במידה רבה: הלקוחות זועמים על השינוי החדש של אסוס

האתר הבריטי המצליח רק רצה להקל על הלקוחות שלו, אבל הפיצ'ר החדש שהשיק השבוע, שאמור לזכור מידות מהזמנות קודמות, עושה בדיוק ההפך. אז למה ההמון זועם? בואו נגיד שאם רציתם לקחת מדיום אבל המחשב הציע לקחת לארג', גם אתם הייתם מתבאסים

מאת  | ‏ 23 ינואר 2017
אסוס. ניסו לחדש, לא הלך להם (צילום: אינסטגרם asos)

אסוס. ניסו לחדש, לא הלך להם (צילום: אינסטגרם asos)

אסוס מייצג מעין מקום בריחה חלומי אליו נמלטות נפשות רבות בשעת הצורך, ונרגעות עם קצת תרפיה בשופינג. האתר הבריטי הפופולרי עושה בימים אלו שינויים קלים על מנת  לשפר את הדיוק במידות ולמנוע החזרות, אלא שכמו ביחסים עם בני זוג, שינויים גדולים לא תמיד מתקבלים בקלות.

התוספת החדשה לחוויית הקנייה של אסוס מציעה ללקוחות המסורים רכישת בגדים על פי מידות הזמנות העבר שלהם. רעיון נחמד בבסיסו, אלא שאם תנסה עכשיו לקוחה לרכוש משהו במידה קטנה מזו שרכשה פעם, אסוס יתריע בפניה (במילים כאלה או אחרות) – שמנמנה, את חיה באילוז׳.

אסוס. ניסו לחדש, לא הלך להם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

ניסו לחדש, לא הלך להם (צילום: מתוך האתר הרשמי)

די מהר לאחר שהפיצ'ר הוכנס בהתלהבות למערכת החלו התלונות להציף את טוויטר. "אני לא מתה על העניין החדש עם המידות באסוס" כתבה המשתמשת האנה גייל. "אני לא צריכה שרובוט יגיד לי באיזו מידה אני". אותו רובוט מרגיז מתעמר בלקוחות בהודעות כמו: "לגובה ולמשקל שלך, המידה הזו קטנה מדי", או: "המוצר הזה אזל במידת לארג׳ המתאימה לך".

הלקוחות רותחות על הפלישה הזו לפרטיות על ידי רובוט, ואומרות שהן היחידות שיכולות לדעת אם פריט מסוים יישב עליהן יותר טוב בסמול או במדיום. יש גם כאלה שצוחקות על העניין. "ומה אם ירדתי במשקל מאז הפעם האחרונה שהזמנתי משהו, שהייתה, נו בסדר, לפני חמישה ימים? זה יכול לקרות".

אנחנו עולות ויורדות במשקל. הרובוט של אסוס לא צריך לדעת מזה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

אנחנו עולות ויורדות במשקל. הרובוט של אסוס לא צריך לדעת מזה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

התפיסה הזו, כאילו כל הנשים בעלות אותו מבנה גוף, ששונה רק במונחים של קטן וגדול, הוא זה שמכעיס את רוב האנשים, ואם מוסיפים לכך את העובדה שיש כאלה שאוהבים את הלוק שלהם צמוד יותר, בעוד שאחרי אוהבים רחב, התחושה שמתקבלת היא שאסוס, אתר אופנה שדווקא תמיד שם דגש על מידות גדולות והצגת דימויי גוף שונים, לא מצליח לראות את לקוחותיו כאינדיבידואלים.

החדשה הזו מגיעה יד ביד עם חדשה אחרת, שמפצה מעט על הרושם חמור הסבר שמתקבל פה – באסוס השיקו השבוע מחלקת פלאס סייז לגברים וכן ביגוד לגברים גבוהים במיוחד. אסוס הוא הראשון בין המתחרים הישירים שלו (שכוללים את H&M, אורבן אאוטפיטרס וטופשופ) שמציע פתרונות לבוש הגונים ואופנתיים גם לקהל הלקוחות המקופח הזה.

לא כולנו גוף אחד (צילום: פייסבוק asos)

לא כולנו גוף אחד (צילום: פייסבוק asos)

"יש לנו את קולקציית Curve לנשים כבר זמן רב והיה ברור שעלינו להתרחב גם לבגדי גברים" אומר דובר אסוס למגזין מיק.

״יש המון חיפושים בגוגל אחר בגדי פלאס סייז לגברים. הידיעה שאף אחד אחר בתחום לא באמת עושה את זה דרבנה אותנו. יש חללים בשוק וצריך למלא אותם". מעניין יהיה לראות איך יגיבו הגברים כאשר הרובוט המרושע יתווכח איתם על המידות שלהם.

רוצה את השמלה? לא בטוח שתתאים לך (צילום: מתוך אסוס)

רוצה את השמלה? לא בטוח שתתאים לך (צילום: מתוך אסוס)

השאירו תגובה

 

  • איזה שטויות, קודם כל זה לא מסתמך על הזמנות קודמות אלא מבקש להגדיר לו באופן ידני וכמובן שתמיד אפשר לשנות לו את זה אם יש שינוי במשקל וכו'. דבר שני, לכל בגד יש גזרה משלו, יש חברות שמייצרות יותר קטן ולהיפך, אז במקום להתבאס שצריך להחזיר כי המידה לא מתאימה, תורידו את האגו שלכן ותנו למנגנון הזה לעזור לכן. לא ימות העולם אם אסוס יציע לכן מידה יותר. מה עדיף, לבזבז זמן וכסף על החזרות?

    מאת: שרון |‏ 25 בינואר 2017 | 01:34