נוסעים לניו יורק? אלה החנויות שאסור לכם לפספס

מקדש האופנה החדש של העיר, הבוטיק הכי משובח, חנות המוזיאון ששווה נסיעה מיוחדת ומוסד היד שנייה שאסור לפספס. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל, מהדורת ניו יורק

מאת  | ‏ 23 מאי 2016
חלמתי על שמש בסנטרל פארק וקפאתי מקור. מזל שיש חנויות כמו gentry (צילום: מתוך האתר)

חלמתי על שמש בסנטרל פארק וקפאתי מקור. מזל שיש חנויות כמו gentry (צילום: מתוך האתר)

תבוא, אמרו לי. יש אביב, אמרו לי. הכל פורח עכשיו בניו יורק וזו התקופה הכי יפה בשנה. אז ארזתי 12 טי שירטס, מכנסיים קצרים וקרם הגנה של שייסידו שתמיד נראה לי חגיגי מדי בשביל תל אביב, ועליתי על מטוס. לפי התכנית, הייתי אמור לשחק פריזבי בלי חולצה עם נערי מכללות בסנטרל פארק, להקפיא לעצמי את המוח עם לייט מוקה פרפצ'ינו ולהתמוגג מפריחת הדובדבן בגנים הבוטניים של ברוקלין. אלא שאנחנו עושים תכניות ואלוהים מרסס אותנו בגשם בוצי. כמעט שבועיים העברתי בניו יורק, מתוכן זכיתי להערכתי ב-50 דקות שמש. ביתר הזמן קפאתי מקור ופילסתי את דרכי באיסט ווילג' דרך ערפל כבד.

למזלי, העיר בנויה בדיוק למצבי חירום כאלה. בקומת הגברים בסניף החדש של בארניז בצ'לסי, למשל, יש תקרה וקירות. וגם גרם מדרגות ממש פוטוגני, ותחושה כללית שהעולם בחוץ לא חשוב כי פה מוצגים בגאווה פריטי תחרה מוזהבים של גוצ'י שאפשר לבהות בהם שעות ועדיין לא להבין מי בעצם קונה אותם. סניף הדאונטאון היפהפה הזה, הממוקם בדיוק במקום בו בארני פרסמן ייסד את חנות בגדי הגברים שלו ב-1923, הוא גרסה מוקטנת ומהודקת של סניף הדגל בשדרות מדיסון. המחירים שערורייתיים והקניינות ניסיונית במיוחד, אבל זו נקודת פתיחה מעניינת עבור כל מי שבא לעיר הזאת בשביל קצת יותר מבושם של אברקומבי. מכאן המשכתי לסיבוב צרכני ארוך, והרשימה שאני מצרף כאן כוללת כמה מהתחנות היותר מעניינות בהן עצרתי בהמשך. היא לא מתיימרת להגדיר את סצנת השופינג בניו יורק, לא מתעכבת על רוב חנויות הרשתות הגדולות וגם לא מתמקדת בהכרח בטרנדים שאסור לפספס. היא משקפת בעיקר את רשימת הקניות שלי ואת החוויה שאני אוהב לעבור כאן: הצפה חושית שפותחת את הצ'אקרות, ובתקווה גם מאפשרת לך לחזור הביתה עם כמה פריטים שאתה באמת יכול להרשות לעצמך.

דובר סטריט מרקט. אל תעיזו לפספס (צילום: מתוך האתר)

דובר סטריט מרקט. אל תעיזו לפספס (צילום: מתוך האתר)

 Dover street market new york
מקדש האופנה החדש של העיר, בן קצת יותר משנתיים, ממוקם בלב השממה האופנתית של המידטאון. אלא שברגע שדרכתם בפנים, הלוקיישן כבר לא משנה בעצם: מדובר בשבע קומות צפופות, פרועות ומשונות של אופנה שלוחת רסן בחסות מותגים כמו comme des garcons (הלייבל המייסד), Visvim, Sacai, Vetements וגם Gucci, Thom brown ואפילו Nike. תחת תפאורה פסיכדלית הכוללת מגלשות, קירות פרחים ועצים עטופים סוודרים דואגים כולם להציג כאן את הפריטים הכי ניסיוניים שלהם, כולל אוסף גדול של סניקרס במהדורות מוגבלות. על הפריטים, אגב, לא מופיעים תגי מחיר, ואולי עדיף ככה.

