משפחה לא בוחרים

אבל אם אפשר היה לבחור, הייתם בוחרים במשפחת דלל: שושלת יהודית עירקית שמצטיינת בגידול דוגמניות (אליס דלל), טיפוח שחקניות (ג'מיימה קירק) וייצור מעצבות אופנה (שרלוט אולימפיה), עם סטייל הורס, מזמוזים בציבור, רומנים עם משפחות מלוכה, רומנים עם משפחת ג'אגר, וטונה, טונה, טונה של כסף. ויש גם סוד אפל בגודל של בניין במרכז תל אביב

מאת  | ‏ 18 דצמבר 2014
האחיות לבית משפחת קירק: דומינו, ג'מיימה ולולה

האחיות לבית משפחת קירק: דומינו, ג'מיימה ולולה

במשפחת דלל לא מדברים על סוזן. מרכז התרבות והמחול בשכונת נווה צדק בתל אביב נושא את שמה של אחת היורשות למשפחה העשירה, והסודית שבהן: סוזן דלל מתה בשנת 1981, כשהייתה בת 25 בלבד, ממנת יתר של הרואין. לפני מותה היא חיה זמן מה בישראל, וניסתה לטפח קריירת ריקוד. שמה לא מוזכר בראיונות עם חברי המשפחה. יותר מזה: אין תמונות שלה באינטרנט. אין תמונה שלה אפילו במרכז סוזן דלל עצמו. למעשה, יש תמונה אחת, היא נמצאת בחדר של המנכ"ל, ולא הרשו לנו להגיע לצלם אותה. אם היה גוגל בשנת 1989, היינו אומרים שפתחו את מרכז סוזן דלל כדי לקבור את השם שלה בגוגל.

כמו שכבר הבנתם, משפחת דלל מתודרכת יחצנית מהבטן, והכביסה המלוכלכת שלה בדרך כלל נשארת בפנים. לא מפתיע, הדליפה האחרונה הייתה בשנת 2008, כשהתפרסמו תמונות לא מחמיאות של הנכדה המפורסמת, הדוגמנית הבריטית אליס דלל – באחת היא מצולמת רכונה מעל שורה של קוק, ובאחרת מעולפת על הרצפה בחצאית משוכה למעלה ולידה, שוב, קוק.

הלילה הזוהר של אליס לחץ על נקודה משפחתית רגישה – לא רק שהם איבדו בת לסמים, גם לבן, אחיה של סוזן ואביה של אליס, הייתה הסתבכות מפורסמת עם החוק כאשר בגיל 21 שמו נקשר עם הברחת קוקאין בשווי 40 אלף פאונד, עליה הוא קיבל עונש יחסית קל, כיאה ליורש. סבה הטייקון מיד דאג לשים את אליס במקום ולאיים כי אם לא תתאפס על עצמה, תוכל להיפרד מהירושה, שמגיעה לסכום שיגרום לסימני דולרים להסתובב לכם באישונים.

אילן היוחסין של משפחת דלל-קירק

אילן היוחסין של משפחת דלל-קירק

שושלת הנערות היפות של "בלק ג'ק"

משפחת דלל היא בדיוק כמו משפחת קרדשיאן, רק הפוך. זו שושלת עשירה ונוצצת, שממשיכה להביא לעולם עוד דוגמניות, שחקניות, איט גירלז ואינסוף סטייל. בין בנותיה: ג'מיימה קירק, שרלוט אולימפיה, הדוגמנית דומינו קירק וחברתנו סוזן דלל. יש לדללים את כל הנתונים להפוך לריאליטי ממכר. עבר מסתורי, שערוריות סמים, הצלחה, רומנים, יופי, כישרון והרבה מאוד כסף. כמה כסף? הונו של ג'ק דלל, האחראי להתעשרות של השושלת, הוערך לפני מותו בכמה מאות מיליוני פאונדים. כן כן, זה יוצא מיליארדים כשממירים את זה לשקלים.

