עירום מסוג אחר: לוח השנה של פירלי שוב משנה כיוון

ניקול קידמן, אומה תורמן, רובין רייט וקייט וינסלט הן רק חלק מהכוכבות שויתרו על פוטשופ והצטלמו הכי נקיות מאיפור ללוח השנה המסורתי של חברת הצמיגים פירלי. אחרי שנים של עירום, הפך הצלם הנחשב פיטר לינדברג את הלוח שנה המדובר למשהו הרבה יותר אמיתי ונכון

מאת  | ‏ 30 נובמבר 2016
ניקול קידמן. גרסת המציאת (צילום: ניקול קידמן. גרסת המציאות (צילום: פיטר לינדברג)

ניקול קידמן. ללא פוטושופ, ללא איפור (צילום: פיטר לינדברג)

לוח השנה המסורתי והלוהט של חברת הצמיגים פירלי, מתנה שחילקה החברה לאח״מים ובו הופיעו תמונות עירום מושקעות במיוחד של דוגמניות על שצולמו על ידי צלמי אופנה מובילים, שינה לפני שנתיים כיוון והחל לשלב את ההערצה לגוף הנשי עם העצמה. בזכות בחירה בצלמת האגדית אנני ליבוביץ׳, הפך בשנה שעברה לוח השנהלכזה שמאדיר ומרומם את הגוף הנשי באופן כמעט פמיניסטי, והציג בו סלבריטאיות ולא דוגמניות, לבושות, פרט לאיימי שומר שצולמה בעירום. לוח השנה של פירלי ל-2017 הלך צעד אחד רחוק יותר, ולא רק שמופיעות בו נשים מרשימות ומוכשרות בבגדים מינימליים, הן מופיעות ללא שימוש בפוטושופ.

על היצירה ניצח הפעם פיטר לינדברג, ולוח השנה כולל 14 דימויים יפים וחזקים של שחקניות, שלא עברו עיבוד. ניתן למצוא במצולמות את קייט וינסלט, ניקול קידמן, פנלופה קרוז, הלן מירן, אליסיה ויקנדר, רובין רייט, רוני מארה, ג׳וליאן מור, אומה תורמן, שרלוט רמפלינג ועוד. לינדברג נהנה מאוד מהתהליך ומרוצה מתמונות השחור-לבן החזקות, אך הוא מודה שהתמונה של מירן היא האהובה עליו. ״רציתי לשים את הלן מירן ביום ההולדת שלי, בנובמבר״, הוא מגלה.

אומה תורמן. יפה גם בלי עזרה חיצונית (צילום: פיטר לינדברג)

אומה תורמן. יפה גם בלי עזרה חיצונית (צילום: פיטר לינדברג)

אין ספק שאלה דימויים שחורגים מהנוף הרגיל, וזו הייתה הכוונה, כך חשף הצלם במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בפריז. ״התמונות לא תואמות את האקלים הנוכחי לדעתי, וזה הרעיון פה: להגיד שאני לא מקבל את דימוי היופי שנוצר משיקולים מסחריים, ולהזכיר לאנשים איך נראה יופי אמיתי. התקופה בה נשים מיוצגות בתקשורת כשגרירות של שלמות ונעורים, חשבתי שזה יהיה חשוב להזכיר לכולם שיש יופי מסוג אחר, אמיתי וכנה, בלי מניפולציות של חברות מסחריות או אינטרסים זרים. זה חשוב, לא? יופי שעוסק באינדבידואליות, באומץ להיות מי שאת באמת. זוהי ההגדרה שלי של אישה בת זמננו, וזוהי מטרת לוח השנה הזה, להראות שנשים לא צריכות מתיחות וריטושים כמו שכופים עליהן במדיה״.

בזכות לוח השנה המדובר הזה, והפמיניזם המתפרץ שעולה מדבריו היפים של לינדברג, נזכרים עכשיו רבים בשער הראשון שיצר עבור ווג, השער הראשון שהזמינה ממנו, ובכלל, אנה וינטור כשנכנסה לתפקיד העורכת הראשית בשנת 1988. מדובר בשער קלאסי המוכר לנו בישראל בזכות האישה המתנוססת עליו: מיכאלה ברקו. גם השער ההוא זכה להצלחה מסיבה דומה: הטבעיות ושמחת החיים המתפרצת שעלו מהתמונה והבטן הלא שטוחה של ברקו בג׳ינס, שעמדו בניגוד מוחלט לדימויים הקפואים והמטופלים שהופיעו שם קודם.

לאירוע ההשקה המתוקשר של הלוח שנה, הגיעו הכוכבות שהן מאופרות בקפידה. כי יש הבדל לבין להיות מול מצלמה של צלם אופנה כל כך מיומן ומנוסה לבין להגיע לשטיח האדום ולעמוד מול עשרות מצלמות שבלי מייק אפ יכולות לגלות דברים פחות נעימים.

רובין רייט. מעניין מה גברת אנדרווד הייתה אומרת על זה (צילום: פיטר לינדברג)

רובין רייט. מעניין מה גברת אנדרווד הייתה אומרת על זה (צילום: פיטר לינדברג)

ג'וליאן מור. לא רואים את השיער הכתום בשחור לבן (צילום: פיטר לינדברג)

ג'וליאן מור. לא רואים את השיער הכתום בשחור לבן (צילום: פיטר לינדברג)

לאירוע ההשקה כבר השקיעה באיפור (צילום: AP)

לאירוע ההשקה כבר השקיעה באיפור (צילום: AP)

אומה תורמן והצלם פיטר לינדברג (צילום: AP)

אומה תורמן והצלם פיטר לינדברג (צילום: AP)

הלן מירן. גרמה לצלם להתרגש (צילום: AP)

הלן מירן. גרמה לצלם להתרגש (צילום: AP)

שרלוט ראמפלינג. מראה מה זה סטייל צרפתי   (צילום:AP)

שרלוט ראמפלינג. מראה מה זה סטייל צרפתי (צילום:AP)

השאירו תגובה