160 Lexington Ave (כניסה מרחוב 30)

Odin. סטייל מינימלסטי ונקי (צילום: מתוך האתר)

Odin. סטייל מינימלסטי ונקי (צילום: מתוך האתר)

Odin
כנראה בוטיק בגדי הגברים המשובח ביותר במנהטן, ומי שמצליח לשמור גם בסניף הסוהו שלו על אלגנטיות קרירה, למרות כל המולה שמסביב. ב-ODIN  תמצאו קניינות משובחת ומינימליסטית של פריטים מ-Acne studios, Junya Watanabe ו-Common Projects (לטעמי, כאן מסתתרים הדגמים המוצלחים ביותר של המותג), ולצידם מבחר מרשים של נרות ובשמים מאת מותג הבית. לא זול בכלל, אבל ממכר.

161 Grand St. (בין centre ל-lafayette)

The Lodg. חוויה מוצלחת (צילום: מתוך האתר)

The Lodg. חוויה מוצלחת (צילום: מתוך האתר)

The Lodge
כפי שהשם מרמז, החנות הזאת היא שילוב די מדהים בין בוטיק מעוצב מהאיסט וילג' לבקתת עץ של שומר יערות בקולורדו. יש כאן בשמים בניחוח וויסקי וטבק, ומחזיקי מפתחות מעור גס, וצמידים מזהב מרוקע ושמיכות טלאים וכדורי בייסבול וטי שירטס איכותיות ואביזרי גילוח מתפוצצים מטסטוסטרון. חוץ מזה, בהמשך הרחוב יש בית קפה שמוכר עוגת פנקייק בטעם תה ירוק וגביע גלידה שעשוי מבצ'ק צו'רוס, ואני לא יכול לחשוב על חוויה משלימה מוצלחת יותר.

220 E 10th St

Theory
היכל תענוגות מונוכרומטי שיזכיר לכם שמכנסיים מחויטים בצבע אפור הם בעצם הפריט הכי סקסי שיש. הרבה סניפים יש לרשת האמריקאית בניו יורק, המועדף עליי הוא זה שמסתתר במיטפאקינג, קרוב לבניין החדש של הוויטני ולחנויות שוות נוספות כמו Scoop, The kooples ו-All saints.

40 Gansevoort St

 Jeffery
ממש ליד העלייה להיי ליין ברחוב 14 נמצא בית הכלבו הקטנטן הזה, שהוא התשובה המגניבה למוסדות עילית מעונבים כמו ברגדוף גודמן. המחירים מופרכים, המוכרים מתנשאים והאווירה לא נגישה – אבל מדובר באחד מאוספי הבגדים הכי מעניינים שיש בעיר, וזה עוד בלי לדבר על אזור הנעליים ומדף הארנקים. בין היתר תמצאו כאן פריטים מדויקים ומופלאים של Alexander Wang, Saint Laurent, Ami וגם פרטי יוניסקס משמחים מאוד של Mira Mikati.

449 W 14th St

cure thriftshop. מוצלחת גם לאלה שלא מתים על יד שניה (צילום: מתוך האתר)

cure thriftshop. מוצלחת גם לאלה שלא מתים על יד שניה (צילום: מתוך האתר)

 The cure thrift shop
מי שעוקב אחרי הטור יודע שאני מתעב חנויות יד שנייה ושנשבעתי כי כף רגלי לא תדרוך יותר בהיכלי הפשפשים האלה. ובכן, המילה שלי שוב הצדיקה את המוניטין המפוקפק שלה: לא רק שנכנסתי לחנות הזאת, אלא גם רכשתי בה שלושה פריטים כיפיים, מתוכם שניים נראים כאילו נלקחו מהסט של גריז. סיימתם את הביקור? גשו מהר ל-Strand, חנות הספרים הכי טובה בעולם, שנמצאת ממש דקה מכאן.

