למה יש טלאי צהוב על הז'קט של מיו מיו?

מותג הבת המצליח של פראדה השיק לאחרונה קולקציית סתיו חדשה בהשראת עולמות החזרה ללימודים, אבל כפי שפעיל הסברה אמריקאי-ישראלי פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, היא כוללת שימוש ציני במראה הטלאי הצהוב הידוע לשמצה. כל פריט, אגב, עולה אלפי שקלים וניתן לרכישה באתרי האופנה הנחשבים ביותר ברשת

מאת  | ‏ 22 אוגוסט 2017

הכוכב הצהוב של מיו מיו, נמכר כעת בנט אה פורטה (צילום: Net a Porter)

הכוכב הצהוב של מיו מיו, נמכר כעת בנט אה פורטה (צילום: Net a Porter)

עוד לא הספקנו להירגע מהמיזם האופנתי המפוקפק שביקש להחזיר לסמל צלב הקרס את משמעותו החיובית המקורית, וכבר עולה לכותרות עוד עיצוב אופנתי בעייתי שלא יכול שלא להחזיר את כולנו לטראומה הנאצית.

הפעם מדובר באחד הלייבלים האהובים והיציבים ביותר בעולם האופנה: מיו מיו מבית פראדה, שהוציא מספר פריטים ועליהם טלאי של כוכב צהוב על הדש.

מגיע גם בגרסת שמלת הסרפן (צילום: Net a Porter)

מגיע גם בגרסת שמלת הסרפן (צילום: Net a Porter)

את הסערה בעניין החל ג'ו זבולוני, פעיל הסברה אמריקאי ישראלי שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו תמונה שנשלחה אליו מחלון ראווה של רשת אופנה קנדית בשם "Holt Renfrew", שם הוצגה שמלה מתוך הקולקציה המדוברת של מיו מיו. על השמלה, בעלת ההדפס המשבצות החורפי, הוטבע פאצ' בצורת כוכב המעוטר בחרוזים צהובים עם השם John עליו.

"גרמניה הנאצית בחלונות ראווה בקנדה" כתב זבולון בפוסט, שזכה בינתיים לאלף לייקים ו-250 שיירים. "אחים שלי אני חייבת את עזרתכם כאן. הטלאי הצהוב של גרמניה הנאצית חוזר ברימייק שיווקי חדש… הפעם בחנויות אופנה Holt Renfrew בקנדה".

זבולון קרא לעוקבים שלו לגשת לדף העסקי של הרשת, לדרג אותה נמוך וכך ו"לתת להם בפינוק של הכוכב שבאמת מגיע להם". על פי הדעה הרווחת בתגובות, אגב, הוצע שהשם John שעל הכוכב הוא בעצם איות לא נכון במכוון של המילה Jude. תוך פחות מיום הגיע המאבק לכדי העיתונים הגדולים בקנדה, ורשת האופנה הורידה את פריטי הקולקציה המדוברים מהמדפים.

על אף שרבים ניסו להגן על מיו מיו ולטעון שהכוכבים שהצמידו לדש הם כוכבים רגילים ולא מגני דוד בעלי שישה קודקודים, התחושה הרווחת היא שאי אפשר להתעלם מהטוטאל-לוק הזה, שכולו זועק גטו. במיו מיו טוענים, כמובן, שמדובר בהומאז' לכוכבי ההצטיינות שהמורה מחלקת לילדים בבית הספר, ושהפריטים שואבים השראה מתחילת שנת הלימודים החדשה.

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu) on

הקולקציה למעשה לא עלתה על המסלולים, אלא נשלחה ישר לחנויות, כך שככל הנראה פחות עיניים עברו על הפריטים לפני שפגשו בקהל הזועם, למרות שקשה להאמין שאיש לא שם לב לצרימה הוויזואלית הבולטת והמיותרת שפוגעת ברגשות הציבור.

למרות שהכוכבים הללו יכולים גם להתפרש ככוכבי שריף מהמערב הפרוע, נסיון העבר כבר הראה שאי אפשר להיות רגישים יתר על המידה כשזה מגיע לשואה, ושלעולם לא יעבור מספיק זמן כדי שזה ייחשב סביר לעצב טלאי של כוכב צהוב.

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu) on

"בתקופה כזו, בה הניאו נאציים נמצאים בפריחה ומסתובבים ברחובות ללא פחד בעוד היהודים סופגים הטרדות" נכתב בעקבות המקרה באתר Forward, "תלבושת כזאת היא חסרת טעם וחסרת רגישות במקרה הטוב, ונובעת מבורות במקרה הרע".

בינתיים לא נראה שמיו מיו מוטרדים מהעניין, וגרסאות הז'קט וחצאית המיני עם הטלאי עדיין נמכרות באתרים הגדולים והנחשבים בעולם כדוגמת Net a Porter, Mytheresa ו-SSENSE במחיר של אלפי שקלים לפריט. האם גם הם יורידו בקרוב את הפריטים? אם המחאה תמשיך כך בפייסבוק, ייתכן מאוד שכן.  

קלולס פוגש את היטלר. חצאית המיני של מיוקלולס פוגש את היטלר. חצאית המיני של מיו מיו (צילום: mytheresa) מיו (צילום: mytheresa)

קלולס פוגש את היטלר. חצאית המיני של מיו מיו (צילום: mytheresa)

ויש גם כוכבים בצבעים שונים:

 

A post shared by mytheresa.com (@mytheresa.com) on

 

A post shared by Miu Miu (@miumiu) on

השאירו תגובה