מזל טוב, דושבאג!

מחגיגות יום ההולדת העצובות של ג'סטין ביבר ועד הבלוגר שהצליח להטביע את הפרצוף שלו על קולקציה חדשה: עמרי קירון עם כל מה שאתם צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 1 אפריל 2015
ג'סטין ביבר חוגג 21 אביבים

ג'סטין ביבר חוגג 21 אביבים

האכזבה: ג'סטין ביבר

הלם: שני גברים בשם ג'סטין לבשו החודש חליפות כחולות. הראשון, ג'סטין טימברלייק, עלה לקבל פרס הוקרה מיוחד בטקס IHEATRADIO כשהוא עוטה חליפה מדויקת בצבע כחול שמיים וחולצה שחורה, ודאג להוציא ממני את התגובה הקבועה למראה עוד לוק מושלם שלו: "תמות, כלב". השני, ג'סטין ביבר, פקד את ספיישל הרואסט המיוחד לרגל יום הולדתו ה-21 כשהוא לובש חליפה בצבע כחול רויאל שנראתה גדולה מדי, עניבה צרה וכעורה ותספורת שגווני הבלונד המזויפים היו הבעיה האחרונה שלה. תמונת המראה הזאת בדיוק הבהירה את ההבדל בין השניים: אחד הוא כוכב בינלאומי בוגר שיודע משהו על גבריות חדשה. האחר הוא ילדון בתחפושת שלא משנה בכמה סטייליסטים יהיה מוקף, עדיין לא יקום האחד שיעז להציע לו להוריד את שפם בר המצווה.

איזה ג'סטין לבש את זה טוב יותר? (צילום: גטי אימג'ס)

איזה ג'סטין לבש את זה טוב יותר? (צילום: גטי אימג'ס)

האמת שביבר הוא כמעט מטרה קלה מדי עבור כל חובב אופנה. הבחור, שבגילו הפעוט כבר נדרש לגרד קאמבק אחרי שנתיים של התנהגות דושית להפליא, מחזיק במלתחה סכיזופרנית שמזכירה שוב שאלוהים נותן 200 מיליון דולר למי שאין לו שיניים. יום אחד הוא יוצא מהבית עם מכנסיים סגולים מנומרים וכובע של בוב ספוג, יום אחר הוא בסווטשירט גרפיטי מסנוור ומכנסי עור בגזרת שקי קקי. תמיד הוא מסתובב עם הרבה יותר מדי אקססוריז, נעליי סקייטרים מופרכות, מבט אדיש והליכה עקומה שנועדה כנראה לשדר משהו אפל. החלק המצער ביותר הוא שביבר הוא כוכב ענק שבאמת יכול להשיג כל פריט לבוש שיחשוק בו ולייצר אמירה, ובכל זאת האאוטפיטים שלו לעולם לא מדברים בכנות. כשהדבר החשוב ביותר הוא לשדר מגניבות נונסטופ ולהוביל כל טרנד תועה, כנראה, אין הרבה זמן לעצור ולברר איזה אמירה חשוב לנסח ומה המסר שאתה משדר למיליוני מעריצים ברחבי עולם. מזל טוב, אחינו, כנראה שהגיע הזמן להתבגר.

צריך עוד לגבש את המלתחה שלו (צילום: גטי אימג'ס)

צריך עוד לגבש את המלתחה שלו (צילום: גטי אימג'ס)

הגיע הזמן להתבגר (צילום: גטי אימג'ס)

הגיע הזמן להתבגר (צילום: גטי אימג'ס)

הפריט: חולצת פולו

סוף השבוע שעבר שימש עבורי ככאפת מציאות מצלצלת. עד לאותו רגע הדחקתי את הטמפרטורות העולות והמשכתי להסתובב בעיר כאילו זה עתה סיימתי אימון פטאנק בעיירה קרירה בדרום צרפת – כולל סריג הקשור ברישול מעל חולצת פיקה ארוכה ומוקסינים מעור, בלי גרביים. אלא שאז הגיע השרב הגדול הראשון לעונה, עם התחושה המוכרת בה העולם כולו הוא הבל פה אחד גדול, וגרם לי לנטוש באחת את היומרות האירופאיות שלי. לצערי, זו גם הייתה הנקודה גם נזכרתי בבעיה מוכרת וכואבת: לגברים אין בעצם מה ללבוש בקיץ. בזמן שבנות המין היפה מאווררות את עצמן בעזרת מגוון אינסופי של חצאיות ושמלות, אנחנו נידונו להתהלך בענן אבק של שורטס וטי שירטס, מתפללים לאלוהים שיסגור כבר את החימום.

