התחלה מוקדמת: בת 13 עיצבה קולקציה הנמכרת ברחבי העולם

הכל התחיל בחוג תפירה בגיל שמונה, משם הדרך לתהילה לא הייתה ארוכה במיוחד | לאיזבלה רוז טיילור בת ה-13 יש כבר מותג הנושא את שמה, והיא מספרת כי מבחינתה המפתח להצלחה הוא "דם, יזע ונצנצים"

מאת  | ‏ 22 אפריל 2014

בדם, יזע ונצנצים. איזבלה רוז טיילור מדגמנת את ליין הבגדים שלה | מתוך האתר של איזבלה רוז טיילור

בדרך למסלול התצוגות הנחשק של עולם האופנה על המעצב הצעיר לעשות כברת דרך ארוכה. לרוב תהיה הדרך קשה וקוצנית, תעבור בבית ספר לעיצוב ותכלול הרבה כיתות רגליים ואכזבות. לפעמים, כמו במקרה שלפנינו, וכמו באגדה, תתחיל ילדה בת 8 לתפור במסגרת חוג, ובגיל 13 כבר תציג קולקציה שתמכר ברשת נורדסטורם.

המעצבת הצעירה והמצליחה, איזבלה רוז טיילור, שחגגה לפני חודש את יום הולדת ה-13 עם משפחתה באוסטין, טקסס, החלה את הקריירה במחנה הקיץ של סוף כיתה ב׳, במסגרתו למדה תפירה. מיד אחריו, כשהכלים בידיה, יצאה לדרך והחלה לתפור לעצמה את כל הבגדים. העיצובים קיבלו המון מחמאות ותשומת לב, וחברותיה החלו לבקש ממנה בגדים בהזמנה אישית. כמה חודשים אחר כך כבר יזמה הילדה היזמית תצוגת אופנה קטנה בבוטיק מקומי. אל התצוגה הגיעו מוזמנים מסצינת האופנה של אוסטין וגם חברים, וכולם הגיבו בהתלהבות גדולה.

בגיל תשע איזבלה והוריה הבינו שיכול להיות שמדובר ביותר מתחביב ושאפשר להרוויח פה כסף. ההורים, שניהם מתחום הרפואה, קלטו שאיזבלה מבינה היטב את הצד היצירתי אבל זקוקה להכוונה נוספת בצד של הייצור והעסקים. הם פנו לחברת ייעוץ ניו יורקית בשם ״מאיץ האופנה 360״, שם ציוותו לאלייזה מנטורית מבוגרת בשם ליזה דרמניאן, שתלווה אותה ותהפוך את הכשרון שלה לעסק.

האם זו המעצבת הצעירה בעולם? | צילום: אינסטגרם

"פונה לשוק של ילדות בגילה". העיצובים של איזבלה רוז טיילור

| מבינה מהו הסטייל של בני גילה |

"ליזה לימדה אותנו הכל", מספרת איזבלה. "איך לבחור בדים, למצוא דוגמנים, סאמפלים, היא הראתה לנו את כל התהליך ולא יכולנו לעשות את זה בלעדיה". דרמניאן, לה נסיון של מעל 25 שנים בעולם האופנה, התחילה גם היא בגיל צעיר, ופתחה מפעל לייצור בגדים בקנדה בגיל 19. החברה גדלה והיו בה 60 עובדים. לפני כעשור היא מכרה אותה והפכה ליועצת נחשבת בתחום. "יועץ טוב יודע להנחות אדם ולתת לו כבוד", מסבירה דרמניאן. "לאיזבלה יש אסתטיקה מאוד מובהקת. היא מדוייקת מאוד ומכירה את השוק שאליו היא פונה – ילדות בגילה. היא גם מנהלת אומנותית מדהימה. אני עוזרת לה בתחומים האחרים. המעגל האנושי של עולם האופנה, קניינים, מכירות ותצוגות".

השתיים עבדו בצמוד במשך שלוש שנים, במהלכן יצרה איזבלה שתי קולקציות בשנה ובנתה את המותג שלה. "יכול לקחת שנתיים-שלוש לבנות קהל", מסבירה דרמניאן. "מדובר בתהליך. כשהמותג היה מספיק בשל הגיע הזמן לפנות לחברות הגדולות". דרמניאן עזרה לאיזבלה להשיג פרסום ותשומת לב מספקת, מה שהשיג לה התמחות אצל מעצב שהופיע בשבוע האופנה של ניו יורק 2013. משם הגיעה הילדה הנרגשת להופיע בתוכנית הבוקר של רשת אן.בי.סי ותוכניות נוספות. "זה היה תהליך בניית באזז איטי, אך משם הגענו לקניינים של נורדסטורם, ששמעו כבר על איזבלה".

