קורצו מאותו החומר: האחים שכבשו את עולם האופנה

הבשורה על קולקציית הקפסולה של הדס ועינב צוקר ל-StyleRiver הזכירה לנו מקרים נוספים של מותגי אופנה הנושאים את אותו שם משפחה | מצעד האחים שעושים נחת להורים

מאת  | ‏ 24 מאי 2012
איט-סיסטרס | האחיות צוקר | צילום: עמית ברלוביץ'

איט-סיסטרס | האחיות צוקר | צילום: עמית ברלוביץ'

לאחר שסגרו את רוס אובטה בקיץ שעבר, הדס ועינב צוקר, האיט-סיסטרס של סצנת האופנה המקומית, עוברות לשלב הבא. ב-3 ביוני תושק ב-StyleRiver הקולקציה הראשונה שהן עיצבו מאז, תחת השם EHZ. לרגל המאורע המרגש, נזכרנו במקרים אחרים בהם קשר בין אחים הצמיח בשורה אופנתית מרעננת.

ג'יאני ודונטלה ורסאצ'ה
בתחילת שנות ה-70 עזב ג'יאני ורסאצ'ה את בית משפחתו בריג'ו דה קלבריה שבדרום איטליה, ונסע למילאנו כדי לפצוח בקריירת עיצוב אופנה. אחותו הצעירה, דונטלה, הצטרפה כמה שנים מאוחר יותר כדי לעבוד עמו בחברה שהקים. היא הייתה עבור אחיה מוזה ושותפה במסעו לצמרת העולם, וקיבלה את כס סגנית המנכ"ל. ב-1997, כשג'יאני נרצח ביריות על מפתן ביתו שבמיאמי, דונטלה נכנסה לנעליו הגדולות בתור המנהלת הקריאייטיבית של בית האופנה, ואחיה הבכור, סאנטו, ירש את תפקיד המנכ"ל. בצוואתו הוריש ג'יאני חצי מאימפריית הגלאם שלו לבתה של דונטלה, אלגרה ורסאצ'ה (משמע: 700 מיליון דולר, 50 אחוז שליטה בחברה ולפחות שני בתים יוקרתיים).

צמחה מתוך הטרגדיה של אחיה | דונטלה ורסצ'ה | צילום: גטי אימג'ס

צמחה מתוך הטרגדיה של אחיה | דונטלה ורסצ'ה | צילום: גטי אימג'ס

מרי קייט ואשלי אולסן
את התאומות לבית אולסן לא צריך להציג. שחקניות מגיל אפס, מפיקות, נשות עסקים ממולחות, אייקוניות אופנה, וגם מעצבות מוערכות. ב-2007 השיקו מרי קייט ואשלי אולסן את The Row, מותג אופנה יוקרתי ומינימליסטי. לצידו הושק באותה שנה קו שני, קזו'אלי יותר וחמור פחות – אליזבת' אנד ג'יימס, על שם שניים מאחיהן. ועם שניים אז למה לא שלושה? הקו Olsenboye בעיצובן נמכר בבתי הכל בו של ג'יי סי פני בארה"ב. הקולקציות העקביות של התאומות אולסן וטעמן המקורי הביאו ב-2009 לצירופן להיכל התהילה של האופנה האמריקנית: מועצת מעצבי האופנה של אמריקה (CFDA). כבוד.

