ריח של חדש: עשינו לכם סדר בסוגיית הבשמים לחג

חוץ מביעור חמץ וארוחות משפחתיות גדולות מדי, פסח מגיע עם עוד מנהג לא רשמי אבל מאד עקבי: רכישת בשמים. אנחנו לגמרי בעד, אבל המבחר נוטה להיות מאד גדול ומבלבל, אז כדי שלא תתעלפו מרוב הסנפות בין מדפי הפארמים, לקחנו על עצמנו את המשימה הנועזת הזאת

מאת  | ‏ 22 מרץ 2018

BeFunky 632

הבשמים השווים לחג

איך יודעים שבא אביב? פשוט מאד: פרסומות לבשמים. על כל מסך, בכל עיתון, לצד כל כביש, בכל מקום. למשווקים זה ממש לא משנה שהאביב הישראלי הוא פיקציה מוחלטת, בין השאר כי הוא פיקציה שהולכת יד ביד עם פסח, המסמל חגיגיות, התחדשות ובעיקר חובת קניית מתנות חג.

התנאים האלה הופכים את הזמן הזה בשנה לעמוס וגדוש בבקבוקים מעוצבים וממותגים, פרזנטוריות ענוגות ומנת יתר של מילים כמו "פירותי" ו"מאסק". קל מאד להתבלבל ולהסתחרר במערבולת הזאת, וזה עוד לפני שבכלל הרחתם משהו. אז נחשו מה? בתור מתנה לחג, החלטנו להריח בשבילכם ולעשות קצת סדר לקראת הסדר. התוצאות לפניכם.

עד 300 שקלים:

צילום: יחסי ציבור

צילום: יחסי ציבור

 

1. Miracle Secret, לנקום. מחיר: 279 ל-50 מ”ל: לפעמים אין צורך להתחכם יתר על המידה, והבושם הזה של לנקום מבטא היטב את הפשטות המנצחת הזאת, עם ניחוח אביבי קלאסי, נקי וסבוני, שגורם לנו להרגיש כאילו כרגע יצאנו ממקלחת פרחונית במיוחד. להשיג ברשתות הפארם.

2. Glorious Day, בודי-שופ. מחיר: 169.90 שקלים ל-50 מ”ל: בודי-שופ ידועים כמותג המפתיע שאחראי לכמה ניחוחות אהובים במיוחד, וגם כאן מדובר בקלף מנצח: הבושם החדש   מספק משב נעים ורומנטי של וניל ומאסק המלווים בפרחים רעננים, ומצטיין בעמידות גבוהה ובהתמזגות טבעית ומחמיאה עם העור. להשיג בסניפי הרשת.

3. Dahlia Divin Eau Initial, ז'יבנשי. מחיר: 299 ל-50 מ"ל: הבשמים של ז'יבנשי מסדרת "Dahlia" הם חביבי המערכת מאז שהושקו כבר לפני כמה שנים, והניחוח החדש לא מאכזב לרגע עם גרסה אצילית מתמיד לבסיס הפודרתי המוכר והאהוב, עם שילוב אביבי וחושני של תפוזים אדומים, תמציות ורדים, יסמין וסנדלווד.

4. Terre de Lumière L'Eau, ל’אוקסיטן. מחיר: 209 שקלים ל-50 מ”ל (א.ד.ט): מעולם לא התאכזבנו משום מוצר של המותג המוערך מפרובאנס, והבושם החדש לא שובר את המסורת הזאת לרגע, עם ניחוח עדין וענוג שמזקק דומדמניות שחורות, פלפל ורוד, תמצית שקדים, מאסק ופרחי פאוני לכדי נקטר קיצי, אוורירי וייחודי. הבקבוק, כצפוי, מושלם גם הוא. להשיג בחנויות הרשת.

5. Viva La Juicy Soirée, ג’וסי קוטור. מחיר: 249 ל-100 מ”ל: במקרה הזה, אי אפשר שלא להסתכל קודם בקנקן. אפשר לעוף על העיצוב המוגזם של הבושם הזה ואפשר להירתע ממנו, אבל ההפתעה מובטחת כך או כך: הציפיה הברורה לריח מתקתק וקיטשי לא מתגשמת, ובמקומה נחשף ניחוח קליל ונעים שאמנם מכיל מתיקות קלה בחסות תווים של קיווי ומנדרינה, אבל מתאזן מהר מאד הודות ללב של יסמין ושושנת מים. לגמרי המתנה המושלמת לנערה המעודכנת. להשיג ברשתות הפארם.