"ואז קרה דבר מדהים", אומרת הילדה הצנועה. "הם אהבו את הבגדים שלי!" כל כך אהבו, למעשה, שמיד יצרו עם איזבלה בנוגע לקולקציית ילדים. "יש לה יכולת ייחודית ליצור בגדים כיפיים מלאי סטייל", אומרת ג׳ניפר ג׳קסון, מנהלת מחלקת הילדים של הרשת, "היא ממש מייצגת את הלקוחות שלה, שהם גם בני גילה".

הליין של המותג Isabella Rose Taylor, קיבל את התואר ״היפי-גראנג׳ נשי״, יצא למכירה באוגוסט הקרוב, בתקופת ההצטיידות לקראת שנת הלימודים החדשה, ויכיל 10-15 פריטים. "המפתח להצלחה שלי הוא דם, יזע ונצנצים", אומרת אלייזה. ״דם כי צריך המון תשוקה ולהקריב הרבה, יזע בגלל העבודה הקשה שחייבים לעשות, ונצנצים כי חייבים דמיון ויצירתיות. חייב לעמוד חלום גדול מאחורי העסק. אני רוצה לעשות את זה לנצח".

היפי-גראנג'י-נשי. הליין של איזבלה רוז טיילור

מתוך הקולקציה של איזבלה רוז טיילור

איזבלה רוז טיילור במשרדים של TEEN VOGUE | צילום: אינסטגרם

"אני רוצה לעשות את זה לנצח". איזבלה רוז טיילור

עוד ב- FF:
הם כאן: בגדי הים הכי שווים לקיץ

טבע וצבע: הפקת אופנה שהיא חגיגה לעיניים
ניגודים משלימים: כבר קנית זוג נעליים שחור-לבן?

השאירו תגובה

 

  •  אני באמת מצטערת בשבילך ומאחלת לך שאם את אכן מוכשרת בתחום תפרצי בעזרת ה', ותזכרי שלכל דבר יש את הזמן שלו

    מאת: יובל |‏ 24 באפריל 2014 | 13:55
  •  עם כמה שזה עצוב, העולם הזה מושתת על כסף

    מאת: ענבר |‏ 23 באפריל 2014 | 14:44
  •  עם כל הכבוד לכישרונה של הנערה הצעירה וליוזמה המדהימה אני יכולה להעיד כי בארץ נדיר להתרחש מקרה כזה. אני יכולה לספר כי אני איירתי ותפרתי מאז גיל צעיר ומאז ומתמיד חלמתי להיות מעצבת אופנה, אך הייתי צריכה להלחם בשיניי רק כדי למצוא מקום שיסכים ללמד ילדה בגילי ברמה שלי . אך לצערי רק אחרי 5 שנים של חיפושים נואשים מצאתי התמחות אצל מעצבת שמלות כלה שגם אצלה לא הספקתי ללמוד הרבה וקורס קיץ לנערות שלימד ברמה נמוכה מאוד שאפילו לא מתקרבת לרמה שנדרשת במקצוע. עוד דבר הוא שכאן בישראל צריך הרבה כסף בשביל לשכור יועצת שכזאת שתעזור לי ברמה כזאת, אולם לי אין אופציה כזו כיוון שאימי חד הורית וכסף זה לא בדיוק הצד המבוסס שלנו. עד היום אני מוצאת את עצמי נלחמת על כל אירוע אופנה שאני רוצה ללכת אליו כדי להכיר אנשים מהתעשייה ואף הייתי צריכה להתגנב לשבוע האופנה כדי לפלס את דרכי ולפגוש אנשים שאולי יוכלו לעזור לי כיוון שיחסי הציבור לא התייחסו אליי. אני בוחרת לא לחשוף את זהותי כאן אבל יש לי מסר ברור , אף אחד במדינה הזאת לרגע לא עזר לי או תמך בי להגיע לאן שהגעתי. ממש בושה שיש ילדה עם אינטילגטית ומלאת מוטיבציה ואף אחד לא מוכן לעזור לה כדי להגשים את חלומה.

    מאת: מעצבת צעירה |‏ 22 באפריל 2014 | 20:33