב בגיל 16, ב-2008 הכתיר אותה "ווג" כבלוגרית הנכונה ובנובמבר 2010 נבחרה ג'וליה על ידי אלבר אלבז לצעוד על מסלול התצוגה של "לנוון" ל-"H&M". בנוסף, היא מתחזקת פרופיל טוויטר עם למעלה מ-18 אלף צייצנים. ואין ספק כי היא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה.

ג'וליה פרקס | צילום: גטי אימג'ס

בגיל 21 תגיעי לשורה הראשונה. ג'וליה פרקס | צילום: גטי אימג'ס

 

גארנס דורה | "Garance dore"
גארנס דורה, שהחלה את דרכה כמאיירת אופנה, מספרת כי בתחילת דרכה החליטה לנסוע לפריז ולהיפגש עם אחד הסוכנים הגדולים שאמר לה שהיא לעולם לא תצליח בתעשייה כי אין לה את המראה הנכון. היום, לאחר ש"וג" פריז הכתיר אותה כאחת מ-40 הנשים של העשור לצד ליידי גאגא ואנג'לינה ג'ולי, אין ספק שהאפיזודה הזאת הרבה מאחוריה. בבלוג הפטפטני והמשובח שלה היא כותבת ומצלמת אופנת רחוב ומציגה קבל עם ובלוגספירה (בבלוג יש כ-50 אלף כניסות ביום) את בחירותיה האופנתיות ואת טעמה האירופאי האלגנטי. לאחרונה שיתפה פעולה עם מגזין "אל", כשאיירה את מהדורת השער המיוחדת עם דמי מור. דורה היא גם בת זוגו במציאות של הצלם סקוט שומן (ה"סרטוריאליסט").

גארנס דורה | צילום: גטי אימג'ס

אחת מ-40 הנשים של העשור על פי "ווג". גארנס דורה | צילום: גטי אימג'ס

 

סקוט שומן | "The Sartorialist"
"הסרטוריאליסט", שעלה לאוויר בשנת 2005, הוא ככל הנראה הבלוג הוותיק והמשפיע ביותר בעולם האופנה. מאחורי הבלוג עומד אלוהי אופנת הרחוב, הצלם ואיש הסטייל הניו יורקי סקוט שומן. שומן הקים את הבלוג מתוך רצון לחלוק עם העולם תמונות של אנשים שמתלבשים טוב לטעמו.
כיום הוא מתעד אופנה אורבנית ברחבי העולם, מוציא ספרים ועבודותיו מופיעות בתצוגת הקבע של מוזיאון "ויקטוריה ואלברט בלונדון".
בשנת 2010 נבחר שומן על פי לאחד מ-100 המשפיעים של תעשיית הסטייל במגזין "טיים". לבלוג של שומן מגיעים כל יום 120 אלף מבקרים, ואחרי הטוויטר שלו עוקבים למעלה מ-49 אלף צייצנים.

סקוט שומן | צילום: גטי אימג'ס

אלוהי אופנת הרחוב חותם על ספריו. סקוט שומן | צילום: גטי אימג'ס

 

אימראן אמד | "Business of Fashion"
רוצים לדעת את סוד ההצלחה של בלוג מצליח? פשוט תשאלו את אימראן אמד מייסד הבלוג "Business of Fashion" (שהיום הוא מערכת עם עשרות כותבים). הבלוג שהושק בשנת 2007 הוא לא עוד בלוג אופנה שמסקר טרנדים או צילומי רחוב מסוגננים, אלא בלוג שמוקדש כולו לביזנס של תעשיית האופנה. הבלוג מסקר את הטרנדים הדיגיטליים, שיתופי הפעולה, מינויים חדשים, מיזמי אופנה בינלאומיים, תובנות אופנתיות, ובעצם את כל הסיפורים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר באינטרנט. אמד גם יופיע ביום רביעי, 26.10 בשבוע האופנה בחולון ויספר על העתיד הדיגיטלי של תחום האופנה.

אימראן אמד | צילום: יח"צ

העסקים שמאחורי האופנה. אימראן אמד | צילום: יח"צ

 

סוזאנה לאו | "Style Bubble"
הבלוגרית הבריטית סוזאנה לאו פעילה בבלוגספירה כבר משנת 2006, ולכן למרות גילה הצעיר (26), היא מחשיבה את עצמה כסבתא של כל הבלוגריות. שנה לאחר שפתחה את הבלוג כבר זכתה לאו להזמנה לתצוגת האופנה של "שאנל" בפריז, אבל מאז תחילת הדרך ועד היום היא מעדיפה לפרגן למעצבים אנונימיים בתחילת דרכם שהיא מאמינה בפוטנציאל שלהם. לאחרונה התפטרה לאו ממשרת העריכה במגזין הסטייל "Dazed" על מנת להשקיע את מלוא מרצה בבלוג.

סוזאנה לאו | צילום: גטי אימג'ס

לא הולכת לשום מקום בלי תסרוקת גולגול ה"עגבניה". סוזאנה לאו | צילום: גטי אימג'ס

 

אנג'לה ארנדטס | מנכ"לית "ברברי"
האישה שעומדת בראש המותג האיקוני הבריטי "ברברי" היא בכלל אמריקנית, אבל זה לא הפריע לה להפוך את יצרנית מעילי הגשם למובילה אופנתית לוהטת וחובקת עולם. ארנדטס שחוגגת כבר 5 שנים על כיסא המנכ"לות, הובילה את המותג הקשיש למחוזות חדשים ופורצי דרך, עם עלייה של עשרות אחוזים ברווחים, לא מעט בזכות מהלכים פורצי דרך בתחום הדיגיטל והרשתות החברתיות.
ארנדטס מספרת ששאבה השראה רבה משלושת ילדיה, המבלים זמן רב בגלישה באינטרנט וקונים את מרבית בגדיהם בחנויות מקוונות. כיום יש למותג למעלה מ-8 מיליון חברים בפייסבוק, תצוגות אופנה שמשודרות בלייב ב-150 מדינות כולל ישראל ואפליקציית אייפון ואייפד שמאפשרת לרכוש פריטים מהקולקציה בזמן התצוגה, טרם יציאתם לחנויות.

אנג'לה ארנדטס | צילום: גטי אימג'ס

לובשת ברברי, כמובן. אנג'לה ארנדטס | צילום: גטי אימג'ס

 

טאבי גבינזון | "Style Rookie"
אם לאו היא הסבתא של כל הבלוגריות, טאבי גבינזון היא ללא ספק הסבתא רבא שלהן. נדמה ששום רשימה  לא יכולה להיות שלמה מבלי להזכיר את שמה של ילדת הפלא טאבי גבינזון בת ה-15. טאבי היא סמל הסטייל המובהק של העידן הדיגיטלי, שהפכה במהירות שיא ליקירת המעצבים וזכתה למעמד מיוחד בעולם האופנה. במהלך הקריירה הקצרה שלה, הצליחה גבינזון להיקלע לשערורייה שהציתה את המרחב הדיגיטלי, כשעורכת האופנה של המגזין "Grazia" הקניטה אותה בטוויטר בתצוגה של דיור, שם כתבה:"שגבינזון הסתירה לה עם הכובע המפונפן שלה." הציוץ גרר תגובות סוערות ברשת ובמשך ימים שלמים, התנהלו דיונים אודות מעמדן החדש של בלוגריות האופנה. לאחרונה השיקה גבינזון את אתר האופנה החדש והמסקרן שלה, המיועד לנערות מתבגרות. אפשר בהחלט להתחיל לפתח ציפיות.

