מת המעצב התוניסאי הנחשב, אזאדין אלאייה

תעשיית האופנה מרכינה את ראשה בעקבות לכתו בטרם עת של אזאדין אלאייה, בן 77 במותו. התוניסאי החייכן שהפך את עולם הקוטור הפריזאי למגרש המשחקים הפרטים שלו, היה אחד מהענקים האחרונים שידע עולם האופנה. יהי זכרו ברוך

מאת  | ‏ 18 נובמבר 2017

בן 77 במותו. אזאדין אלאייה (צילום:  Pascal Le Segretain/Getty Images)

בן 77 במותו. אזאדין אלאייה (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

אזאדין אלאייה, אחד ממעצבי האופנה הגדולים של ימינו, מת בסוף השבוע האחרון בפריז, כשהוא מותיר אחריו מורשת אופנתית ענפה, אוונגרדית ולא ברורה מאליה.

המעצב החייכן ונמוך הקומה נולד בתוניס בשנת 1940 וחלם להיות פסל, מוטיב החוזר ביצירתו מאז ומתמיד. לאחר סיום לימודיו באקדמיה לאמנויות יפות בעיר הבירה התוניסאית עבר אלאייה לפריז, שם החל לעסוק בעיצוב אופנה. תחילה, לתקופה קצרצרה אצל איב סאן לורן בבית כריסטיאן דיור, ומשם אצל גי לרוש וטיירי מוגלר.

 

A post shared by Metro Magazine (@metromagph) on

לאחר שביסס לעצמו קהל לקוחות שהעריצו את עיצוביו הפיסוליים חובקי הגוף (ביניהן גרטה גרבו ומארי הלן דה רוטשילד), הקים את בית האופנה על שמו בסוף שנות השבעים, אולם עלה לתודעה הבינלאומית במהלך שנות השמונים והתשעים, אז הפך לנסיך הקוטור הצרפתי, וירטואוז הנע בקצב משלו.

מאז ומתמיד היה אלאייה השם המתגלגל בפיהם של חובבי אופנה יודעי ח"ן, כאלו שידעו להעריך את יצירותיו הדקדקניות שעברו כולן תחת ידי הזהב שלו.

ריהאנה בשמלה של אלאייה (צילום: Getty Images)

ריהאנה בשמלה של אלאייה (צילום: Getty Images)

הוא אמנם לא היה בכותרות כמו ג'יאני ורסאצ'ה או ג'ון גליאנו (על אף שזכה לתהילת עולם בסרט "קלולס" בזכות סצינת השוד בה שר זועקת שהשמלה שלה "היא אלאייה"), אבל היה לא פחות מוערך ונסגד על ידי עורכי האופנה והקניינים הגדולים בעולם.

האם מישהו אחר יחליף את מקומו באטלייה שהקים בשכונת המארה הפריזאית? רק הזמן יגיד. בינתיים, תעשיית האופנה מרכינה את ראשה לזכרה של אחד מגדוליה. יהי זכרו ברוך.

ליידי גאגא באוסקר 2015 בשמלה של אלאייה (צילום: Getty Images)

ליידי גאגא באוסקר 2015 בשמלה של אלאייה (צילום: Getty Images)


 

A post shared by Alber Elbaz (@alberelbaz8) on

השאירו תגובה