111 E 12th St

Atriumkith+
על פינת Broadway ו-Bleecker נמצא הזיווג הקדוש הזה. Atrium היא חנות ותיקה שעזרה בשנים האחרונות לנסח את הדי.אן.איי העירוני של טרנד ה-athleisure, וזאת דרך בחירה נבונה של פריטים ממותגים כמו Helmot Lang, Rag&Bone ו-Nahariya. Kith הוא אתר עלייה לרגל עבור חובבי סניקרס, המהווה בעצמו אכסניה לכמה סופר-מותגים מקומיים, ובראשם Public school. ביחד מדובר בנקודת חובה בסיבוב שלכם.

644 Broadway

Gentry. החנות המועדפת עליי בוויליאמסבורג (צילום: מתוך האתר)

Gentry. החנות המועדפת עליי בוויליאמסבורג (צילום: מתוך האתר)

Gentry
בלי שום ספק, החנות המועדפת עליי בוויליאמסבורג. בתוך חלל רחב ידיים בן שתי קומות (העליונה מוקדשת בדרך כלל לשיתופי פעולה חד פעמיים ולמיזמי פופ אפ מוצלחים) חי בשלווה אוסף אקלקטי של מותגים מקומיים מצוינים כמו Ovadia and sons, Alex mill ו-Robert Geller וגם מותגים מיובאים כמו Our legacy, שהמשותף לכולם הוא כתב יד נינוח וחופשי, מבדים מצוינים ובגזרות רחוקות מהגוף. עוד תוכלו למצוא כאן מוצרי טיפוח של Aesop וגם ויטרינה קדושה בה מוצגות נעליים מופלאות של Hender scheme.

 108 N 7th St., Brooklyn

זארה ניו יורק. לא כמו שחשבתם (צילום: מתוך האתר)

זארה ניו יורק. לא כמו שחשבתם (צילום: מתוך האתר)

 Zara
בדיוק כשחשבתם שהסניף של זארה בקניון הקרוב אליכם הוא מושלם, פותחת האימפריה הספרדית את סניף הדגל החדש בברודוויי ומגדירה מחדש את חוויית הקניה ברשת. אז אתם חייבים לקפוץ לבקר, ועל הדרך גם לעבור לצד השני של הרחוב, שם נמצאת קומת הגברים המוצלחת מאוד של Topman בסניף הענקי של Topshop.

503 Broadway

vince. אוסף טרנדי אבל לא מתלהב (צילום: מתוך האתר)

vince. אוסף טרנדי אבל לא מתלהב (צילום: מתוך האתר)

 Vince
וינס היא חברה ניו יורקית שהתפרסמה בעיקר בזכות קו סריגי קשמיר מצוין וממשיכה מדי עונה להציג אוסף טרנדי אבל לא מתלהב, בצבעוניות שקטה ובגזרות נינוחות. קו הנעליים לגברים הוא אחד המוצדקים בעיר, וגם מחלקת האביזרים עושה כאן עבודה מצוינת.

89 Mercer St

חנות המוזיאון של Cooper Hewitt
נשבעתי שאתמקד רק בחנויות בגדים, אבל אני לא מתאפק: מוזיאון הקופר יואיט המחודש, המוקדש לעיצוב מודרני, הוא בעיניי הכיפי והיפה ביותר במנהטן, וחנות המוזיאון שלו היא תיבת אוצרות קטנה שמלאה בדברים נורא יפים, חצי שימושיים ומקסימים לחלוטין. פעם חשבתי שאני לא זקוק למסחטת לימונים מוזהבת בצורת אל הינדי. אבל זה היה פעם.

2 E 91st St

 Lululemon
לולולמון היא חברה קנדית שכאילו נולדה כדי לחרוך את השוק. פריטי הספורט שהיא מציעה, עם דגש מיוחד על בגדי יוגה, אמנם לא זולים ומצוידים בשמות טיפשיים כמו Namaste on the beach, אבל הם כל כך נעימים וכל כך מזמינים, שהאופציה להסתובב רק איתם מבוקר עד ערב מרגישה הגיונית לגמרי. חוץ מזה תוכלו למצוא כאן אביזרים נלווים לאימון הבא שלכם והרבה אנשים יפים שיגרמו לכם להרגיש שמנים.