נבירה קלה בארון החזירה אותי לאחד מהפריטים היחידים שעוד שווה להתעורר בשבילם בבוקר קיצי: חולצת הפולו. כדי לנהל דיון מושכל בנושא, אני מבקש שתשכחו לרגע את מראה הפולו-דגמ"ח-כפכפים שנהוג כל כך במחוזותינו, ונסו לראות את הבגד הזה כמו שהוא באמת: חולצת שרוולים קצרים וצווארון שנמצאת בדיוק באמצע הדרך בין קז'ואל למחויט. בהתאם, אפשרויות המשחק איתה הן אינסופיות: החל מציוות קלאסי של פולו כותנה חלקה למכנסים מחוייטים צרים ונעלי סירה, למראה ערב לא מחייב, ועד ללוק המורכב מפולו בהדפס פייזלי ברוח הסבנטיז ושורטס בגזרה נכונה, שיבטיח לכם יומיום לא מפוהק.

רק להקפיד על המידה המדויקת. פרד פרי (צילום: יח"צ)

רק להקפיד על המידה המדויקת. פרד פרי (צילום: יח"צ)

עם זאת, יש כאן כמה כללים שחייבים לשמור עליהם, ובראשם – המידה. חולצת הפולו הנכונה צריכה להיות ארוכה מספיק עד שלא תחשוף את הבטן כשתרימו ידיים (אורך שמגיע עד שליש הירך בערך) והשרוולים שלה חייבים להסתיים בדיוק באמצע שריר הזרוע שלכם. המראה הנכון במקרה הזה הוא הדוק יחסית ומובנה, וכל מידה אחרת תיצור מיד רושם מבוגר וזרוק מדי. בנוסף, דאגו לבדוק איך נראית החולצה כשכל הכפתורים סגורים – זה הלוק שאתם שואפים אליו בקיץ הזה, וחבל שיהיו פאדיחות. למי שמעולם לא לבש פולו, הייתי ממליץ להתחיל עם סט חולצות בצבעי בסיס – שחור, לבן, נייבי ואפור, ומשם להתקדם לגזרות מתוחכמות קצת יותר, בעיקר באזור הצווארון, הדפסים וחומרים אחרים. ומילה אחרונה לחובבי הלוגואים הענקיים בחזית: די, מספיק, אפילו לא בקטע אירוני.

הפייבוריטס (צילום: יח"צ)

הפייבוריטס (צילום: יח"צ)

1. ראף סימונס, מחיר: 1,684 שקלים, 2. פרד פרי לפקטורי 54, מחיר: 479 שקלים, 3. פול אנד בר, מחיר: 119.90 שקלים, 4. זארה, מחיר: 149.90 שקלים, 5. רנואר, מחיר: 119.90 שקלים, 6. H&M, מחיר: 69.90 שקלים, 7. הוגו בוס גרין לונדום, מחיר: 695 שקלים, 8. ASOS, מחיר: 108 שקלים, 9. פפה ג'ינס ל-FM, מחיר: 550 שקלים

הטרנד: גברים עם שיער ארוך

לעיתים, כשאני מרגיש שהעולם אפור, אני חוזר אל התמונה מיום הגיוס של חברי היקר תום ומקבל פרופורציות. הנה כל החבורה עומדת מחייכת סביב המתגייס הטרי – ובצד ימין, ללא פילטר מרכך,  אני ניצב בתלתלים מתנפנפים וסרט ראש סרוג בצבע יין שאחותי הביאה לי מנפאל. כמה תמימות, כמה ישראליות, כמה מכוער. האמת שקשה להגזים במידה שבה שיער ארוך לא התאים לי: בדמיוני ראיתי את עצמי כנער חוות שנושא עימו רוח מדברית, או לפחות גולש גלים עם ריח של ים. במציאות נראיתי כמו ילדה אבודה, ואף אחד מהחארות שסביבי לא טרח להגיד לי כלום.

עכשיו מגיע עולם האופנה ומאלץ אותי להתמודד מחדש עם שדים ישנים. בלי ששמתי לב, התמלאו מסלולי התצוגות לעונת הסתיו בגברים עם שיער ארוך שאמרו ביי לספר והיי לחיים עם מסרק כינים. את המראה החדש-ישן הזה ניתן לחלק לשלוש קבוצות עיקריות: אלה שנראים כמו חוטבי עצים מסוקסים (כמו בתצוגה של ג'ון ורווטוס), אלה שנראים כמו ילדי ניינטיז מבולבלים מינית (דיסקוורד, לקוסט) ואלה שנראים כמו רענן מהטלנובלה מיכאלה –  בשיער שומני משוח לאחור שגורם לי לרצות להקיא(קנאלי). האם לאמץ את הטרנד הזה? ובכן, זה המקום להיות כנים עם עצמכם. אם אתם בעלי תווי פנים חזקים, הרגלי היגיינה ראויים ולוק כללי של ג'ון סנואו – לכו  על זה. לא נופלים באף קטגוריה? שווה שתדלגו הלאה. אצל קורט קוביין זה לא נגמר טוב.

