תנו לבגדים לדבר במקומכם

דורין פרנקפורט בקולקציה שמחממת את הלב, טומי הילפיגר קופץ מארצות הברית לאנגליה הקרה והטי שירטס עם הכיתובים הכי היסטריים | באנו, ראינו, קנינו

מאת  | ‏ 18 ספטמבר 2014
צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

באנו >>

קולקציית החורף של דורין פרנקפורט
הצגת קולקציית סתיו-חורף חתמה את חגיגות שנת ה-30 של המוסד "דורין פרנקפורט", והתקיימה ב"בית" שלה, או יותר נכון בחדר היוגה של המפעל התל אביבי.

פרנקפורט חזרה אל מקור ההשראה הראשון שלה, "החממה", פרויקט של אביטל גבע, משק אוטרקי שהוא גם אידיאה אוטופיסטית של האמן מקיבוץ עין שמר, המגדירה את הקשר בין האמנות, החברה והפוליטי. פרנקפורט מעבירה את אותה "חממה" למרכז תל אביב, מרחב המחיה הטבעי של המעצבת. מהבדים, דרך הצבעים ועד הגזרות – קולקציית החורף הזו היא הכי פרנקפורט שיש.

דורין פרנקפורט. הכתפיים, הצווארון (צילום: אסף עיני)

דורין פרנקפורט. הכתפיים, הצווארון (צילום: אסף עיני)

אורבני (צילום: אסף עיני)

אורבני (צילום: אסף עיני)

הגוונים החורפים נעים בין אפור, כחול ושחור, לורדרד ונגיעות של לבן, על גבי בדי טוויד, צמר, ברוקראד וג'קארד. הגזרות, הו, הגזרות, ריגשו אותנו עם התייחסות מיוחדת לכתפיים במראה התפוח, קפלים בגב כאילו מתקופה אחרת וצווארונים דרמטיים.

הפריטים המיוחדים הללו מצליחים לקבל מראה יותר מקומי, ישראלי, עברי, על אף שהגזרות דרמטיות הן מצליחות להישאר נאמנות לגוף ולקווי המתאר, עם הרגליים על הקרקע.

טווח מחירים: מכנסיים 355-600 שקלים, חולצות ועליוניות 290-390 שקלים, מעילים 950-1,200 שקלים, שמלות 490-1,900 שקלים, חצאיות 175-650 שקלים.
להשיג בחנויות המעצבת.

עוצמתי ורך כאחד  (צילום: אסף עיני)

עוצמתי ורך כאחד (צילום: אסף עיני)

קולקציית החורף של קום איל פו
כחלק מהנושא השנתי שבחר בית האופנה "קום איל פו", רגשות, קולקציית סתיו-חורף עוסקת ספציפית ברגשות גבריים. כוח, מעמד, חוזק, אגואיזם, דומיננטיות ועוד שלל תכונות קשוחות וקשות שנוטים להכליל את הגברים כבעליהן הרשמיים.

במילים אחרות ופשוטות, מעצבות המותג, שרון דאובה וקארין לייקוביץ', ייצרו בגדים לנשים חזקות כאשר ההשראה העיקרית היא "חליפת הכוח", היא ה-Power Suit. החליפה שכולה אייטיז מסמלת את הנשים החזקות, הלא מתפשרות, שמקבלות את הצללית הגברית והופכת אותה לשלהן.

קום איל פו. עולם גברי-נשי (צילום: נטלי זריקר)

קום איל פו. עולם גברי-נשי (צילום: נטלי זריקר)

מצאנו צווארונים מודגשים, הרבה כיסים, משחקי נפחים. הצלליות צרות וצמודות מחד, בגזרת החליפות, ומנגד חצאיות קלוש וסווטשירטים רחבים – אהבנו את ה-RICH וה-BITCH ההומוריסטיים. הצבעוניות המהפנטת נעה בין זהב, חציל, ירוק, נייבי, אפור ושחור.

מחירים: חולצות 290-890 שקלים, מכנסיים 1,390–630 שקלים, חצאיות 1,100 שקלים, שמלות- -990-1,690 שקלים, ז'קטים ווסטים 890-2,490 שקלים.
להשיג בחנויות קום איל פו.

