העולם השתגע: טי שירט של היינס ב-2,870 שקל

אחרי שהטריף את תעשיית האופנה עם חולצה צהובה דמיות DHL, קולקטיב העיצוב הגיאורגי וטמנט שוב מוציא תחת אמתחתו פריטים תמוהים בעלי תג מחיר מעורר מחלוקת, הפעם בשת"פ עם מותג הבייסיק הכל-אמריקאי היינס. אז מי רוכש חולצות בסיסיות בסכום ארבע ספרתי? מסתבר שלא מעט אנשים

מאת  | ‏ 29 מרץ 2017

הייתן משלמות כמעט 3,000 שקל בשביל החולצה הזו? (צילום: נורדסטרום)

הייתן משלמות כמעט 3,000 שקל בשביל החולצה הזו? (צילום: נורדסטרום)

לפני מספר ימים הועלתה בחשבון האינסטגרם של המותג Vetements תמונה לכאורה תמימה ובה נראית אישה שכובה על גבה כשלגופה טי-שירט פשוטה עם הכיתוב T shirt. עד כאן הכל נשמע טוב ויפה, משעמם כמעט. אבל מי שהסתקרן מתמונת הריגרם מחשבונה של חובבת המותגים ברידג'ט הובס, וניסה לחפש דרכים לרכוש את החולצה משיתוף הפעולה בין קולקטיב העיצוב הגיאורגי לחברת ההלבשה האמריקאית Hanes, גילה שהפריטים המשתייכים לקולקציה מגיעים עם תגי מחיר לא פחות ממדהימים.  

חולצת הכותנה המדוברת שכוללת גם הדפס אחורי (עם ההגדרה המילונית לחולצת טי) נמכרת באתרי הקניות (באלו שלא אזלה מהם) במחיר ממוצע של 360 שקלים, כשפריטים אחרים מהקולקציה מאמירים למחירים גבוהים בהרבה. חולצת טי עבה בגרסת אוברסייז כפולה הנושאת את הכיתוב Security, למשל, מתומחרת ב-2,870 שקלים, מחיר שערורייתי בכל קנה מידה, על אף שהיא עשויה מהכותנה המשובחת ביותר והגיחה מפסי הייצור של המותג הלוהט של הרגע.

 

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

וטמנט, שמזה מספר עונות מייצר כותרות בהקשרים רבים, נודע בזכות שיתופי הפעולה המסקרנים שלו. בין שמדובר בג'וסי קוטור, ליווי'ס או ד"ר מרטינס, ההפתעות לא מפסיקות להגיח. הנטייה לבחירה של מותגים בעלי אופי מוכר ובעלי מסורת ארוכה היא מכוונת. בווטמנט עושים הכל כדי להטיל ספק באופן שבו הורגלנו לצרוך ולהעריך אופנה. מה גבוה ומה נמוך, מה חדשני ומה מיושן, מה נחשב ל"בייסיק" ומה ל"יוקרתי", השאלות נורות אחת אחת.   

זכורה אולי מכל הייתה החולצה הצהובה שנשאה את הלוגו של חברת השילוח DHL, אבל כמובן שאף אחד מקברניטי המותג לא התכוון לעצור בצהוב. שיתופי הפעולה המחוכמים של הקולקטיב, כמו זה עם היינס, מניעים מערך כלכלי מורכב ומחושב. העובדה שהמותג האמריקאי הוותיק מזוהה בעיקר עם גופיות, תחתונים וחולצות פשוטות הופכת את שיתוף הפעולה למדובר יותר, אבל כיוון שאין כאן בחירה במותג צעיר, מסקרן או מלא הייפ, עולים גם סימני שאלה.

הטי-שירט הזו עולה "רק" 360 שקלים (צילום: ssense)

הטי-שירט הזו עולה "רק" 360 שקלים (צילום: ssense)

יש לציין שלא כולם משתפים פעולה עם משחק החידונים של המותג. לפני כשנה המגה-בלוגרית ליאנדרה מדין כתבה פוסט פרובוקטיבי בו היא אומרת שהיא פשוט לא מבינה על מה כולם מדברים. "את רוצה להשתגע מול בגדים שגורמים לך להרגיש כמו בת אצולה במאה ה-18, גם אם בחיים האמתיים את שוטפת כלים", היא כתבה שם, "את זה אני יכולה להבין. אבל ללבוש בגדים שגורמים לך להרגיש שאת עומדת לשטוף כלים? איפה האשליה הגדולה כאן"?

בין שהתמכרתם בעצמכם לאשליה הזו או שהיא מעוררת בכם גיחוך, נדמה ששיתופי הפעולה יוצאי הדופן, ובעיקר התמחורים התמוהים, ימשיכו להשביע את רעבונם של המעריצים המושבעים. מבלי לזלזל בחשיבותה של חולצת טי לבנה איכותית במלתחה מהודקת (יש גם שחורה אם אתם ממש בעניין) סביר להניח שאת תאומתה הלא ממותגת תוכלו למצוא במחיר שפוי בהרבה באחת מחנויות הרשת הקרובות למקום מגוריכם.    

אם זה הופיע בשבוע האופנה בפריז אז זה שווה את תג המחיר? (צילום: וטמנט)

אם זה הופיע בשבוע האופנה בפריז אז זה שווה את תג המחיר? (צילום: וטמנט)

העולם באובסס (צילום: matchesfashion)

העולם באובסס (צילום: matchesfashion)

יו גייז, מדובר בסווטשירט של היינס שעולה 2,221 שקלים (צילום: lagarconne)

יו גייז, מדובר בסווטשירט של היינס שעולה 2,221 שקלים (צילום: lagarconne)

השאירו תגובה