כבר לא אחת העם: איוונקה במעיל שעולה 10,000 שקלים

במקרה, או שלא, מלניה, איוונקה, טיפאני ואפילו ארבלה בת ה-6 הגיעו כולן לאירוע חג ההודיה המסורתי של הבית הלבן במעילים תואמים ויקרים להחריד על טהרת האדום וגווני הסתיו. למלניה זה עלה 3,453 שקלים, בעוד שלאיוונקה זה הגיע למחיר של 10,550 שקלים. ומה יגיד על כך משלם המיסים האמריקאי?

מאת  | ‏ 22 נובמבר 2017

איוונקה, ארבלה וטיפאני באדום רפובליקני, מאוד לא קומוניסטי (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

איוונקה, ארבלה וטיפאני באדום רפובליקני, מאוד לא קומוניסטי (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

בארה"ב חוגגים בימים אלה את חג ההודיה. בין משחקי קאובויז ואינדיאנים לארוחות כבדות, האמריקאים לא שוכחים להגיד תודה לאל על השפע שניתן להם.

בבית הלבן אירחו את אירוע החג המסורתי על הדשא הנשיאותי, ונשות הבית הלבן קיבלו את הסתיו במעילים מרשימים ויוקרתיים במיוחד.

תרנגול, זה יום המזל שלך (צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin)

תרנגול, זה יום המזל שלך (צילום: AP Photo/Jacquelyn Martin)

האירוע המדובר, "חנינת תרנגול ההודו", הוא אחד המשונים בתרבות האמריקאית, במסגרתה מעניק נשיא ארצות הברית חנינה לתרנגול בר מזל אחד גדול ומפואר, ובכך מציל אותו ממוות.

זו מסורת שהתחילה במקרה, כשאיגוד מגדלי התרנגולים העניק לג'ון קנדי תרנגול הודו, וקנדי אמר: "בואו פשוט נשמור אותו, הבחור הזה לא יסיים על שולחן ארוחת הערב" מאז כל נשיא זוכה לחון תרנגול הודו אחד פעם בשנה, וילדיו ונכדיו זוכים להתיידד עמו.

טראמפ עושה חנינה (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

טראמפ עושה חנינה (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

נראה שאיוונקה טראמפ ממשיכה להתקרב לדרכו הנוצצת של אביה, ומתנערת סופית מתדמית "אחת העם" שהייתה לה פעם. יותר מזה, איוונקה ממש לומדת מאמה החורגת, והגיעה לאירוע במעיל אדום עם כפתורים צבעוניים של הלייבל האהוב על מלניה: דולצ'ה וגבאנה, שוויו 10,550 שקלים. החצאית שלבשה מתחת, גם היא של דולצ'ה, התכתבה עם צווארון המעיל הרקום והפרחוני ומחירה בישראל 5,972 שקלים.

אולם מי שבאמת גנבו את ההצגה באותו יום שמשי היו ילדיה של איוונקה, שהיו מהודרים, מתואמים ומתוקים להפליא בבגדי החג שלהם, ובעיקר ארבלה הבכורה בת ה-6, שלבשה מעיל אדום עם פפיון ענק עם מגפי גשם שחורים.

כמו אמא, כמו בת (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

כמו אמא, כמו בת (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

גם דודה של ארבלה, טיפאני טראמפ בת ה-24, הצטרפה לחגיגה האדומה, ולבשה מעיל טוויד קצרצר מעל שמלת מיני והציגה זוג רגליים חטובות וחשופות מאוד. אולם בניגוד לאחות הגדולה איוונקה, טיפאני בחרה לוותר על גרביונים אטומים, מה שהצית דיון שלם ברשת על הולמות האאוטפיט בטקס ממלכתי שכזה.  

המעיל של מלניה היה מרשים לא פחות: מעיל רקמה בצבעי הסתיו של סטלה מקרטני שעולה 3,435 שקלים, ומתחת סוודר כתום של ויקטוריה בקהאם וחצאית עור חומה של ידידה הקרוב, המעצב והסטייליסט פייר הרווה, להם התאימה עקבי סטילטו של מנולו בלאניק. במלחמת הסטייל בין השתיים, על פי התקשורת, זכתה שוב האם החורגת.