הסיפור הזה מתחיל בבגדד, שם נולדו הוריו של ג'ק דלל, איש עסקים המכונה "בלק ג'ק" בשל חיבתו היתרה להימורים, שהעיתונים הכלכליים מתייחסים אליו כאל אניגמה, ושאיש מעולם לא פענח איך ידע למכור את הבנק שבבעלותו בכמה עשרות מיליוני פאונדים ממש לפני קריסת הבנקים הבריטיים בסבנטיז. דלל עשה כמה עסקאות נדל"ן שמגזין פורבס קרא להן מבריקות, כולל מעבר קצר למנהטן פלוס רכישה זריזה של בתים בלונדון, מונקו, פריז וקייפטאון. עד יום מותו בשנת 2012, בגיל 89, הוא סירב להתראיין על עסקיו או חייו הפרטיים. העסקה המפורסמת ביותר שלו, בה מכר את הבניין ממנו שידר הבי.בי.סי ב-138 מיליון פאונד, לאחר שרכש אותו ב-55 מיליון פאונד, אף עוררה את חשד משרד התעשייה הבריטי שפצח בחקירה לבדיקת חוקיות המכירה, אבל דלל יצא מהתקרית ללא נזק.

ג'ק וזהבה דלל. ראשית השושלת (צילום: אינסטגרם)

ג'ק וזהבה דלל. ראשית השושלת (צילום: אינסטגרם)

דוגמנית, מתופפת, מתמזמזת בתוך המשפחה: אליס דלל

עכשיו זה הקטע שמתחילים לקנא: לג'ק דלל שבעה ילדים מנישואיו לזהבה, דיילת אוויר ישראלית לשעבר, ועוד שניים מנישואיו השניים לרואן, שהייתה מלכת היופי של דרום אפריקה. בנו גאי, שירש מג'ק את האימפריה העסקית, נשוי לדוגמנית העבר הברזילאית אנדריאה. הם הוריהם של שרלוט, אליס ואלכס דלל, שבילו את ילדותם בין לונדון, פריז, מונקו וריו דה ז'נרו. כל אחד מהם הרוויח ביושר תמונות בגודל עמוד במגזיני אופנה או טורי רכילות.

אליס דלל, היום בת 27, היא אחת הדוגמניות המוכרות בבריטניה. היא הפרזנטורית של מותג ההלבשה התחתונה אייג'נט פרובקטור, וגם הובילה קמפיין תיקים של שאנל, כל זה בגובה קטנטן במונחים של עולם הדוגמנות – 1.67. אבל דלל היא הרבה יותר מדוגמנית, הסגנון האישי שלה וגישת הפאק איט לחיים ולאופנה הפכו אותה לדמות מעניינת ומסוקרת גם בלי קשר לחייה המקצועיים. היא מחוברת לאנשים הנכונים, עושה את הסמים הנכונים, הולכת למסיבות הנכונות. עד לא מזמן היא הייתה מתופפת בלהקת פאנק בשם "טראש מטאל" עם חברותיה מעסקי הדוגמנות. אף אחת מהן לא ידעה לנגן לפני שחברו להרכב – כי מי צריך לדעת לנגן כשאת יפה ועשירה?

בנות משפחת דלל: שרלוט, אנדריאה ואליס (צילום: גטי)

בנות משפחת דלל: שרלוט, אנדריאה ואליס (צילום: גטי)

עוד בין החברים של אליס: מעצב התכשיטים דומיניק ג'ונס, שעבור הקמפיין שלו הצטלמה ללא חלק עליון, והדוגמנית פיקסי גלדוף, איתה אליס חולקת עבר משפחתי דומה. בדומה לדודה סוזן דלל, גם אמה של גלדוף מתה ממנת יתר של הרואין, ובאפריל האחרון איבדה את אחותה פיצ'ס גלדוף לאותן נסיבות בדיוק. העיתונות הבריטית משוגעת על החברות בין השתיים ועוקבת אחריהן לכל מקום, ורוב הזמן הן מספקות את הסחורה, בעיקר כשהן מתמזמזות בציבור.