6. Florence, רוברטו קוואלי. מחיר: 249 שקלים ל-50 מ”ל: נפתח בעובדה שהופכת אותנו למעט משוחדות ביחס לבושם הזה – הפרזנטורית שלו היא שלומית מלכה. אחרי שהבהרנו את זה, נספר שמדובר בניחוח הדרי מוצלח שמשלב תפוז, מנדרינה, אשכולית, ענבים, היביסקוס ועוד דברים טובים שקשה לפספס איתם. להשיג ברשתות הפארם.

7. For Her, קנת’ קול. מחיר: 199 שקלים ל-100 מ”ל: קלטנו את המחיר רק אחרי שהרחנו אותו, ודי נדהמנו לגלות שהניחוח הכל כך מדויק, מעודכן, מיוחד ואינטלגנטי הזה מגיע עם תווית מחיר כה צנועה ביחס לז'אנר. שושן צחור פוגש סיגליות, יסמין ומושק, והתוצאה היא פייבוריט מיידי, נקי, נשי וחושני. להשיג ברשתות הפארם.

8. Dylan Blue, ורסאצ’ה. מחיר: 249 שקלים ל-50 מ”ל: גם כאן ראוי להתעכב קודם כל על הבקבוק, שהעיצוב הוינטג'י המלכותי שלו הופך אותו לתכשיט של ממש. שמחנו לגלות שהיופי הזה גם מכיל יופי של בושם – ניחוח הדרי מורכב ומעניין שמשלב תפוח, ענבים, תלתן, ורדים, אפרסק, יסמין ופצ'ולי. אהבנו מאד. להשיג ברשתות הפארם.

10. Strong & Free, אשלי וקסמן בקשי. מחיר: 129 שקלים ל-100 מ"ל: זה  היה רק עניין של זמן עד שהיוטיוברית ואושיית הביוטי המובילה בישראל תשיק בושם משלה, והתוצאה ודאי תתחבב מיד על מיליוני העוקבות שלה. הניחוח פירותי ומתקתק, מבוסס על אוכמניות, רימונים ופאצ'ולי ועמידותו מרשימה. להשיג בסניפים ובאתר של רשת "שופרסל דיל".

11. Alegria, שאקירה. מחיר: 99 שקלים ל-80 מ”ל (א.ד.ט): הבושם החדש של כוכבת הלטינו-פופ הלוהטת מגיע בצורת סילואט נשי שירכיו אינן משקרות, וגם לא בחירת הצבעים שלו: כצפוי מדובר בסלט פירות מתקתק, המכיל אפרסק, פטל, מנדרינה, תפוז, סיגליות, אלמוג ומושק. פחות כצפוי, זה דווקא עובד לא רע בכלל ועשוי לפלס מקום גם ללבן וצווארן של מי שאינן נערות נלהבות. להשיג ברשתות הפארם.

12. Obsessed Intense, קלווין קליין. מחיר: 299 שקלים ל-100 מ”ל: עוד לא סיימנו להתאבסס על ה"אובססד" המקורי, והנה כבר מגיע ה"אובססד" החדש ואיתו, איך לא, האובססיה החדשה. הניחוח הפרשי, הנקי והיונסקסי של המקור מקבל כאן חיזוק אסטרטגי שנוטה אפילו יותר אל התוווים הגבריים, ואנחנו עפות על זה. זה מה שקורה כשסיגלית, מרווה ולבנדר פוגשות ענבר ומושק לדייט לוהט. להשיג ברשתות הפארם.

13. Icon Musk Oil, ג’ייד. מחיר: 129 שקלים ל-100 מ”ל: הבושם הזה בטח לא צריך אותנו בשביל יחסי ציבור – יש מספיק חסידות מושבעות שלו שמסתובבת בינינו ומדי פעם מוכנות לחשוף את סוד הניחוח המושלם שלהן, כי לפעמים מאסק טהור, נקי וחושני זה כל מה שצריך כדי להריח מדהים. להשיג ברשתות הפארם.

14. Glitter, גולברי. מחיר: 129 שקלים ל-100 מ”ל: רשת האופנה המקומית משיקה סדרת בשמים מפתיעה, המתאפיינים במתקתקות עדינה, פרחונית ונשית. הופתענו לטובה. להשיג בחנויות הרשת.