גוונים עמוקים (צילום: נטלי זריקר)

גוונים עמוקים (צילום: נטלי זריקר)

קום איל פו (צילום: נטלי זריקר)

ריץ' ביץ'. קום איל פו (צילום: נטלי זריקר)

ראינו >>

קולקציית סתיו חורף של רונן חן
קולקציית החורף של המעצב מקבלת השראה ממגוון מקורות, מטבע, דרך המלתחה הגברית ועד קלאסיקות קולנועיות. הקולקציה מתחלקת למספר קווים, המציעות גוונים וסילואטות שונות בהתאם להשראה, הבולטות שבהן:

Dark Angel, קבוצה של פריטים שחורים, אפורים ולבנים. המראה מוקפד, נזירי וקרוב לגוף במראה הנושק לסיקסטיז בקוליות של רוקנרול. Second Skin, קבוצה של צבעי שקיעה כמו קאמל, חרדל וגווני חום, פריטי שיפון וכותנה עם מכנסיים מדמוי עור. Sevilla, קו מעניין במיוחד המקבל השראה מבגדי המטדור, לוחמי השוורים, שילוב בין שנות החמישים עם קריצה למראה הגברי. אלגנטיות נשית עם טוויסט.

נשית ומודעת לעצמה. רונן חן (צילום: דודי חסון)

נשית ומודעת לעצמה. רונן חן (צילום: דודי חסון)

מראה ה"סקנד סקין" והמראה המטדורי (צילום: אלון שפרנסקי)

מראה ה"סקנד סקין" והמראה המטדורי (צילום: אלון שפרנסקי)

המכנה המשותף של הקווים כולם הוא הצללית הנשית הסקסית, הטרנדית אך מודעת לעצמה ומתאימה לנשים בוגרות.

טווח מחירים: חולצות וטוניקות 199-549 שקלים, סריגים ועליוניות, 299-660 שקלים, חצאיות 299-499 שקלים, מכנסיים 199-599 שקלים, מעילים, 1,190-1,590 שקל.
להשיג בחנויות רונן חן.

קו ה"בלאק סוואן" וה"דארק אנג'ל" (צילום: אלון שפרנסקי)

קו ה"בלאק סוואן" וה"דארק אנג'ל" (צילום: אלון שפרנסקי)

קולקציית החורף של Sketch
המותג Sketch של מעצב בגדי הגברים יוסי קצב מציג קולקציית חורף מוצלחת במיוחד. המותג, שקיים ארבע שנים, החליט לשנות כיוון ומקו כללי יותר מחויט, שלא לומר – שם נרדף לבגדי חתונה לגברים, נוספו מראות נוספים המתאימים לגבר הישראלי. זה שיודע להתלבש, זאת אומרת.

הקולקציה כוללת מבחר חולצות, סריגים עשויים 100% כותנה, מכנסיים, ז'קטים וקו של פריטי עור. הפריטים יכולים להיראות נפלא ליום עבודה, ליציאה לדרינק בערב וכן, גם לחתונה או אירוע חשוב.

לחיי הגבר הישראלי החדש. סקאץ' (צילום: אלכס פרגמנט)

לחיי הגבר הישראלי החדש. סקאץ' (צילום: אלכס פרגמנט)

הבסט סלרס, מעילי העור. סקאץ' (צילום: אלכס פרגמנט)

הבסט סלרס, מעילי העור. סקאץ' (צילום: אלכס פרגמנט)

הצבעוניות של הקולקציה מקבלת השראה מעבודותיו של וויליאם טרנר, צייר אנגלי מהזרם הרומנטי שנהג לצייר נופים: בין אוף וויט, אבן וקאמל, דרך ורוד מעושן, חמר ועד אינדיגו, סגול ובורדו. מישהו אמר חורף באנגליה?

טווח מחירים: 119-2,990 שקלים.
להשיג בחנויות Sketch.

מהבוקר עד הערב (צילום: אלכס פרגמנט)

מהבוקר עד הערב (צילום: אלכס פרגמנט)

מהמחויט אל קז'ואל ברמה גבוהה (צילום: אלכס פרגמנט)

מהמחויט אל קז'ואל ברמה גבוהה (צילום: אלכס פרגמנט)

קולקציית החורף של טומי הילפיגר
המותג הכה אמריקאי הולך השנה דווקא על מאפייני החורף האנגלי, וטוב שכך. קולקציית הספורט של המותג שבמקרה של האמריקאים זה לא ממש ספורט, אלא יותר אלגנט, קופץ השנה אל הבדים, הפרינטים והמאפיינים הבריטים המדוייקים.

החורף הזה הולך להיות חם ונעים. יש בקולקציה שימוש בכותנה וצמר שמאוד מזוהים עם האופנה הבריטית. כיאה לטומי יש דגש על הדור הצעיר, כזה שלומד בקולג' ובאוניברסיטה. האקדמיה של טומי הילפיגר מקבלת פרשנות מחודשת עם פרינטים מגניבים ועם תשומת לב לדיטיילים.