אמר ביי לספר מזמן. בתצוגה של ג'ון ורווטוס (צילום: גטי אימג'ס)

אמר ביי לספר מזמן. בתצוגה של ג'ון ורווטוס (צילום: גטי אימג'ס)

בחליפה אפורה ושתי צמות. אצל דיוויד הארט ולנוון (צילום: גטי אימג'ס)

בחליפה אפורה ושתי צמות. אצל דיוויד הארט ולנוון (צילום: גטי אימג'ס)

עכשיו צריך לדאוג גם להחלקה. בתצוגה של בוטגה וונטה (צילום: גטי אימג'ס)

עכשיו צריך לדאוג גם להחלקה. בתצוגה של בוטגה וונטה (צילום: גטי אימג'ס)

שיתוף הפעולה: ניק ווסטר ו-LARDINI

שלום לך ניק ווסטר, אני רוצה את החיים שלך. פחות בגלל העובדה שאתה גורו אופנת הגברים הגדול ביותר על הפלנטה, ויותר בגלל ששכנעת את העולם שהדבר שבאמת הכי נחוץ כרגע הוא מכנסיים עם רקמה של הפנים שלך. אם במקרה לא יצא לכם להכיר את ווסטר (54), שווה לעשות בדק בית: מי שהתחיל את דרכו כקניין בבארניז ניו יורק, ובהמשך נחת בתפקיד המנהל האמנותי של מחלקת הגברים בברגדוף גודמן ונימן מרקוס, הצליח בשנים האחרונות להפוך לאוראקל אופנה רשמי בכל הקשור לבגדי גברים. מצויד בסגנון איקוני – שילוב כמעט בלתי אפשרי בין חליפות פסי סיכה, נעלי ספורט, שפם מוקפד, גזרות יפניות והרבה בגדי קמופלאז' – נחת הנער מקנזס בעמדת הגבר ההוא שכולם רוצים להיות מקושרים אליו. כך, הנפיק בשנים האחרונות שורה של שיתופי פעולה עם חברות מסחריות, מנעליים ועד תחתונים, והפך לאליל אינסטגרם עם יותר מ-400 אלף עוקבים. אני, אגב, הפסקתי לעקוב אחריו מזמן, פשוט כי המחיר הנפשי היה קשה מדי.

ולענייננו: כעת ווסטר סוגר מעגל עם בארניז, שם בחר להשיק את שיתוף הפעולה החדש שלו עם מותג בגדי הגברים האיטלקי LARDINI. קולקציית הקפסולה הזאת תוארה על ידי ווסטר עצמו כ"אנוכית", ויש לו סיבה טובה: לא רק שהבגדים עוצבו לפי טעמו האישי (בלייזרים מפשתן, חולצות מכופתרות רכות והרבה מכנסי שורטס מפוסלים), אלא שדמותו גם מוטבעת על רבים מהפריטים, במעיין דפוס גרפי בהשראת אימוג'י. תג המחיר כמובן בשמיים, אבל זה לא מפריע להמוני גברים שרוצים פיסה מהמלך.  וול פלייד ווסטר, וול פלייד.

הכירו את ניק ווסטר (צילום: גטי אימג'ס)

הכירו את ניק ווסטר (צילום: גטי אימג'ס)

מתוך הקולקציה המדוברת (צילום: מיסטר פורטר)

מתוך הקולקציה המדוברת (צילום: מיסטר פורטר)

קולקציה אנוכית (צילום: מתוך הקמפיין)

קולקציה אנוכית (צילום: מתוך הקמפיין)

סטייל שמשלב את יפן ואנגליה (צילום: גטי אימג'ס)

סטייל שמשלב את יפן ואנגליה (צילום: גטי אימג'ס)

מצליחים לזהות את דמותו האימוג'ית של ווסטר? (צילום: בארניז)

מצליחים לזהות את דמותו האימוג'ית של ווסטר? (צילום: בארניז)

הרשימה: דברים יפים שצריכים להיות שלי

1. הרכב: פול סמית' ללנדרובר
בדצמבר הקרוב יפסיקו בלנדרובר לייצר את הדיפנדר, הארבע על ארבע שכבר מזמן הפך לקלאסיקה. לרגל המאורע, נקרא לדגל המעצב הבריטי פול סמית', שיצר גרסה חד פעמית ומעוצבת במיוחד לרכב השטח הכי מאצ'ואיסטי שיש. 27 צבעים שונים יש כאן, שמרפררים להיסטוריה הארוכה של המותג עם הצבא והקאנטרי סייד הבריטי. לקנות אותו לא ממש ניתן, אבל להסניף את הטסטוסטרון לגמרי כן.