15. Vanilla Spa, ביוטיקייר. מחיר: 35 שקלים ל-100 מ”ל: רשת ביוטיקייר ממלאה את המנדט שלה ומספקת את הבושם הזול ביותר ברשימה. לא מדובר, במן הסתם, בניחוח עילי ויוקרתי, אבל כן בכזה שבהחלט עשוי להתחבב על חובבות הז'אנר המתוק-ונילי, ולספק טאץ' נעים ומפנק אחרי המקלחת. להשיג בחנויות הרשת.

16. Uncover Desire Perfume Oil,  קרליין. מחיר: 99 שקלים ל-30 מ”ל: גרסת השמן לבושם של המותג המקומי, המתאפיין בתווים הדריים חמימים לצד פרחוניים קלילים. להשיג ברשתות הפארם.

17. Mademoselle Rochas, רושאס. מחיר: 279 שקלים ל-90 מ”ל: ניחוח צעיר, קליל ומוצלח מבית המותג המזוהה בדרך כלל דווקא עם ניחוחות גבריים קלאסיים. ורד ויסמין רכים ואווריריים משתלבים היטב עם תווים חושניים של עץ ארז ומושק לבן, והתוצאה טבעית ונעימה. להשיג ברשתות הפארם.

18. Kenzo World, קנזו. מחיר: 275 שקלים ל-50 מ”ל (א.ד.ט): עם הגרסה המקורית של הבושם הזה נרשמה לנו אכזבה מסוימת, כשהסתבר שהבקבוק ההיסטרי מכיל ניחוח לא מתוחכם במיוחד. עכשיו, לשמחתנו, לא רק שהבקבוק אפילו יותר היסטרי בוורוד, גם הריח של גרסת האו דה טואלט משתדרג פלאים עם שילוב נהדר, פרחוני ופירותי של איריס פודרתי ואגס עסיסי. עכשיו הרווחתם לגמרי בכבוד את המקום בשורה הראשונה של מדף הטיפוח שלנו. להשיג ברשתות הפארם.

19. Your Moment, Tous. מחיר: 199 שקלים ל-90 מ”ל: מותג התכשיטים היוקרתי משיק ניחוח חדש, המגיע בבקבוק ורוד ניאוני שמחובק על ידי הדובי האייקוני. הריח מתקתק ומתובל, אבל גם רענן וקליל הודות לתווים חמצמצים המצטרפים לאוכמניות, המשמשים והפאצ'ולי. להשיג ברשתות הפארם.

20. Good Girl Legere, קרולינה הררה. מחיר: 299 שקלים ל-50 מ”ל: הסטייל הסופר-סקסי המזוהה עם הבשמים של קרולינה הררה מקבל כאן ביטוי אביבי ושובב בחסות תוספת של יסמין וילנג-ילנג המתיישבים בטבעיות על הבסיס המתקתק והחושני. והבקבוק הוא כמובן מתנה בפני עצמו. להשיג ברשתות הפארם.

מעל 300 שקלים:

צילום: יחסי ציבור

צילום: יחסי ציבור

 

1. LA PANTHÈR, קרטייה. מחיר: 365 שקלים ל-50 מ"ל (א.ד.ט): מותג התכשיטים המגה-יוקרתי עושה כבוד לסמל הפנתר שמלווה אותו מזה עשורים, עם ניחוח פרחוני- פרשי מוצלח במיוחד, המבוסס על פרח הגרדניה בשילוב נגיעת מאסק אסטרטגית. התוצאה נקייה, מתוחכמת ועמידה מאד. להשיג ברשת אפריל.

2. פראדה, La Femme Prada L'Eau. מחיר: 409 שקלים ל-100 מ"ל (א.ד.ט): לחלוטין אהבה משפריץ ראשון. הקו הפודרתי המזוהה עם הבשמים של מותג העל ניכר כאן בניחוח עדין להפליא, המשלב תווים ברורים של איריס, ג'ינג'ר ומנדרינה, כשהמקצועיות יזהו גם נגיעה שובבה של הל. תענוג צרוף וממכר. להשיג ברשת אפריל.

3. Exotic Blossom, מייקל קורס. מחיר: 379 שקלים ל-100 מ"ל: בשביל חובבות הניחוחות ההדריים, מדובר בפייבוריט מיידי. ניחוח מנגו עסיסי וטרופי ישלח אתכן לחופים זהובים ושטופי שמש, כשהתווים הפרחוניים העדינים מאזנים ומקלילים את המתיקות לדרגה מדויקת ומצוינת. להשיג ברשתות הפארם.

