סערת מלניה עולה שלב: מגזין אופנה מצהיר שלא יסקר אותה

קצת אחרי שמלת ג'קי קנדי בטקס ההשבעה של בעלה לנשיא ארה"ב, עברה מלניה לשמלה לבנה מרהיבה ומחושבת לא פחות. במקביל, מגזין האופנה הפופולארי "פאשניסטה" מצהיר כי אינו יסקר את הבחירות האופנתיות של האישה הראשונה ודונלד מצידו לא נשאר חייב ומצייץ נגד כל המוחים. עולם האופנה כמרקחה

מאת  | ‏ 22 ינואר 2017
מלניה. האישה והסערה (צילום: גטי אימג'ס)

מלניה. האישה והסערה (צילום: גטי אימג'ס)

עיתונות האופנה הליברלית מיסודה, ועולם האופנה כולו, נדרשים כעת לפענח רגש לא מוכר, ולהבין מה עושים איתו: מדובר ברגש האהבה שנאה המשונה שעולה בכל פעם שמלניה טראמפ נכנסת לפריים. אפילו שונאיו הגדולים ביותר של דונלד לא מצליחים לרסן את העונג שמעניקה מלניה בבחירות האופנתיות הנועזות והמעניינות שלה, והיא רק התחילה רשמית את המסע האופנתי נשיאותי הזה לפני שלושה ימים. היו מעצבים רבים שהצהירו שלא ייקחו חלק בהלבשתה של ליידי טראמפ, היו כאלה שהצהירו ואז התחרטו. "פאשניסטה", אחד מאתרי האופנה המרכזיים הכריז בעבר וחידד זאת שוב עכשיו כי לא ייקח חלק בהאדרת הממשל הזה, ולא יסקר את מלבושיה היוקרתיים של מלניה.

במכתב פתוח ואמיץ הצהירו בפאשניסטה כי אינם מתכוונים להצטרף לחגיגה ולאלה שמכתירים עכשיו את מלניה כג׳קי או הבאה. בניגוד לסיקור הרב שזכתה לו מישל אובמה באתר, הם מתכוונים לקחת צעד ענק לאחור ולא לתת להמונים סקירות לבוש מהבית הלבן כמעט בכלל, ולא משנה כמה אופנתיות הן עומדות להיות. ״אם אתם קוראים קבועים שלנו אתם ודאי יודעים שאנחנו מאוד בעניין של בחירות האופנה של מישל אובמה. סיקרנו אותה מההתחלה,״ נכתב במאמר. ״סקרנו כמעט כל לוק שהיא לבשה, מאסוס ועד ורסאצ׳ה. בשמונה שנותיה כאשת הנשיא אובמה נעשתה ידועה בשילובי הגבוה והנמוך שלה, בתמיכה במותגים אמריקניים ובאהבתה לבגדים. גברת אובמה ניסתה לקדם את התעשייה ויצרה בבית הלבן אירוע של חינוך אופנתי, הזמינה מעצבים ידועים מחו״ל ללמד מעצבים צעירים. היא גם חברתה של אנה וינטור ששמה אותה על שער ווג שלוש פעמים. עכשיו אישה חדשה הופכת לאשת הנשיא: דוגמנית עבר (למרות שלא בתעשיית האופנה הגבוהה) שהמלתחה שלה מורכבת רק מבגדי יוקרה בהתאמה אישית. בעלה דיבר נגד זכויות הלהט״בים, נישואים חד מיניים, הפלות, זרים ועוד נושאים שכולם קרובים ללבה של תעשיית האופנה. בגלל זה אנחנו מתכננים לא לקחת שום חלק בנורמליזציה של משפחת טראמפ״.

מה שבטוח אי אפשר להישאר אדישים אליה (צילום: גטי אימג'ס)

מה שבטוח אי אפשר להישאר אדישים אליה (צילום: גטי אימג'ס)

המכתב הארוך של פאשניסטה ממשיך ומתאר את האופן בו פוגע טראמפ בערכים בהם הם מאמינים, ומצהירים שהם מודעים לכך שהם לוקחים סיכון ומאבדים במעשה זה הרבה צפיות וכסף. ״לא נצהיר עכשיו שלעולם לא נכתוב על מה שגברת טראמפ תלבש״, אומרים בפאשניסטה, ״אבל נגביל את הסיקור לאירועים מרכזיים וחדשותיים בלבד״. גם בווג יסקרו עכשיו את מלניה, למרות שהעיתון, לראשונה בהיסטוריה שלו, צידד פומבית עם בהילארי קלינטון. מלניה כבר הופיעה על שער ווג, בשנת 2005, כשנישאה לטראמפ, בשמלת הדיור הוט קוטור שלה, והמגזין נודע ביחסים הקרובים שיש לו עם נשות נשיאים, אך יש להניח שהכמות גם שם תהיה מדוללת. ״אם אתם מחפשים אתר שיעביר את כל הבחירות האופנתיות של גברת טראמפ בכל פעם שהיא יורדת מאייר פורס 1 או מופיעה מול קהל, חפשו במקום אחר״, סיכמו במגזין.