זה החלק הכי פחות מוזר בהרגלי הדייטינג של אליס, בהתחשב בזה שהיא ואחיה אלכס נוהגים לצאת עם בני זוג מאותה משפחה. שימו לב: אליס יצאה בעבר עם פייר קסירגי, בנה של הנסיכה קרולין ממונקו, שאחותו, שרלוט, יצאה תקופה עם אחיה בן ה-31 של אליס, אלכס בן ה-31, בעל גלריה בלונדון. אליס ניהלה גם מערכת יחסים עם בנו של מיק ג'אגר, ג'יימס, ואחיה יצא באותו זמן ממש עם אחותו – הדוגמנית אליזבת' ג'אגר. מיק ג'אגר, אגב, הוא הסנדק של אליס, ואביה גאי היה פעם שומר הראש של ג'רי הול, האקסית של ג'אגר ואמם של ג'יימס ואליזבת'. לפי השמועות היחסים בין גאי וג'רי התחממו ולמעלה מכך לאחר הפרידה של הול מג'אגר. אלכס, אגב, פרש מהעסק הזה, והיום הוא נשוי לדוגמנית/שחקנית/במאית אליסה סדנאווי, ולשניים יש בן.

אלכס דלל עם שרלוט קסיארגי עם קייט מוס. כולם קשורים לכולם

אלכס דלל עם שרלוט קסיארגי עם קייט מוס. כולם קשורים לכולם

400 זוגות נעלי עקב, שמלה של ורסצ'ה ממוסגרת על הקיר: שרלוט אולימפיה דלל

הגנים המוצלחים לא פסחו על אחותם הגדולה של השניים – שרלוט אולימפיה דלל. השמיטו משמה את החלק האחרון ותקבלו את אחד ממותגי הנעליים הלוהטים והמבוקשים של השנים האחרונות. את הכסף והפריבילגיות מינפה שרלוט, שכנראה ירשה מסבה חוש עסקי מפותח, למותג נעליים שפתחה בגיל 27 בלבד. נעלי החתול המפורסמות בעיצובה, שמלוות את הקולקציות שלה בגרסאות שונות עד היום, נראו על כל הסלבס הנכונות, כמו אלכסה צ'אנג, טיילור סוויפט וקייטי פרי, הפכו לאיקוניות והזניקו אותה למעמד של סופרסטארית בעולם עיצוב הנעליים.

נעלי החתול שפירסמו את שרלוט אולימפיה

נעלי החתול שפירסמו את שרלוט אולימפיה

שרלוט אמנם לא מספקת הרבה עניין לצלמי פפראצי ומדורי רכילות כמו אחיה ואחותה הקטנים, אבל היא חיה חיים פוטוגניים לא פחות עם בעלה ושלושת בניהם. כיאה למעצבת נעליים, שרלוט מחזיקה בלא פחות מ-400 זוגות נעלי עקב בדירתה המפוארת שבלונדון, וזה עוד לפני שהתחלנו לספור את המגפיים או הנעליים השטוחות. מלבד נעליים, יש לה מלתחה מעוררת קנאה, והאינסטגרם שלה יגרום לכל חובבת אופנה למרוט שערות מרוב קנאה. את אחת השמלות שקיבלה מאמה – יצירה של ורסצ'ה עם פרינט של אנדי וורהול – היא הרשתה לעצמה למסגר ולתלות על הקיר בביתה. אוסקר דה לה רנטה, קלואה, לואי ויטון, פראדה ומיו מיו – אלה רק חלק מהמותגים ששרלוט עוטה על עצמה בזמן שהיא קופצת לה מאירוע חברתי אחד לאחר, לרוב השקות קולקציה או טקסי פרסים – ונראית כאילו נשלפה מהוליווד של שנות ה-30. למרות שהיא בעלת עסק ואמא לשלושה, היא מקפידה לבקר את הספר שלה פעם בשבוע, ובחיים לא תתפסו אותה ללא ליפסטיק אדום.

האחים לבית דלל (צילום: גטי אימג'ס)

האחים לבית דלל (צילום: גטי אימג'ס)

גם בצד השני של המשפחה יש נצנצים. אמם, אנדריאה, היא דוגמנית עבר ברזילאית, שדגמנה עבור איב סן לורן. אחותה, גם היא דוגמנית עבר, היא אמה של האיט-גירל הארלי וירה ניוטון – דוגמנית ודי ג'יי שחיה בניו יורק. אם זה לא נשמע לכם מספיק מגניב, תשמחו לשמוע שבדומה לבת דודתה אליס, הארלי היא בסיסטית בלהקת פאנק עם כמה מחברותיה הדוגמניות.