4. Laskarina, פראפין. מחיר: 540 שקלים ל-100 מ"ל: נציג בשמי הבוטיק של הרשימה לא מאכזב ומספק ניחוח ייחודי שלא תריחו כמותו על אף אחת אחרת. בית הבישום הוותיק והארטיזנלי שואב השראה מלסקרינה בובולינה, גיבורת מלחמת העצמאות היוונית של המאה 19, והתוצאה ההולמת היא בושם נשי עוצמתי, הדרי ופרחוני עם טוויסט חריף מעניין. להשיג בבוטיק "אינדיבידואל – קבינט דה פרפיום".

5. Rose Talisman) SECRET I), אייזנברג. מחיר: 194 דולר (674 שקלים) ל-100 מ"ל: הראשון מתוך סדרה של שישה "בשמי חותם" מבית המותג הצרפתי היוקרתי, הנושאים כולם ניחוחות אוריינטליים ייחודיים. דומדמניות, פטל וזעפרן חוברים אל ורד, יסמין, איריס, וניל ופצ'ולי ויוצרים ניחוח שעשוי להיות כבד מדי בשביל הצעירה המעודכנת, אבל מהפנט ובלתי נשכח בשביל האישה הבוגרת והבטוחה בעצמה, שתהנה לענות תשובה אקסקלוסיבית ומתוחכמת לרבות שישאלו אותה באיזה בושם היא משתמשת. להשיג בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון.

6. Gucci Guilty Absolute Pour Femme, גוצ'י. מחיר: 349 שקלים ל-50 מ"ל: בושם שמשלים את הגרסה הגברית המוקדמת יותר, ומתאפיין בהתאם בניחוח נשי-חושני מגה-סקסי המבוסס על פטל, ורד וגולדנווד, המעניק לו סיומת עצית מתוחכמת. להשיג ברשתות הפארם.

7. Nomade, קלואה. מחיר: 469 שקלים ל-50 מ”ל: באופן לא מפתיע ביחס לניחוחות המפורסמים של מותג העל, מדובר בהתמכרות מיידית ובכל מה שאנחנו רוצות מבושם אביבי-קיצי. הבקבוק המינימליסטי המעוצב בצורת אוכף גורם לנו לדמיין שאנחנו נערות חווה מפרובאנס של המאה ה-18, רוכבות על הסוס שלנו בין שדות פורחים. ואם להיות יותר קונקרטיות – ניחוח אזוב ירוק ורענן עוטף מתיקות שזיפית עמוקה ועדינה מאין כמותה, והתוצאה היא ניחוח מושלם עם טאץ' גברי מתוחכם, אלגנטי וכאמור – ממכר לחלוטין. להשיג ברשתות הפארם.

8. Miu Miu L’Eau Rosée, מיו מיו. מחיר: 470 שקלים ל-50 מ"ל: הבושם החדש בסדרה ממשיך את הקו הצעיר, המעודכן והרענן של קודמיו, וזה עובד נהדר. יש כאן תו פרחוני בולט בחסות שושן העמקים, שמשתלב נהדר עם ענבים ועננת מושק שעוטפת את הכל. הבקבוק, כרגיל, מהמם לחלוטין. להשיג ברשתות הפארם.

9. Le Vie Est Belle L’eclat, לנקום. מחיר: 229 ל-50 מ”ל (א.ד.ט): הבושם שכבר הפך לאהוב על רבות מקבל גרסת או דה טואלט קלילה ומשודרגת, אבל שומר על הלב ההדרי – מתקתק שמבוסס על וניל ותפוז, ועטוף בתווי נרולי וענבר עמוקים וחושניים. יופי של תרגום אביבי לחסידות הוותיקות והחדשות. להשיג ברשתות הפארם.

10. Soleil Blanc, טום פורד. מחיר: 475 שקלים ל-50 מ"ל: התענוג החדש מבית המעצב היקר ללבנו וקו הבישום העוד יותר יקר ללבנו, שאף פעם לא מפספס, והפעם הזאת אינה יוצאת דופן. ניחוח חד פעמי שמצליח להיות רענן וחמים בו זמנית, באמצעות שילוב באמת משכר בין קליפת תפוז ובגרמוט מרירים, קימל והל מתובלים ופיסטוק וקוקוס מפתיעים ומנצחים. בושם שהוא וואו, ועוד לא אמרנו כלום על הבקבוק. להשיג ברשת אפריל.