408 w 14th st

sandro. הכי פריזאי באמצע ניו יורק (צילום: מתוך האתר)

sandro. הכי פריזאי באמצע ניו יורק (צילום: מתוך האתר)

 Sandro
קצת מוזר להמליץ על סנדרו בהקשר הניו יורקי. מדובר במותג צרפתי שאפשר למצוא בלא מעט נקודות באירופה, והאמת שגם המחירים קצת יותר נוחים לעיכול ביורו. ובכל זאת, אני מוצא את עצמי חוזר לסניף בווסט וילג', גם כי הבגדים תמיד מוציאים אותך לחופשה כפויה, וגם כי הוא ממש קרוב למאפיית מגנוליה ואפשר להתנחם בבננה פודינג אחרי שקלטת שאין לך כאן כסף לכלום. משתלם.

415 Bleecker St

century-21 תמיד מוצא מה לקנות (צילום: מתוך האתר)

century-21 תמיד מוצא מה לקנות (צילום: מתוך האתר)

 Century 21
העולם מתחלק לשניים: כאלה שסולדים מחנות האאוטלט הענקית הזאת, שלה שני סניפים במנהטן, וישראלים. אני באופן אישי מת עליה ותמיד יוצא עם פריטים משמחים, אבל מציע להגיע כשאתם חדורי מטרה: קודם כל תקנו תחתונים טובים של קלווין קליין ובגדי ספורט, ואז גשו למחלקת הגברים העצומה ותתחילו לפשפש כדי לחפש קלאסיקות מעונות קודמות. צריך לעשות את זה בסבלנות, אבל אם תתאמצו תוכלו למצוא סווטשירטים איכותיים של Neil Barret, חולצות בד נעימות של Valentino וגם מכנסיים מחויטים נהדרים של Hugo Boss בהנחות מטורפות.

21 Dey St

space 98. האם זה האורבן החדש? (צילום: מתוך האתר)

space 98. האם זה האורבן החדש? (צילום: מתוך האתר)

 Space 98
איפשהו בדרך, איבדתי את אורבן אאוטפיטרז. המחירים זינקו, המבחר הרגיש לי מצומצם וכמה כיסויי אייפון עם ציור של פלמינגו בן אדם כבר יכול לקנות? ובכל זאת, הסניף שלהם בוויליאמסבורג, שמתקרא ספייס 98, הוא מקום שנעים לבלות בו. יש כאן את המבחר האורבני הרגיל, כרגע עם נוכחות מוגברת למותגי ספורט מהניינטיז כמו Fila, אבל גם חנות פופ אפ משתנה, גלריה ובר על הגג. ממש צמוד נמצאת מסעדת Esh שמציעה גריל ישראלי מפתיע בטעימותו, למקרה שהתגעגעתם לשיפודים.

98 N. 6th St., Brooklyn

calvin klein. אין תחתונים אבל יש המון פריטים סופר שווים (צילום: מתוך האתר)

calvin klein. אין תחתונים אבל יש המון פריטים סופר שווים (צילום: מתוך האתר)

 Calvin klein collection
חנות אחת יש בארצות הברית לקו הפרימיום של קלווין קליין, והיא המקום המושלם לצאת מדעתכם בשלווה. את הג'ינסים המשופשפים והתחתונים הממותגים לא תמצאו כאן, אבל קולקציה מרהיבה ועתידנית בהשראות צבאיות לגמרי כן. אם כבר אזרתם אומץ להיכנס להיכל הבוהק הזה, תדאגו לרדת גם לקומת המרתף, שם מחכים כלי בית שאני מצאתי כמושלמים לדירת השותפים הישנה שלי.

654 Madison Ave

supreme. לצעירים ויפנים שבניכם (צילום: מתוך האתר)

supreme. לצעירים ויפנים שבניכם (צילום: מתוך האתר)

 Supreme
כבר דיברנו כאן בעבר על ההיסטריה סביב Supreme – מותג הסקייטרים שחצה גבולות והפך לתופעה תרבותית עם קולקציות קפסולה שנחטפות תוך שניות. רוצים להאמין בעצמכם? הצטופפו בתור עם עשרות הנערים היפנים שמחכים להיכנס לחנות, ובסוף אולי תוכלו לשים את ידיכם על מימיה ממותגת. אוהבים את הז'אנר? שימו פעמיכם לחנות הפופ החדשה של המותג Ripndip (יש חתול!) בלואר איסט.