כל זה נשמע חמור, ונדמה שאשת נשיא מעולם לא קיבלה יחס כל כך נרגז, אבל לפחות על פני השטח נראה שכל זה מעניין את מלניה כקליפת השום. מלניה לא פצתה פה בנושא ולא הגיבה לחרם שעשו עליה מעצבים שונים. בעלה, כידוע, פחות ביישן ממנה והתייחס להצהרתו של המעצב טום פורד, שאמר אינו מתכוון להלביש אותה כי אשת נשיא צריכה ללבוש בגדים צנועים שנגישים לכל האמריקניים ובגדים של מעצבים מקומיים. ״מלניה ביקשה שאלביש אותה וסירבתי. הבגדים שלי מיוצרים באיטליה והם מאוד מאוד יקרים״, אמר פורד לתקשורת, ״אני לא חושב שרוב האנשים בארצנו מתחברים לזה, ואשת נשיא צריכה לייצג את האנשים״. דונלד טראמפ לא נשאר חייב והגיב לציטוט בפשטות בראיון לרשת פוקס: ״מלניה מעולם לא ביקשה מפורד שילביש אותה, היא לא אוהבת את העיצובים שלו. גם אני לא מעריץ של טום פורד ומעולם לא הייתי״.

מלניה עצמה עדיין לא הגיבה לכל סערת הבגדים שלה (צילום: גטי אימג'ס)

מלניה עצמה עדיין לא הגיבה לכל סערת הבגדים שלה (צילום: גטי אימג'ס)

בינתיים הופכת מלניה במהירות מטאורית לגילטי פלז׳ר החדש של רבים, כך שמעניין יהיה לראות כמה זמן יעמדו המעצבים ואנשי התקשורת שעוד מתבטאים מתוך שברון לב מתוצאות הבחירות בהצהרותיהם החריפות. אי אפשר שלא לסכם את סופש ההשבעה בשמלת הנשף של מלניה אותה לבשה לנשף באותו ערב. מדובר בשמלה שעיצבה לצד הרווה פייר, מעצב צרפתי שעובד בארה"ב. פייר עבד בעבר עם גברות ראשונות והשמלה המדוברת מאד מחושבת בדיוק כמו שמלת ההשבעה. מלניה בחרה בלבן, צבע מרגיע ופמינסטי שמאד נותן מקום לחליפה של בעלה לצידה ובנוסף יש פס דק של אדום, צבע המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית. בכל זאת, יש נשיא חדש בניצח בבחירות דמוקרטיות בין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לא.

מלניה כבר כיכבה על שער ווג כשהתחתנה על דונלד ב-2005 (צילום: מתוך המגזין)

מלניה כבר כיכבה על שער ווג כשהתחתנה על דונלד ב-2005 (צילום: מתוך המגזין)

פאשניסטה. לקחו צד (צילום מסך)

פאשניסטה. לקחו צד (צילום מסך)

מלניה. אין אחד שלא התייחס לאאוטפיט שלה (צילום: גטי אימג'ס)

מלניה. אין אחד שלא התייחס לאאוטפיט שלה (צילום: גטי אימג'ס)

 

 

 

השאירו תגובה

 

  • כמה נאורות ודמוקרטיה יש בשמאל.
    רק כשזה נוגע לערבים ומסכנים, רק לא ליד הבית שלהם.
    אך לסקר את אשת הנשיא שנבחר דמוקרטית, זה לא !
    צבועים

    מאת: ציונית |‏ 25 בינואר 2017 | 10:05
  • זה מעניין. אין להם בעיה לסקר ולהלביש נשות דיקטטורים ושליטים אכזריים.

    מאת: שירי |‏ 23 בינואר 2017 | 16:52
  • בא לי להקיא מאנשי שמאל צבועים
    מעניין למה לא הייתה לכם בעיה להלביש את קדאפי ונסיכי המפרץ
    המסכות של יפי הנפש מתגלות ובכל פעם מחדש אנו מגלים כמה סובלנות ונאורות יש בכם בעעעע

    מאת: יוני |‏ 22 בינואר 2017 | 13:46
  • חחח הפסד שלהם

    מאת: אני |‏ 22 בינואר 2017 | 13:18
  • הכי אירוני זה שכל המגזיני אופנה האלו אמורים להיות הקו הראשון שמחזק נשים ומעמיד אותן בפני עצמן ולא בגלל שהן "האישה של…". מצחיק שבסוף מגזין כזה שהוא לכאורה פמיניבטי ומעריץ נשים חזקות מתייחס למלניה כמו פסל לצד בעלה ולא מתייחס אליה כאדם ואישה בלבד.
    עצוב אירוני ולא מפתיע בכלל.
    עד מתי הצביעות של התרשורת המקומית והעולמית ???

    מאת: ניקו |‏ 22 בינואר 2017 | 13:11
  • הכל מקינאה ! הקינאה יוקדת באנשים צרי עיין . גם מבתי אופנה שנחשבים מותג על .
    מה קשור לבושה של הליידי האישה הראשונה של U.S.A .
    ליידי מרשימה מאוד. ולא נותר לנו רק איחולים לנשיא טראמפ שיהיה בהצלחה .

    מאת: יוסי |‏ 22 בינואר 2017 | 12:33