11. Lady Emblem L’Eau, מון בלאן. מחיר: 323 שקלים ל-75 מ"ל: עוד ניחוח מוצלח ומפתיע מבית מותג העטים היוקרתי, שמצליח לזקק הפעם רעננות קיצית נעימה ואלגנטית. מנדרינה, אפרסק לבן וליצ'י אקזוטי מספקים תווים פירותיים עשירים, ומעליהם מרחפת עננה אוורירית חיונית של פריחת המגנוליה. להשיג ברשתות הפארם.

12. Sì Passione, ארמני. מחיר: 349 שקלים ל-100 מ”ל: הניחוח האהוב מבית ארמני בגרסה שאנחנו אוהבות פשוט לקרוא לה "האדומה": הבקבוק מקבל שדרוג עוצמתי ואינטנסיבי שהופך אתו למהמם מתמיד, והניחוח מתעצם גם הוא בהתאם: תווים עליונים רעננים של ורד ויסמין פוגשים תווי ליבה עציים של ארז וענבר, והכל נחתם בטאץ' פיקנטי ומתגבש לכדי ניחוח בוגר, אלגנטי, חושני ומוצלח מאד. להשיג ברשתות הפארם.

13. Jasmine Sambac & Marigold, ג'ו מלון. מחיר: 470 שקלים ל-50 מ"ל: בבית הבישום הלונדוני יודעים היטב לרקוח ניחוחות ייחודיים שמבוססים על מרכיב אחד נוכח מאד, וזה בדיוק מה שהופך אותם לבחירה הממכרת של רבות מאיתנו. הבקבוקון השחור והסקסי הזה מכיל ניחוח סקסי לא פחות שכולו יסמין משכר, מלווה בנגיעות טבעיות של פרחי ציפורן חתול, ילנגנ ילנג ושרף. התוצאה מתוקה-חריפה וממכרת כצפוי. להשיג בחנויות הרשת.

14. Aura Mugler, מוגלר. מחיר: 505 שקלים ל-50 מ”ל: לניחוחות הייחודיים והמזוהים היטב של מוגלר יש עדת מעריצות מושבעת, וסביר בהחלט שגם החדש של המותג ירוויח מהר מאד מקום של כבוד על המדף שלהן, בזכות ניחוח פועם ואינטנסיבי שהוא מפגש משפחות יצרי בין תווים אוריינטלים, תווים פרחוניים של ריבס ותפוז ותווים תחתונים של וניל ובורבון. אפשר לאהוב ואפשר שלא, אבל לגמרי אי אפשר להתעלם. להשיג ברשתות הפארם.

15. Coach Floral, קואץ’. מחיר: 363 שקלים ל-90 מ”ל: בית האופנה הלוהט משיק ניחוח חדש שמגיע באריזה שיקית כצפוי, ומפתיע עם תווים פרחוניים נשיים ואלגנטים שפוגשים הדרים תוססים הרומזים לאננס שובב. כל זה מתפתח על העור לניחוח מושקי קלאסי עם טוויסט מתוחכם ומסקרן. להשיג ברשתות הפארם.

16. Mon Paris, סן לורן. מחיר: 389 שקלים ל-90 מ”ל: עם השפריץ הראשון ניכר ניחוח פירותי מתוק ועמוק של ברגמוט, פטל ותות. מומלץ לא להירתע ולגלות סבלנות, כי בהמשך פוגשת המתיקות לב רענן, פרחוני ומיימי של יסמין, והכל מסתיים בעננת מושק חושנית. לא מדובר בניחוח מאד קיצי, אבל לגמרי בבושם אידיאלי בשביל מי שאוהבת ריח ייחודי שמזוהה איתה והולך איתה לכל מקום, כל היום.

 

 

השאירו תגובה

 

  • עזרתם לי! קיבלתי הטבה מהכרטיס שלי של מזרחי על בשמים ב-Callperfume יש 50 ש"ח הנחה ועוד שם אני מוצאת בשמים טובים יחסית בזול

    מאת: רוני |‏ 26 במרץ 2018 | 12:11
  • תודה על הסקירה הנהדרת

    מאת: סיגל |‏ 25 במרץ 2018 | 15:21
  • למה אין הפרדה בין בשמי גברים לנשים,בזבוז זמן של עבודה מושקעת

    מאת: אביר |‏ 24 במרץ 2018 | 00:07