הוא הכריח אותי להתפשט ולגעת בעצמי

הרוחות בפסגת התעשייה לא שוקטות, ועוד ועוד האשמות בהטרדות מיניות חמורות ממשיכות לזרום. הפעם הגיע תורו של ברוס וובר בן ה-71, אחד הצלמים המוערכים והחזקים בעולם האופנה, שעל פי הטענות דחק בדוגמן צעיר להתפשט ושאל אותו כמה רחוק הוא מוכן ללכת כדי להצליח. הגם אתה?

מאת  | ‏ 3 דצמבר 2017

ברוס וובר (צילום: Stuart C. Wilson/Getty Images)

ברוס וובר (צילום: Stuart C. Wilson/Getty Images)

טורנדו הארווי ויינשטיין עוד בשיאו, ובכל שבוע עוד אמנים ואנשים רמי מעלה מתגלים במערומיהם, תרתי משמע, בתוך מטר של האשמות בהטרדות ובפגיעות מיניות. אחרי שטרי ריצ'רדסון הוגלה באופן סופי מהתעשייה, עכשיו מגיע תורו של עוד צלם, אחד מעמודי התווך של עולם האופנה, לתת כמה הסברים.

ברוס וובר בן ה-71 הוא אחד הצלמים המבוקשים, בעל קריירה של עשורים רבים ומוכר בעיקר בשל האסתטיקה המונוכרומטית האמנותית בעבודותיו. כעת הוא מואשם על ידי דוגמן בהטרדה מינית קשה – ג'ייסון בויס טוען כי לפני שלוש שנים הגיע לאודישן בסטודיו של וובר במנהטן, שם לדבריו הכריח אותו הצלם להתפשט ולגעת באיבר מינו ואף מצץ את אצבעות ידיו.

מספר שהצלם הורה לו להתפשט ונגע בו (צילום: אינסטגרם, jasonmboyce)

מספר שהצלם הורה לו להתפשט ונגע בו. ג'ייסון בויס (צילום: אינסטגרם, jasonmboyce)

השניים היו לבדם בקאסטינג הלא שגרתי הזה, שמוביל כעת לתביעה שהוגשה נגד וובר בבית המשפט העליון במנהטן. על פי כתב התביעה בויס, אז בן 28, צולם מספר פעמים לפני שוובר אמר כי הוא נראה לו מתוח מאוד, עיסה לו שמן על המצח וחיבק אותו.

לאחר מכן, על פי הטענות, וובר הורה לבויס להוריד את החולצה ואת המכנסיים. למרות שנהוג לסכם מראש על צילומי עירום או בגדים תחתונים, בויס ידע מהי השפעתו של וובר בתעשייה וציית. כשהתבקש להוריד גם את התחתונים הוא קפא. וובר הסיר את תחתוניו בעצמו וציווה על הדוגמן ללטף את עצמו ולתת לידיים שלו "ללכת לאן שהן רוצות".

 

A post shared by Bruce Weber (@bruce_weber) on


הדוגמן ממשיך ומספר ששם את ידו על החזה ואז וובר העביר אותה לאזור החלציים והזיז את היד מעלה ומטה. בהמשך הוא אמר לבויס להמשיך וללטף את עצמו, ומצץ את אצבעות ידו השנייה. התביעה טוענת כי בויס היה מבוהל ונגעל מאוד מוובר, שלחש לו: "אם היה לך אומץ היית מגיע ממש רחוק. כמה רחוק אתה מוכן ללכת? כמה אמביציוזי אתה?". כשבויס לא ענה, ביקש וובר שילבש את התחתונים ואמר: "יודע מה? נראה לי שסיימנו פה".

הדוגמן מספר כי דרכיהם של השניים לא הצטלבו שנית, אך מאז אותו היום הוא סובל מחרדות. "הוא חווה דיכאון, חרדות ורמות גבוהות של דחק", נכתב בתביעה. "בגלל המקרה עבר בויס לגור באל. איי ולא נוסע עוד לניו יורק לצורך עבודות דוגמנות". על פי בויס, בעקבות ההתרחשויות אצל וובר ומעט אחריהן, הסוכנות שלו אף פיטרה אותו. זהו ודאי לא הסוף של המקרה הזה, ורק הזמן יגיד כיצד יתפתחו האירועים ומי השם הבא שיצוף במי התעשייה העכורים.

לא מזמן הוא צילם את הקמפיין לורסאצ'ה (צילום: ברוס וובר, מתוך האתר הרשמי של ורסאצ'ה)

לא מזמן הוא צילם את הקמפיין לוורסאצ'ה (צילום: ברוס וובר, מתוך האתר הרשמי של ורסאצ'ה)


 

A post shared by Bruce Weber (@bruce_weber) on

 

A post shared by Bruce Weber (@bruce_weber) on

 

A post shared by Bruce Weber (@bruce_weber) on

 

A post shared by Bruce Weber (@bruce_weber) on

 

A post shared by Bruce Weber (@bruce_weber) on

השאירו תגובה