מלניה בצבעי סתיו עם מעיל של סטלה מקרטני (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

מלניה בצבעי סתיו עם מעיל של סטלה מקרטני (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

מלניה, אגב, לא עוצרת בחג ההודיה, וכבר מתכוננת לחג המולד. היא יצאה השבוע עם הבן בארון לבחור עץ חג מולד צנוע, כמעט 7 מטרים גובהו, סביבו יתאספו בסוף דצמבר כל בני המשפחה הנשיאותית. העץ הגיע, כמיטב המסורת, בכרכרה רתומה לסוסים, ועמו רביעייה מוזיקלית המנגנת את שירי החג, והגברת הראשונה לבשה צבעי חג.

המעיל המשובץ של קלווין קליין, אדום על כחול כהה, 11,276 שקלים שוויו, נראה כמו אריזת מתנה מהודרת, ותחתיו לבשה מלניה סוודר גולף אדום מקשמיר של ראלף לורן שעולה 2,466 שקלים. האאוטפיט המושקע כלל גם מכסי עור ומגפי עור גבוהים של ויקטוריה בקהאם, עלותם, אם תהיתם, 5,814 שקלים.

מפה לשם, נראה כי בקהאם מתחילה לתפוס מקום יפה בין הלייבלים המועדפים על מלניה, ולה, קצת כמו לתרנגול ההודו, יש בהחלט על מה להודות השנה.

הגולשים לא היו מרוצים מהרגליים החשופות של טיפאני (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

הגולשים לא היו מרוצים מהרגליים החשופות של טיפאני (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

נראה שלטיפאני זה לא הזיז (צילום: (AP Photo/Evan Vucci)

נראה שלטיפאני זה לא הזיז (צילום: (AP Photo/Evan Vucci)

עוד באדום - מלניה בדרך לאסוף את עץ האשוח של הבית הלבן (צילום: (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

עוד באדום – מלניה בדרך לאסוף את עץ האשוח של הבית הלבן (צילום: (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

מזל שאת בארון לא הלבישו במעיל אדום (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

מזל שאת בארון לא הלבישו במעיל אדום (צילום: Mark Wilson/Getty Images)

השאירו תגובה

 

  • "אחד העם" הוא ביטוי המופיע בתורה ובנביא ומשמעותו "הנבחר שבעם". אז אם כבר משתמשים בביטויים מהמקורות, רצוי להכיר את המקורות.

    מאת: שפוי |‏ 30 בנובמבר 2017 | 08:53
  • מוזר, בסיקורים על משפחת המלוכה הבריטית שמוצצים עד הסוף את כספי האזרחים שלהם, ולובשים בגדים יקרים להחריד, לא זילזלתם ולא רמזתם על טפילותם, אך כאן, משפחת נשיא , עשירים בפני עצמם, שתורם את כל משכורתו חזרה לקופה הציבורית, אתם מנסים לכלכך??? צבועים (נו, בגלל האהבה שלהם לביבי, ברור)

    מאת: מהצפון |‏ 29 בנובמבר 2017 | 15:46
  • מאקו מתי כבר תקלטו שמשפחת טראמפ היא בעלת אמצעים ויכולים להרשות לעצמם לקנות בגדי מעצבים. כאתר דפוק פירגנתם לקופה ששכנה עד לשנה שעברה על כל בגד שלבשה ולא שאלתם מאין הכסף.

    מאת: נורית |‏ 25 בנובמבר 2017 | 00:08
  • עד מתי הפנימו שאתם גרים בישראל והם בארה"ב תנקוב במחיר של המטבע באותה מדינה ואל תשכחו שגם בארץ יש אנשים עשירים שקונים מוצרי יקרה אז תמשיכו לשאוף להגיע למעמד ותסתכלו על עצמכם לפני שאתם מסתכלים על אחרים

    מאת: יובל |‏ 22 בנובמבר 2017 | 21:13
  • זה לא יקר להחריד פשוט יקר .
    אנשים במעמד בינוני + במקומות קרים בארה״ב
    משלמים בין 1000-3000 דולר למעיל
    בלי משלמי המיסים בטח שהן יכולות להרשות את זה . חלאס עם ביקורת רודפת על דברים שלא מעניינים תתחת לאפחד כמה הן מבזבזות על מעיל
    במקרה הזה גם הסכום לא מעניין .

    מאת: אורוגולד |‏ 22 בנובמבר 2017 | 21:01
  • איוונקה אשה עשירה ויכולה לבזבז כאוות נפשה על מה שהיא רוצה.

    מאת: ליבי |‏ 22 בנובמבר 2017 | 20:29
  • הם משפחה ממש יפה. לא משנה מה הם לובשים. כל בגד יראה עליהם טוב

    מאת: קארין |‏ 22 בנובמבר 2017 | 17:01