ויקטוריה'ס סיקרט: "המוצר עלול לגרום לגירוי בעור, יבלות וכוויות"

אחרי שאלפים קנו את הכיסוי המתוק לסלולרי מבית מותג ההלבשה התחתונה האהוב, מסתבר שהג'ל הכלוא בתוכו מהווה סכנה למשתמש. "אנא הפסיקו להשתמש בקייסים מיד והחזירו את המוצר לחנות", מכריזים ברשת. מי ידע שנצנצים יכולים להיות מסוכנים?

מאת  | ‏ 16 אוגוסט 2017

ריקול בויקטוריה'ס סיקרט (צילום: אינסטגרם, victoriassecret)

ריקול בויקטוריה'ס סיקרט (צילום: אינסטגרם, victoriassecret)

בויקטוריה'ס סיקרט חשבו שעלו על הברקה משמחת במיוחד כשהוציאו ליין של קייסים לטלפון ובתוכם ג'ל נצנצים ששט בחופשיות כמו משחק ילדים שיקי. אבל כנראה שמישהו שם לא הנדס מספיק טוב את המוצר, ולאחר שאלפי לקוחות רכשו אותו קוראת כעת רשת ההלבשה התחתונה הפופולרית לריקול גדול ודחוף.

כיסויי הסלולרי המדוברים נמכרו בחנויות ובאתר החל מאוקטובר 2015 ועד יוני השנה, תקופה ארוכה ומכובדת. כעת החברה מודיעה כי הנוזל יכול לצאת מהקופסה, לגעת בעור ולגרום לפריחות, כוויות ויבלות. "אנא הפסיקו להשתמש בקייסים מיד והחזירו את המוצר לחנות, שם תקבלו זיכוי", התבקשו הלקוחות בהצהרה הדרמטית. 24 מקרים שונים כבר דווחו בתקשורת, חלקם לוו בתמונות גרפיות מבהילות, והסערה בעיצומה.

(צילום: victoria's sicret, מתוך האתר הרשמי)

"אנא הפסיקו להשתמש בקייסים מיד" (צילום: victoria's sicret, מתוך האתר הרשמי)

הכימיקלים שבנוזל הבעייתי יוצרים אצל חלק מהאנשים גירויים בגוף. אחת המדווחות מספרת שלאחר נזילה של קייס כזה נוצרו על עורה צלקות שלא עוברות, אחרת דיווחה על כוויות רציניות. למרבה הצער לא רק ויקטוריה'ס סיקרט נפגעו מפס הייצור המסוכן – חברת מיקסבין, שמכרה 263 אלף קייסים כאלה בשנתיים האחרונות, ייצרה גרסאות של המוצר, עם אותו ג׳ל מסוכן בפנים, גם עבור טורי ברץ', נורדסטרום והנרי בנדל, והריקול כולל גם אותן.

"מדובר באירוע יוצא דופן" מספר ד"ר אדם פרידמן, דרמטולוג מאוניברסיטת וושינגטון. "לא היית חושב שישתמשו בחומצה מסוג שמבוסס על סודה קאוסטית כשמייצרים מוצר שבא במגע תדיר עם בני אדם. עוד לא ברור מה בדיוק כלל הנוזל שבתוכו צפו הנוצצים, אבל על פי התמונות אפשר לקבוע שזהו אכן הבסיס. כל אחד יגיב לחומר הזה, ברמה כזו או אחרת. הוא יוצר גירויים כאלה בדיוק, שלרוב יישארו על העור בין כמה שעות ליממה".

אם במקרה יש לכם קייס כזה, והנוזל נשפך עליכם, ד"ר פרידמן ממליץ לשטוף אותו מיד ולבקר אצל רופא עור שירשום תרופה סטרואידית להפחתת הדלקת. לדבריו לרוב לא יתפתח האירוע או יחמיר, וסביר שלא יגרמו צלקות כי החומר לא יחדור לעומק האפידרמיס, אבל כדאי לשמור על האזור לח ולכסות אותו בתחבושת קרה מעל לשכבת וזלין, שכן פגיעות עור מחלימות טוב יותר כאשר הן לחות.

הג'ל שכלוא בפנים עלול לגרום לנזק בעור (צילום: victoria's secret, מתוך האתר הרשמי)

הג'ל שכלוא בפנים עלול לגרום לנזק בעור (צילום: victoria's secret, מתוך האתר הרשמי)


 

A post shared by @mchanm on

השאירו תגובה