אימפריה של שתיים | מרי-קייט ואשלי אולסן | צילום: גטי אימג'ס

אימפריה של שתיים | מרי-קייט ואשלי אולסן | צילום: גטי אימג'ס

כריסטופר ותמי (וסנדרה) קיין
עוד לפני שסיים את התואר שלו מסיינט-מרטין (בית הספר המוכר ביותר באנגליה לעיצוב אופנה), המעצב הסקוטי כריסטופר קיין סומן כדבר החם הבא. עם לא מעט הישגים ברזומה (בין השאר עיצוב עבור אטלייה ורסאצ'ה. דונטלה אפילו משווה אותו לאחיה המנוח ג'יאני ורסאצ'ה) ב-2006 החליט קיין להקים את המותג הנושא את שמו. לצורך כך הוא גייס את אחותו – תמי קיין, עוד בוגרת סיינט מרטין במגמת עיצוב טקסטיל. תמי מונתה לנהל את הפיננסים של העסק ולסייע לאחיה בעיצוב הבדים לקולקציה ומאז השניים לא נפרדו. בקיץ 2011, אחד מהפריטים הבולטים בקולקציה – תיק מעור ניאוני החתוך לדוגמת תחרה בלייזר, היה בעצם תוצאה ישירה של הקשר בין האחים. "תמי לא הייתה במצב טוב ורציתי לעודד אותה", הסביר מאוחר יותר כריסטופר על הרגע שבו הגה את התיק הלא מתוכנן. בשנה האחרונה שילבו כריסטופר ותמי את סנדרה, אחות נוספת, בעסק המתפתח.

תמי נשארת מחוץ לאור הזרקורים | כריסטופר קיין | צילום: גטי אימג'ס

תמי נשארת מחוץ לאור הזרקורים | כריסטופר קיין | צילום: גטי אימג'ס

דין ודן קייטן (DSQUARED2)
אם לא מספיק שהם תאומים זהים, גם קוראים להם דין ודן. התאומים הקנדים לבית קייטן עובדים יחד מאז שנות ה-80. ביחד הם עזבו את טורונטו לטובת מילאנו, ביחד הם נכנסו לעבודה אצל ורסאצ'ה, יחד הם עיצבו אצל דיזל, וביחד הם הקימו את DSQUARED2, המותג הססגוני שלהם הפועל מאיטליה (למרות שהם כבר גרים בלונדון).

אחי זה הכי | דין ודן קייטן | צילום: גטי אימג'ס

אחי זה הכי | דין ודן קייטן | צילום: גטי אימג'ס

קייט ולורה מוליביי (רודארטה)
שתי האחיות קייט ולורה מוליביי מטפחות לוק חנוני בהחלט, שלא ממש מתיישב עם העובדה שהן נולדו וגדלו בקליפורניה. אבל זה לא משנה, המותג שהן בונות מאז 2005, רודארטה, הוא אחד החזקים ביותר שנבנו בשנים האחרונות. הלוקים שלהן, שמזגזגים בין מתיקות בובתית למראה שיוצא מסרט אימה, זיכו את השתיים בחשיפה כלל עולמית כשעיצבו את תלבושות הריקוד המרכזיות בסרט "ברבור שחור". ב-2011, נטלי פורטמן ההריונית אף לבשה שמלה שלהן לטקס פרסי האוסקר ועלתה עמה לבמה בתור הזוכה.

בין מתיקות בובתית לסרט אימה | קייט ולורה מוליביי | צילום: גטי אימג'ס

בין מתיקות בובתית לסרט אימה | קייט ולורה מוליביי | צילום: גטי אימג'ס

אלכסנדר, לורן ורפאל אלישע (דה קופלס)
אלכסנדר, לורן ורפאל אלישע גדלו בבית של אופנה. הוריהם, טוני וז'ורז'ט, הקימו ב-1995 את קומפטואר דה קוטונייה (Comptoir des Cotonniers), רשת לאופנת נשים שהתפתחה יפה לכדי 730 חנויות ברחבי העולם ונמכרה לקונצרן יפני. אז (2008) הגיע תור האחים להקים את "דה קופלס", מותג ביניים שפונה לנשים וגברים כאחד והפך מהר מאוד ללהיט.

ממשיכי דרכם של ההורים | אלכסנדר, לורן ורפאל אלישע | צילום: יח"צ

ממשיכי דרכם של ההורים | אלכסנדר, לורן ורפאל אלישע | צילום: יח"צ

לבלוג של הדס ועינב ב- styleriver

השאירו תגובה