274 Lafayette St
Ripndip – 118 Orchard St

reiss. קראש רציני על החנות הזו. תיזהרו לכם (צילום: מתוך האתר)

reiss. קראש רציני על החנות הזו. תיזהרו לכם (צילום: מתוך האתר)

 Reiss
תקשיבו לי ותקשיבו לי טוב: התרחקו מהמקום הזה. הבגדים הבריטיים כאן לא רק ישבו בצורה מושלמת על הגוף שלכם וירגישו הכי נעימים בעולם, הם גם מריחים טוב בצורה יוצאת דופן. וזה, רבותיי, תרגיל מטונף למדי כדי לגרום לאדם להוציא 160 דולר על חולצת כפתורים קצרה. בקיצור: קראש.

309 Bleecker St

vfiles . התחיל ממשהו קטן והפך למקום עלייה לרגל (צילום: מתוך האתר)

vfiles . התחיל ממשהו קטן והפך למקום עלייה לרגל (צילום: מתוך האתר)

 VFILES
ממש מול המשרדים המעוצבים של V MAGAZINE בסוהו נמצאת VFILES – חנות שהתחילה בתור שלוחה של המגזין והפכה במהרה לאתר reiss. קראש רציני על החנות הזו. תיזהרו לכם (צילום: מתוך האתר) המתחזק גם רשת חברתית מחתרתית למחצה. זה כנראה לא המקום בו תמצאו מתנה לאבא שלכם, אבל אופנה מוגזמת וצבעונית מאוד של מותגים כמו Jeremy scott ו-Hood by air יש כאן בשפע. אם אתם בסביבה, אל תפספסו את מקדש הסניקרס ב-Mercer 21 וגם לא את חנות Nike Lab ממש בהמשך הרחוב, שמציגה את שיתופי הפעולה הכי משמעותיים של נייקי, כולל זה עם ריקרדו טישי.

12 Mercer St

Garrett Leight.  עצירת חובה (צילום: מתוך האתר)

Garrett Leight. עצירת חובה (צילום: מתוך האתר)

 Garrett leight
את משקפי השמש שקניתי כאן הספקתי לאבד תוך יומיים מרגע שנחתי בארץ, אבל אתם תהיו אחראיים ושקולים יותר. המותג הקליפורני הזה אחראי לכמה מהדגמים המוצלחים ביותר שנתקלתי בהם בשנים האחרונות, וחנות הדגל שלו בסוהו היא עצירת חובה עבור כל מי שלא רוצה לראות את המשקפיים שלו על מיליון אנשים אחרים. עוד חנויות משקפי שמש מוצלחות במרחק הליכה קצר: Retrosuperfuture (תקראו להם SUPER. 21 Howard St.), Mykita (109 Crosby St), Oliver Peoples (366 W Broadway).

149 Grand St

 Brooks brothers
רוצים להרגיש איך נראית מורשת? כנסו לאחת משלוש החנויות של האחים ברוקס במנהטן (הכי מוצלחת נמצאת באזור ה-Flatiron) ותיגעו באחת החולצות המכופתרות או הז'קטים. המותג, שנוסד כברב-1818, לא מציע אופנה מרגשת או פריטים מסעירים, אבל הוא בדיוק המקום בו תרצו לרכוש את החליפה שתלווה אתכם בעשור הקרוב.

901 Broadway

 Cadet
אחד ממותגי הגברים הכי מסקרנים שיצאו מניו יורק בשנים האחרונות מחזיק בשתי חנויות בעיר – אחת בוויליאמסבורג ואחת באיסט וילג', שהיא לטעמי נעימה יותר. תמצאו כאן מעילים נהדרים, שורטס מצוינים והרבה פריטים מושקעים באווירה צבאית שיגרמו לכם להרגיש כמו גנרלים של סטייל.