אליס דלל והבת דודה, הארלי ויירה ניוטון

אליס דלל והבת דודה, הארלי ויירה ניוטון

האמא הלבישה את קרי בראדשו, הבת משחקת בגירלז: לוריין וג'מיימה קירק

רברס בעץ המשפחתי: לג'ק דלל בת נוספת, בשם לוריין קירק. שם משפחתה החדש מגיע מבן זוגה סיימון קירק, שהוא מתופף. לוריין היא בעלת בוטיק וינטג' מדובר במנהטן בשם Geminola – השם הוא הלחם של שמות ילדיה, ג'מיימה, דומינו, ולולה, והוא סיפק, בין השאר תלבושות ל"סקס והעיר הגדולה". בתה, ג'מיימה קירק, היא הלא היא ג'סה מ"בנות", האישה שעשתה את הבלתי נתפס כשהתעלתה מעל לקוליות של ג'סה בחייה האישיים. היא צריכה להיות על הסט רק כיומיים בשבוע, מה שמאפשר לה לא לכוון שעון מעורר בבוקר, ולבלות זמן רב עם בן זוגה ושני הילדים בדירה שלהם בברוקלין, שעמוסה בהמון רהיטי וינטג' ענקיים. היא גם ציירת, אבל בינונית למדי, מה שמוכיח, תודה לאל, שאף אחד לא מושלם. עוד שתי כוכבות בענף הזה של המשפחה הן דומינו ולולה: דומינו קירק היא מוזיקאית שהקליטה והופיעה בין השאר עם מארק רונסון ולילי אלן, ולולה היא שחקנית בתחילת דרכה שהופיעה השנה ב"נעלמת" לצדו של בן אפלק.

ג'מיימה קירק כג'סה בגירלס עם שמלה מהחנות של אמה, ג'מינולה

ג'מיימה קירק כג'סה בגירלס עם שמלה מהחנות של אמה, ג'מינולה

איפה הג'וס?

הדללים לא מצטיינים בראוותנות. זה לא שהם חיים בצניעות, חלילה, אבל מקפידים לשמור את עושרם בין הקירות. גאי ואנדריאה, למשל, מחזיקים בביתם הלונדוני אוסף אמנות מודרנית מרהיב שגורם לו להראות כמו גלריית אמנות איכותית. שרלוט, מתוקף היותה מעצבת ובעלת מותג, מאפשרת מדי פעם לצלמי עיתונות להיכנס לביתה, שמלא ברהיטים עשירים ומודרניים, מרפסות מפוארות ותמונות ענק. הארון שלה מלא לא רק בבגדים היוקרתיים, אלא גם באין ספור אקססוריז – תיקים, כובעים, כפפות והרבה יותר משקפי שמש ממה שאדם אחד צריך, ובשאר החדרים מוצבות כונניות עם עשרות ספרים.

לולא תקרית הקוק שפתחנו איתה, היה אפשר לחשוב שבאמת מדובר במשפחה מושלמת שהכסף לא עלה לה לראש. כולם פוטוגניים, חייכנים ומתראיינים במקצועיות מעוררת השתאות. אבל המסתורין שאופף אותם, ובעיקר את ג'ק, שלא לחלוטין ברור איך צבר את הונו בלי שאהבתו להימורים הזיקה לו, מעלה את סף הסקרנות. האם יכול להיות שמשפחה שמורכבת מאמנים עשירים ומצליחים, תהיה כל כך נטולת שערוריות? איפה קלטות הסקס? הבגידות? ההפרעות הנפשיות? האם יתכן שפשוט מדובר במשפחה מתפקדת ואוהבת, ואלה רק אנחנו שהורגלנו לחשוב שהכסף משחית? או שהם פשוט יודעים לשמור טוב טוב על הסודות האפלים שלהם?כך או כך, העובדה שהדללים מצליחים להתחמק מסערות תקשורתיות מאפשרת להם להתמקד במה שבאמת חשוב – להמשיך לעשות עוד ועוד ילדים יפים ומוצלחים שימשיכו את השושלת וחשוב אף יותר, לעשות כסף. והרבה.

