מחממת את המזה"ת: יוניקלו תורמת בגדים לפליטים פלסטיניים

רשת האופנה היפנית המצליחה אולי עוד לא הגיעה לישראל, אבל במקומות אחרים במזרח התיכון היא כבר משאירה את חותמה. על פי דיווחים, חברת האם של יוניקלו תרמה לאחרונה ביגוד חורף לפליטים פלסטיניים בלבנון בסך חצי מיליון דולר, ולכן גם שכננו בצפון יוכלו כעת להתחמם במעילים דקים שנכנסים בקלות לתיק

מאת  | ‏ 19 פברואר 2017
אולי עוד לא הגיעו לארץ, אבל כן ללבנון. יוניקלו (צילום: יח"צ)

אולי עוד לא הגיעו לארץ, אבל כן ללבנון. יוניקלו (צילום: יח"צ)

נדמה שמעיל יוניקלו הפך למחמם הרשמי של הישראלים. דק, אך תפוח, ובעל טכנולוגיה שהסעירה את העולם, הוא מתאים פיקס למזג האוויר אצלנו בלבנט. לא פלא אם כך שמשאלת ליבם של ישראלים רבים היא פתיחת חנות יוניקלו בארץ הקודש. מי שכבר התחיל לפעול בנושא הוא לא אחר מאשר שר האוצר כחלון, שבעת ביקור רשמי ביפן לפני שבועות אחדים, נפגש עם טדאשי ינאי, מייסד יוניקלו, בניסיון (כך על פי השמועות) לשכנע אותו לעשות עלייה למותג הפופולרי.

טדאשי, שנחשב לאדם העשיר ביותר ביפן, הודה לכחלון על העדכון בפופולריות המעילים בישראל, וסיפר שהחברה בדיוק שוקלת כניסה לאזור המזרח התיכון, בתוכו גם ישראל. בינתיים, עד שזה אכן יקרה, נראה כי תושבים אחרים בסביבה "זוכים" ללבוש יוניקלו, ולא דווקא מבחירה.

המעיל שעשה היסטוריה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

המעיל שעשה היסטוריה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השבוע דווח באתר לייף ווב כי יוניקלו סייעה הומניטרית לפליטים פלסטיניים שנמצאים במחנה הפליטים בורג׳ אל בראג׳נה שבביירות, באמצעות אונר״א. על פי הדיווחים, העבירה חברת האם של יוניקלו, "פאסט ריטיילינג", סיוע בסך חצי מיליון דולר בתרומות של ביגוד חורף.

מדובר ב-43 אלף מעילים ופריטים נוספים שיועברו ל-21.5 אלף פליטים החיים בלבנון. התרומה צוינה בטקס מכובד בנוכחות שגריר יפן בלבנון, ויוקיהירו ניטה, המשמש גם כסגן נשיא ענף הקיימות בחברה. "אנו גאים לתרום לפליטים כבר יותר מעשר שנים" אמר ניטה בנאומו. "הביגוד שלנו נח מאוד ואני מקווה שהפריטים יעזרו לבני אדם להתחמם ולהיות מאושרים".

כחלון ממש רוצה שהם יגיעו כבר (צילום: אינסטגרם uniqlousa)

כחלון ממש רוצה שהם יגיעו כבר (צילום: אינסטגרם uniqlousa)

הרשת מתכננת בקיץ השתלטות גם על מקומות שטרם הגיעה אליהם באירופה, כמו ספרד. מאז הקמתה בשנת 1984, בנתה הרשת אימפריה של כ-1,800 חנויות ב-18 ארצות שונות. ספרד תהיה המדינה השישית באירופה בה יוניקלו מוכרת את הבגדים ותצטרף לבריטניה, צרפת, רוסיה, גרמניה ובלגיה, בהן 45 חנויות.

בינתיים מתרגש טדאשי ינאי מהחנות שתיפתח בברצלונה. "ברצלונה היא המקום המושלם להציגו בו את הקונספט הייחודי שלנו – LifeWear, ביגוד איכותי וחדשני שהוא אוניברסלי מבחינת עיצוב ונוחות, ומיועד לכל אדם באשר הוא". בשנה הבאה בעזריאלי הבנויה?

האם קולקציות הקפסולה גם הגיעו ללבנון? (צילום: יח"צ)

האם קולקציות הקפסולה גם הגיעו ללבנון? (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה