להסתפר בלי להצטער: המדריך המלא לתספורת הביתית

בגדול עדיף לחכות לאחרי הסגר וללכת לספר, אבל אם את לא מסוגלים לחכות וחייבים תספורת דחופה, הספרית של הסלבס מסבירה במדריך מפורט להרפרס בזאר איך לעשות את זה נכון. קחו בחשבון - גם אם לא הצליח, כדאי לשמור על פרופורציות. שיער זה לא קעקוע. כוס יין יכולה לעזור בזה

מאת  | ‏ 7 אפריל 2020

ספרית הסלבס סאני ברוק בימים שבהם הייתה מותר לה לספר (ציילום: אינסטגרם unniebrook)

ספרית הסלבס סאני ברוק בימים שבהם הייתה מותר לה לספר (ציילום: אינסטגרם unniebrook)


בימים אלה אנשים מוצאים עמוק בתוכם שלל כשרונות שמעולם לא ידעו שיש להם, ומצד שני מגלים גם שיש תחומים שהם קצת יותר חלשים בהם, ומוטב להשאיר לידיהם המסורות של בעלי המקצוע. בכל מה שקשור בשיער, המקרה השני נוטה להוכיח את עצמו שוב ושוב. אם היו משחררים מחר את העוצר, סביר שהיינו נתקלים ברחוב בכמה תספורות עקומות במיוחד.

אבל אין מה לומר נואש. כמעט כל דבר ניתן ללמוד בעזרת סבלנות וזמן, שני מצרכים זמינים לרבים, וחינמיים לגמרי. בעוד צביעת השיער וטיפולי ביוטי שונים זה דבר יחסית פשוט, שקשה לעשות בו נזק רציני, המומחים מזכירים שבנוגע לתספורת כדאי לקחת פרוייקטים קטנים, פוני, קצוות, ולא לעשות שינויים דרמטיים, עם כל הפיתוי המוכר לתחושה שהשינוי שבשיער יביא איתו התחדשות בכל תחומי החיים.

הכי חשוב: מספריים חדים ושווים (צילום: אינסגרם unniebrook)

הכי חשוב: מספריים חדים ושווים (צילום: אינסגרם unniebrook)

אז מאיפה מתחילים? ספרית הסלבס, סאני ברוק, התגייסה להסביר לקוראות הארפרס בזאר את הבייסיק, עד שיוכלו לשוב הראשים לידיים הנאמנות שמתגעגעות אליהם. ״הדבר שהכי חשוב פה הוא זוג מספריים״, היא קובעת נחרצות. ״אם ממש נמצאים במצוקה, זוג מספריים ביתיים יכולים לעבוד, אבל הם חייבים להיות מספיק חדים, אחרת הם ׳ילעסו׳ לכם את הקצוות. אם לא עושים עכשיו תספורת של כל השיער, אפשר להשתמש במספריים פשוטים לשיערה פה, שיערה שם".

החוק הראשון לגזירת קצוות הוא טקסטורה,״ קובעת ברוק. ״תנו לשיער להתייבש לגמרי, באוויר, למצב הרגיל. כך תוכלו להעריך באמת איפה צריך לקצר. כשמספרים שיער מתולתל או כבד במיוחד כשהוא רטוב, הוא הרבה יותר גמיש וכשיתייבש תגלו שגזרתם יותר ממה שהתכוונתם. באיזורים החיצוניים, כדאי לחלק את השיער בשביל באמצע, ולבחור בקבוצת שיער קטנה שתכתיב את האורך הרצוי, בעוד יתר השיער אסוף מאחורי האוזניים. וכך ממשיכים לקחת קבוצות קטנות סביב הפנים ולחתוך בזווית קלה כלפי מטה, כשמסרק רחב עוזר לשמור על השיער ישר".

בשיער קצר צריך להיזהר כפליים (צילום:  harmony_desig אינסטגרם)

בשיער קצר צריך להיזהר כפליים (צילום: harmony_desig אינסטגרם)

חוץ ממסרק ברוק ממליצה להשתמש גם בקליפסים או גומיית סקראנצ׳י שמנמנה כדי לאסוף את השיער שנשאר בינתיים מחוץ לעסק, אבל לא לשכוח לבדוק כל הזמן ששני הצדדים נשארים באותו האורך. קצוות מפוצלים כדאי לקחת ביד ולהפוך כלפי מעלה, ואז לגזור בטכניקת ׳פוינט קאט׳, בה המספריים עומדים וחותכים אנכית לשיער. ״שימו לב לא לחתוך את האצבעות!״ ברוק מזהירה.

לשיער חלק במיוחד, מציעה ברוק לייבש בפן באופן מושלם כפי שמתחילים, כמו שרגילים. כדי ליצור חיתוך חד, מושכים את השיער במסרק צפוף וחותכים. כדי ליצור חיתוך יותר רך עוברים לטכניקת ה׳פוינט קאט׳.

אולי עדיף בימים אלו לעשות קוקו ולחכות לספר (צילום: אינסטגרם eworewhat)

אולי עדיף בימים אלו לעשות קוקו ולחכות לספר (צילום: אינסטגרם eworewhat)

המאתגרות במיוחד הן התספורות הקצרות, וברוק מזהירה שהיא לא ממליצה לעשות אותן לבד אלא אם ממש חייבים. ״הייתי לוקחת מישהו שיעזור בזה, כי הזויות מאתגרות וקשה להגיע לתוצאה טובה לבד. אם בכל זאת הולכים על זה, נותנים לשיער להתייבש ומעצבים כפי שתמיד הולכים איתו, ואז, עם קצות המספריים, גוזרים את האורך הרצוי. לחיתוך ישר וחד עובדים בחלקים קטנים, בזהירות, מסביב. זכרו שתמיד אפשר להוריד עוד אחר כך".

כדאי לדעת מתי להניח את המספריים, בעיקר אם חותכים יותר מדי. הספר כבר ידע איך לתקן את זה בהמשך. ברוק ממליצה לא לנסות לתקן לבד, אלא להתייעץ עם הספר הקבוע, שוודאי יש לו פנאי לשיחות כאלה, ובכלל, זה הזמן לצפות בסרטוני הדרכה ביוטיוב, מוטב לפני שמתחילים ולא אחרי. ואכן, כשנכנסים לעולם הטוטוריאלז מגלים שישנן שיטות נוספות לביצוע התספורת, שונות בתכלית מאלה של ברוק, ושל ספרים מקצועיים נוספים שמנדבים מנסיונם במימים אלה. לדוגמה, שיטה אחת נחמדה והרבה יותר קלילה, דורשת גומיות, מספריים ואומץ, ומבקשת מהמסתפרות דווקא כן להרטיב מעט את השיער, לסרק, לקשור אותו יחד ולגזום את השארית המבצבצת. ״כדאי לבקש טיפים מהספר,״ מסכמת ברוק, ״ולשאול אם הוא מעוניין לעשות שיחת וידאו להדרכה קצרה. אפשר גם לשלם לו משהו על הטרחה. גם אם לא הצליח, כדאי לשמור על פרופורציות. שיער זה לא קעקוע. כוס יין יכולה לעזור בזה".

קצוות אפשר לעשות. רק לאט ובזהירות (צילום: אינסטגרם ernilleteisbaek)

קצוות אפשר לעשות. רק לאט ובזהירות (צילום: אינסטגרם ernilleteisbaek)

 

מה שכן, יש לנו חשק לעשות פוני (צילום: אינסטגרם uvalyssamiller)

מה שכן, יש לנו חשק לעשות פוני (צילום: אינסטגרם uvalyssamiller)

 

השאירו תגובה

 

  • אני כל הזמן מסתפרת בעצמי בחיים לא הייתי אצל ספר…
    בעצם פעם אחת בגיל 12 לבת מצווש ורציתי לרצוח אותו מה עשה לי.

    אכן שיער ארוך חלק הכי קל לגזור
    עשי שביל באמצע וסרקי כל חצי.
    החליטי כמה לגזור ( תמיד עדיף קצת פחות מאשר יותר) תופסים חצי ואז גוזרים את מה שמתחת ( אפשר עי גומי) אבל יתכן וזה יצא עקום

    ואז מסרקים צד שני ונזהרים שיצא באותו גובה.

    לסיום להיעזר ממשהו מבני המשפחה שיישר את הקצוות מאחור.

    קל ופשוט

    מאת: יעל |‏ 19 באפריל 2020 | 17:32
  • רק אל תאספו שיער בקוקו גבוה תגזרי- שיטה נוראית וגרועה מניסיון :(

    מאת: היי |‏ 9 באפריל 2020 | 16:10
  • מדוע מקפחים את הגברים ?

    מאת: אשר |‏ 9 באפריל 2020 | 13:10