טאבי גביזון | צילום: גטי אימג'ס

היום היא כבר הולכת בלי הכובעים המוזרים שלה. טאבי גביזון | צילום: גטי אימג'ס

 

טומי טון | "JAK & JIL"
לצלם טומי טון מהבלוג "ג'ק וגי'ל" יש כישרון נדיר לפרטים ועין רגישה ומיומנת במיוחד. טון מתעד את כל המרחב האופנתי: מהרחוב אל מאחורי הקלעים, שם הוא מצליח להעניק לנו הצצה נדירה אל המקום בו הדברים מתרחשים באמת. כל זה דרך צילום של דימויים משובחים, אותם הוא מצליח להנפיק כל פעם מחדש. אם תסתכלו היטב בדימויים של טון, תוכלו לעקוב אחר הסיפור המרתק שעומד מאחורי כל אימג'. "הסיבה שבחרתי לתעד פרטים מהאוף-אופנה, היא בעיקר על מנת לבדל את עצמי מסקוט שומן, שהוא ללא ספק המלך של עולם הסטייל", הסביר טון.

טומי טון | צילום: גטי אימג'ס

מתעד פרטים מה"אוף-אופנה". טומי טון | צילום: גטי אימג'ס

 

ארין קליינברג וסטפניה מארק | "the COVETEUR"
קרה לכם שרציתם להציץ לתוך ארון הבגדים של עורכת אופנה? הודות לבלוג המופלא של המעצבות ארין קליינברג וסטפניה מארק, סוף סוף זה אפשרי. השתיים מספקות הצצה מרתקת לפריטים ייחודיים ומעוררי קנאה מהארונות הפרטיים של הדמויות הכי משפיעות בתעשייה. בבלוג ניתן להתרשם ממאות פריטי לבוש צבעוניים, ססגוניים, מעוררי השראה ומלאי הומור עצמי. עד מהרה הפך הבלוג הייחודי שלהן, ליקירן של קובעי הטעם והסטייל בתעשיית האופנה.

ארין קליינברג וסטפניה מארק | צילום: גטי אימג'ס

נותנות הצצה לארונות הכי מסקרנים בתעשייה. ארין קליינברג וסטפניה מארק | צילום: גטי אימג'ס

 

נטלי מאסנה | "NET-A-PORTER"
"נט-א-פורטה" (אתר מכירות מותגי העל המצליח בעולם) החל לפני 11 שנה בדירה קטנה בצ'לסי. המייסדת, נטלי מאסנה, שהחלה את דרכה כעיתונאית אופנה, חשבה על האתר בזמן שעבדה במגזין "טאטלר" ושימשה כעוזרת של עורכת האופנה האגדית איזבלה בלואו. "הייתה לי מחשבה להקים אתר בו נשים יכלו למצוא ולקנות את מותגי האופנה החביבים עליהן, לא משנה היכן הן מתגוררות בעולם". בעלה, שתמך ברעיון, סייע לה לגייס 1.2 מיליון ליש"ט ממשקיעים. האתר הושק בדיוק בתקופה של התפוצצות בועת הדוט נט וכל המומחים צפו לה כישלון מוחץ. באותם ימים כבר הייתה בהיריון עם בתה הראשונה איזבלה (היום בת 11), בהמשך נולדה בתה השנייה אווה (בת 5). "ההתלהבות והרצון שלי להצליח כיסו על חוסר הניסיון המוחלט שלי". היום מבקרים באתר למעלה מ-2 מיליון משתמשים מדי שבוע ושוויו מוערך בכ-350 מיליון ליש"ט.

נטלי מאסנה | צילום: גטי אימג'ס

הגורו של השופינג אונליין. נטלי מאסנה | צילום: גטי אימג'ס

להזמנת כרטיסים לשבוע האופנה חולון היכנסו לאתר המוזיאון או התקשרו 03-5021552

  •  משעמם לא באופנה משעמם משעמם משעמם תחדשו כבר זה סגנון ישן
    וזה מה שיש לי להגיד ותאמינו לי אני מבינה גדולה באופנה למרות שאני ילדה קטנה

    מאת: ירדן |‏ 4 בפברואר 2013 | 17:46
  •  

    מאת: מיה |‏ 16 באוקטובר 2011 | 02:21

השאירו תגובה