הגרסא של פול סמית' ללנדרובר

הגרסא של פול סמית' ללנדרובר

2. הנעליים: HENDER SCHEME
שלבי ההתמודדות לאחר שראיתי את תג המחיר של הנעליים האלה, מייד אין ג'פאן: כעס, הכחשה, חבילה שלמה של עוגיות זהבה ושלושת הדובים, בכי. 1,100 דולר, ואפשר לקנות כאן.

אבל למה כל כך יקרות?

אבל למה כל כך יקרות?

3. השעון: LIP
נומרו 13, חנות הקונספט של אליז ג'וליארד בנווה צדק, היא מסוג המקומות שמבהירים לך שאתה פשוט לא חי מספיק טוב. חדר הגברים הקטן בבוטיק הוא תיבת אוצרות של פריטי בייסיק מוצלחים במיוחד מבית חברות כמו הרטפורד ו-A.P.C, אבל דווקא סדרת השעונים של המותג הצרפתי LIP יצאה כמנצחת ושלחה אותי הביתה לנסות להבין איפה טעיתי עד עכשיו. 1,095 שקלים, שבזי 13.

זה הזמן להרהר בחיים שלך (צילום: יח"צ)

זה הזמן להרהר בחיים שלך (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה

 

  • איזו כתיבה בלתי נסבלת

    מאת: אורח |‏ 6 באפריל 2015 | 04:03
  • כתבה יומרנית.
    ניכר שלכותב יש גישה שלילית כלפי ג'סטין ביבר וחבל. איני עומדת בין מעריצי ג'סטין אך גם לא שוללת.
    חשוב לזכור כאן שג'סטין ביבר באמת "ילדון" בן 21 והציפייה המגוחכת ממנו להיות אייקון אופנה נראת לי לקויה מהיסוד.
    כי מה ההבדל בינו לבין ג'סטין טיברלייק ? שנראה די מגוחך בלשון המעטה בחליפה כחולה שאנשים בגילאי ה20 היו חוששים ללבוש בפומבי.
    העניין הוא שטימברלייק נחשב כוכב "בוגר" ודי אהוב בעולם לעומת השני, שלפי דעתי ביבר היה לבוש בטוב טעם הפעם.
    אז לכותב , בבקשה ממך התייחס באמת לאיך אנשים לבושים ולא לשנאה האישית שלך כלפי אמנים.

    מאת: ימית |‏ 5 באפריל 2015 | 15:46
  • כתב הבחור שלמד להתלבש אתמול.

    מאת: הו וול |‏ 3 באפריל 2015 | 00:40
  • כתבה טובה ומכוונת – תמשיך כך עמרי

    מאת: בני |‏ 2 באפריל 2015 | 14:58
  • הוא הפוטנציאל הכי מפוספס בעולם

    מאת: אורח |‏ 2 באפריל 2015 | 13:18
  • חייים ששליי גסטין ביברררר מי שאומרת שהוא ילדותי כנראה שהיא עדיין לא פגשה כזה אוקייי אז גסטין אתה החיייים שלייי וזין על הבנות שחושבות שהוא ככה אז תחפפו לי מהחיייים

    מאת: ליטל |‏ 2 באפריל 2015 | 11:44
  • הוא יכול ךהיות כזה חתיך למה הוא מתלבש ככה????

    מאת: סיוון |‏ 2 באפריל 2015 | 10:39
  • טוב השיער הארוך לגברים זה הדבר הכי סקסי שראיתי כבר הרבה זמן. חוץ מזה עם הצמות

    מאת: יעלה |‏ 2 באפריל 2015 | 10:07
  • ג'סטין ביבר מתלבש כמו סקייטר שיצא מהארון. פשוט מביך

    מאת: נתן |‏ 2 באפריל 2015 | 09:59
  • אין יותר מעפן מזה, ביבר תתבגר

    מאת: אלינה |‏ 2 באפריל 2015 | 08:56
  • איזו כתיבה יומרנית ומופרכת. ג'סטין ביבר לא לבוש טוב כי אין לו "אמירה" ו"מסר"? נו באמת. איזו אמירה כבר יש בחליפה הכחולה של ההוא מימין? איזה מסר? אמירות אמיתיות אומרים, לא לובשים. זה רק בגדים ועדיף לומר את זה בכנות במקום להעמיד פנים שיש בהם מסרים עמוקים על מהות העולם.

    מאת: טל |‏ 1 באפריל 2015 | 23:59