305 E 9th St

opening ceremony. מקום ממכר (צילום: מתוך האתר)

opening ceremony. מקום ממכר (צילום: מתוך האתר)

Opening Ceremony
אופנינג סרמוני היא פנטזיה נהדרת – חנות שבה אתה רוצה לקנות הכל ובעצם לא יכול לקנות כלום כי יקר נורא. בדיוק בגלל זה, את הסניף הגדול שלה בסוהו כבר פחות כיף לי לפקוד, אבל את הסניף הקטן והאינטימי בלובי של מלון Ace אני דווקא מחבב מאוד. האווירה פה נגישה ומעניינת יותר, ויש גם דוכן של גומי Haribo בטעמים מיוחדים שהוא מבחינתי פיצוי הולם על כל סוודר של Kenzo  שהשארתי מאחור.

1190-1192 Broadway

 J.crew mens shop
המור"ק ידוע: בשמונה השנים האחרונות, תחת שלטונה של המנהלת הקריאטיבית ג'נה ליונס, הפכה J.crew מרשת אופנה אמריקאית מפוהקת על שם בננה ריפבליק למפלצת טרנדית נחשקת ששילשה את רווחיה. המהפך הסגנוני אמנם מורגש במיוחד בעזרת הנשים, אבל גם אצל הגברים J.crew היא היום תחנה שחבל לפספס במסלול הקניות בעיר. הסגנון הוא עדיין כל אמריקאי, אבל השורטס מוצלחים מאוד, האביזרים מפתיעים לטובה, הבדים נעימים והתמחור הוגן. בואו.

484 Broadway

reiss. ככל הנראה החנות שבה הכי תתקשו לא לקנות (צילום: מתוך האתר)

reiss. ככל הנראה החנות שבה הכי תתקשו לא לקנות (צילום: מתוך האתר)

 

השאירו תגובה

 

  • זה לא בגדים גבריים. זה בגדים לגברים נשיים

    מאת: אורח |‏ 30 במאי 2016 | 16:52
  • סקירה. אוד מוצלחת, אולי תעשו סקירה זהה על חנויןת בניו יורק אבל שמיועדת לנשים ?

    מאת: נעמה |‏ 25 במאי 2016 | 09:21
  • As a perosn who lives in NY for almost 3 yrs now, you captured all the cool spots! good job!

    מאת: אורח |‏ 24 במאי 2016 | 21:08
  • הרשימה הכי טובה בעולם אני מאוהבת

    מאת: נירית |‏ 24 במאי 2016 | 16:37
  • חודש הבא אני טס לניו יורק וממש עזרת לי

    מאת: אורח |‏ 24 במאי 2016 | 16:13
  • אתה כותב נפלא ובעל טעם וחוש אופנה נהדר… מכירה את כל החנויות שהזכרת ויש עוד כמה מעולים שפיספסת… אבל חבל שאתה לא מציין מחירים כי לישראלי ממוצע ואפילו אמריקאי ממוצע לא יכול להרשות לעצמו לערוך קניות בחנויות העילית האלו…. כמובן שיש חנויות יקרות יותר שלא ציינת וטוב שכך אבל לדעתי עדיף היה אם תכתוב על חנויות שוות במחירים תואמים את הצרכן הממוצע ולא רק את מי שיכול להרשות לעצמו לקנות רק מותגים… זאת הביקורת היחידה שלי … כל השאר אתה מושלם וכייף לקרוא אותך ואגב… עדיין קר ואפור והשמש שכחה שיש לה תפקיד יומי

    מאת: זור |‏ 24 במאי 2016 | 15:34
  • חוץ מה CENTURY הכל נורא יקר.
    למה לא לנסוע לג'רזי גארדנס ולעשות את כל הקניות במקום אחד ובחצי מחיר?

    מאת: אורח |‏ 24 במאי 2016 | 13:39
  • סקירה יפה ומפתה

    מאת: אורח |‏ 24 במאי 2016 | 11:56
  • אחד הכתבים התותחים
    לעשות עוד כתבות על אופנת גברים!

    מאת: ג?ון |‏ 24 במאי 2016 | 11:09
  • אופנינג סרמוני חייבת להגיע לישראל

    מאת: אורח |‏ 24 במאי 2016 | 09:13
  • עמרי קירון, אתה טוב מדי בשביל האתר הזה והמדינה הזאת. שאפו

    מאת: ע.ע. |‏ 24 במאי 2016 | 01:25