לראשונה בתחרות מיס עולם, מתמודדת על כיסא גלגלים

תשכחו מהדימוי של נערות דקיקות בביקיני שמנופפות לקהל ברשמיות. סיפורה של ג'סטין קלארק, היפהפייה בת ה-26 שמתמודדת לראשונה בתחרות מיס עולם למרות המגבלה. "אני ממש מקווה שזה יעביר מסר ברור שלא משנה מה הגזע, הגודל או הנכות שלך, לא משנה מה הייחוד שלך, את יפה"

מאת  | ‏ 25 פברואר 2017
מעוררת השראה (צילום: אינסטגרם sashandcrown)

מעוררת השראה (צילום: אינסטגרם sashandcrown)

כשאנחנו חושבים על תחרויות יופי, הדימוי הראשון שעולה מול עינינו הוא שורת נשים צנומות בבגדי ים ועקבים מנופפות בידיהן. השנה, בזכות מתמודדת אוסטרלית אמיצה, אנחנו זוכים לראות גם ייצוג מעט אחר בתחרות. ג׳סטין קלארק היפה כבולה לכיסא גלגלים אבל לא נותנת למגבלה לעצור אותה, והיא האישה הנכה הראשונה להתמודד בתחרות מיס עולם.

ג׳סטין בת ה-26 מאדלייד נחושה להוכיח שמפגני היופי הללו צריכים לייצג מגוון רחב של נשים ושל נשיות, ושיש בהן מקום לכולם. ״אני רוצה שהמסלול יהיה שוויוני״, היא אומרת למגזין ׳אדוורטייזר׳ האוסטרלי. ״כיסא הגלגלים לא מגדיר אותי או מגביל אותי. אני עדיין יכולה להיות חזקה, נשית ויפה״.

A post shared by Amasone (@amasone_xx) on


קלארק נעזרת בכיסא הגלגלים כבר שנתיים, ולא מעוניינת לחשוף את הנסיבות שהביאו לנכות ממנה היא סובלת. ״אני לא רוצה להיכנס למה שקרה לי, אבל אני כן רוצה להיות מודל לחיקוי ולחזק נשים צעירות. ליופי צריכה להיות משמעות. העובדה שנותנים לאישה בכיסא גלגלים להתחרות זה ביג דיל…אני ממש מקווה שזה יעביר מסר ברור שלא משנה מה הגזע, הגודל או הנכות שלך, לא משנה מה הייחוד שלך, את יפה״.

במקביל לפריצת הדרך של ג'סטין בתחרות העולמית, עוד צעירה בכיסא גלגלים עשתה השנה היסטוריה כשהתחרתה בתחרות מיס טין USA, לאחר שזכתה בתואר 'מיס חביבות' בדרום קרוליינה. נילה מורטון הפכה בזכות ההתמודדות והתארים לדמות מובילה בהעלאת מודעות לתסמונת השרירים הנדירה ממנה היא סובלת. ״תמיד אפשר לרדוף אחרי חלומותייך״ היא אומרת. ״כיסא הגלגלים שלי לא עצר אותי מלעלות על הבמה, ואם זה עוזר אפילו רק לאדם אחד, אפילו ילדה אחת קטנה בקהל, מבחינתי אני מסופקת״.

"לא משנה מה הגזע, הגודל או הנכות שלך, לא משנה מה הייחוד שלך, את יפה״ (צילום: אינסטגרם andi.lew)

"לא משנה מה הגזע, הגודל או הנכות שלך, לא משנה מה הייחוד שלך, את יפה״ (צילום: אינסטגרם andi.lew)

למרבה הצער ג'סטין לא העפילה לשלב הגמר הסופי בארצה, אבל עדיין לא הכל אבוד. מתמודדות יכולות להגיע לגמר העולמי גם במסלול "יופי עם מטרה", קמפיין גיוס כספים לטובת ארגוני צדקה לילדים. יש לנו הרגשה שג'סטין היא בדיוק האחת להילחם למען המטרה הנעלה.

בין אם תזכה בתואר הנכסף ובין אם לא, נראה שלנשים נחושות כמו ג'סטין ונילה יש השפעה ניכרת על תפיסת היופי של התחרות הוותיקה, ובכלל. ״ג׳סטין קלארק היא הוכחה לכך שיופי מגיע בכל הצורות", אמרה לתקשורת מנהלת התחרות דברה מילר במסיבת עיתונאים מיוחדת שזכתה לסיקור תקשורתי ברחבי העולם, בה נכחה גם קלארק עצמה. ״אני חושבת שג׳סטין מעוררת השראה באופן מיוחד. יותר מזה, בעיני היא מייצגת את כל האיכויות של מיס עולם״.

מעוררת הדים בעולם (צילום: אינסטגרם amasone_xx)

מעוררת הדים בעולם (צילום: אינסטגרם amasone_xx)

נילה מורטון, הזוכה בתואר מיס חביבות של דרום קרוליינה (צילום: אינסטגרם nilanmorton)

נילה מורטון, הזוכה בתואר מיס חביבות של דרום קרוליינה (צילום: אינסטגרם nilanmorton)

תצליח להיכנס לגמר המיוחל? (צילום: אינסטגרם amasone_xx)

תצליח להגיע לגמר המיוחל? (צילום: אינסטגרם amasone_xx)

השאירו תגובה

 

  • בגלל שהיא בלונדינית מלידה מתנכלים לה

    מאת: י |‏ 21 במרץ 2017 | 08:42
  • מהממת! בהצלחה. אנשים נכים אלו אנשים שלא מקבלים אחרים. לא את.

    מאת: בר |‏ 26 בפברואר 2017 | 17:17
  • "לא משנה מה הגזע, הגודל או הנכות שלך, לא משנה מה הייחוד שלך" העיקר שתיראי טוב לפי הסטנדרטים.

    מאת: איפי |‏ 26 בפברואר 2017 | 09:54