דומינו, אליס, ג'מיימה ורוז האנטינגטון ווייטלי נערות רוק: בחתונת בתו של רוני ווד

דומינו, אליס, ג'מיימה ורוז האנטינגטון ווייטלי נערות רוק: בחתונת בתו של רוני ווד

הכי קרובים לעולם האופנה. אליס דלל עם קארל לגרפלד

הכי קרובים לעולם האופנה. אליס דלל עם קארל לגרפלד

שרלוט והמראה האיקוני שלה (צילום: גטי אימג'ס)

שרלוט והמראה האיקוני שלה (צילום: גטי אימג'ס)

בבית של ג'מיימה

בבית של ג'מיימה

משפחת דלל-קירק: לוריין, לולה וסיימון (צילום: אינסטגרם)

משפחת דלל-קירק: לוריין, לולה וסיימון (צילום: אינסטגרם)

אלכס דלל ושרלוט קסיארגי בימים טובים יותר

אלכס דלל ושרלוט קסיארגי בימים טובים יותר

אפילו מסתבר שדומינו יוצאת עם פן בדג'לי

אפילו מסתבר שדומינו יוצאת עם פן בדג'לי

בנות דודות קרובות. שרלוט דלל ודומינו קירק (צילום: אינסטגרם)

בנות דודות קרובות. שרלוט דלל ודומינו קירק (צילום: אינסטגרם)

ג'מיימה עם מי שעשתה אותה כוכבת: לינה דונהאם (צילום: גטי אימג'ס)

ג'מיימה עם מי שעשתה אותה כוכבת: לינה דונהאם (צילום: גטי אימג'ס)

השם הבא. לולה קירק (צילום: גטי אימג'ס)

השם הבא. לולה קירק (צילום: גטי אימג'ס)

צמודים לרולינג סטונס. ג'מיימה עם קית' ריצ'רדס

צמודים לרולינג סטונס. ג'מיימה עם קית' ריצ'רדס

ג'מינולה, חנות הפלאים של לוריין קירק

ג'מינולה, חנות הפלאים של לוריין קירק

משפחתיות. ג'מיימה ודומינו על קאבר המגזין ניו יורק פאמילי

משפחתיות. ג'מיימה ודומינו על קאבר המגזין ניו יורק פאמילי

לכל כתבות המגזין

השאירו תגובה

 

  • חבל שלא מדברים על הצד האיכותי של משפחת דלל . דיאן סוקולובסקי אמיר סוקולובסקי ולימור סוקולובסקי / עמית, צודק במאה אחוז (לימור סוקולובסקי/עמית היא אמא שלי)

    מאת: אורח |‏ 19 במאי 2017 | 17:46
  • יש תמונה של סוזן דלל במרכז סוזן דלל. טעות מביכה.

    מאת: יש תמונה של סוזן דלל. |‏ 20 בדצמבר 2014 | 23:30
  • תכלס, העליתה של המזרחים כפי שאומרים. רוב העיקרים הגיעו מלומדים ועם נימוסים בריטיים. וכולם כמעט כולם רואי חשבון.. חחח

    מאת: סיון |‏ 20 בדצמבר 2014 | 20:49
  • יש תמונה ענקית של סוזן בכניסה לאולם

    מאת: אמיר |‏ 20 בדצמבר 2014 | 18:54
  • אנשים בשר ודם ותו לא

    מאת: אורח |‏ 20 בדצמבר 2014 | 12:51
  • חבל שלא מדברים על הצד האיכותי של משפחת דלל . דיאן סוקולובסקי אמיר סוקולובסקי ולימור סוקולובסקי / עמית

    מאת: אורח |‏ 19 בדצמבר 2014 | 12:42
  • מרתק

    מאת: אורח |‏ 18 בדצמבר 2014 | 22:11