עושה חשק להתלבש  (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

עושה חשק להתלבש (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

החורף הזה הולך להיות חם ונעים. טומי הילפיגר (צילום: יח"צ)

החורף הזה הולך להיות חם ונעים. טומי הילפיגר (צילום: יח"צ)

אפשר למצוא את הדיטיליים באותיות שרקומות על המעיל, בבטנה של הז'קט. איפה שלא תסתכלו, תמיד תמצאו איזה משהו שחשבו עליו קודם. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים – זה המוטו של טומי וזה מורגש בבגדים.

אהבנו במיוחד את קולקציית הדנים כי בסופו של כל חורף, זה תמיד מגיע לג'ינס ועדיף שיראה כמו שצריך ושיהיה איכותי. הדנים מגיע השנה בכל הגזרות וכל הגדלים, מסקיני ועד בויפרנד כולל ז'קטים וחולצות מכופתרות. את הסריגים הגדולים כדאי לשלב עם הדנים לקבל מראה חורפי, צעיר ובעיקר כזה שעושה חשק לקום בבוקר ולהתלבש.

טווח מחירים: 250-3000 שקלים.
להשיג ברשת חנויות טומי הילפיגר.

בחזרה לגימנסיה (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

בחזרה לגימנסיה (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

חורף מחמם במיוחד (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

חורף מחמם במיוחד (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

כמה קול  (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

כמה קול (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

קנינו >>

קולקציית אפריקה של אסוס
אין כמו לקנות בגדים ולהרגיש טוב עם עצמך. קולקציית אפריקה של אסוס בנויה בדיוק על זה. הכל התחיל ב-2009 בעת ביקור של מעצבי האתר במפעל טקסטיל בקניה שנקרא soko. לאחר המפגש ההיסטורי, החליטו קברניטי החברה על יוזמה חברתית חדשה בשיתוף המפעל כדי לספק לתעשיית האופנה הקנייתית עוד עבודה.

ב-2010 הושקה קולקציית asos Africa הראשונה בהשראת המורשת האפריקאית. שיתוף הפעולה התבסס על עידוד השווקים המקומיים בקניה וניגריה. הקולקציה הייתה הצלחה מיידית ובחברה החליטו להמשיך אותה באופן שוטף. החלטה הזו גרמה למפעל הקנייתי לצמוח ולשגשג.

כשאסוס פוגש את אפריקה (צילום: יח"צ)

כשאסוס פוגש את אפריקה (צילום: יח"צ)

הקולקציה מתבססת על השראות אפריקאיות, הדפסים שבטיים וגזרות נוחות. יש שימוש בצמר ובקרפ ובמשחקים שכבות שמשלבים בין הבדים. אך מעבר לכל הבדים והגזרות, הדבר הכי בולט והכי יפה בקולקציה הוא ההדפסים המרהיבים שגומרים לנו בעיקר לרצות לנסוע לטיול באפריקה ולחזור משם עם מלא בגדים חדשים.

טווח המחירים: 203-380 שקלים.
ניתן להשיג בasos.

ההדפסים הורסים במיוחד (צילום: יח"צ)

ההדפסים הורסים במיוחד (צילום: יח"צ)

חנות האונליין DON’T TELL MAMA
האחים קלייר ומאי הירשברג כנראה מגלים לאימא על חנות האונליין החדשה שלהם. מגדירים עצמם כ"מותג טי-שירטס", שמחזיק את הפריט הכי בייסיק בארון וכל דבר שדומה לו – שמלת טי, קימונו זרוק ואפילו בגדי תינוקות.

מילת המפתח היא בייסיק, והשוס בכל הסיפור היא המילה הכתובה – הפריטים מעוטרים בהדפסים, סיסמאות, ציטוטים מעולם האופנה, הבידור, המוזיקה והאמנות.

שימו לב למילים הקטנות (צילום: איליה מלניקוב)

שימו לב למילים הקטנות (צילום: איליה מלניקוב)

רוב הדגמים בגזרת ONE SIZE ומתאימים למבני גוף שונים. עבור תינוקות המידות הן 0-6 חודשים, ו-6-12 חודשים. בנוסף, קיימות חולצות הנקראות "”To Share Tees, חולצות יוניסקס והרעיון הוא לחלוק אותן עם בן/ בת הזוג.

טווח מחירים: 190-450 שקלים.
ניתן להשיג באתר.

אין כמו הקימונו (צילום: גיגי בן ארצי)

אין כמו הקימונו (צילום: גיגי בן ארצי)

השאירו תגובה