ענקית נעלי הספורט פוט לוקר מגיעה לישראל

קבוצת פוקס חתמה על זיכיון עם פוט לוקר העולמית ותפתח חנויות ראשונות של הרשת בפסח 2017. כיום מפעילה הרשת כ-3,400 חנויות ב-23 מדינות

מאת  | ‏ 27 אוקטובר 2016
פוט לוקר. פסח הבא הם פה (צילום: גטי אימג'ס)

פוט לוקר. פסח הבא הם פה (צילום: גטי אימג'ס)

קבוצת פוקס ממשיכה להתרחב: הקבוצה הודיעה כי חתמה על הסכם זיכיון בישראל עם קמעונאית הענק לנעלי ובגדי ספורט פוט לוקר. בהתאם להסכם, חברת הבת של פוקס, ריטיילור, תפתח ותפעיל רשת חנויות בישראל תחת המותג, FOOT LOCKER למכירת פריטי הנעלה ולבוש ספורט של מותגי הספורט והלייף סטייל הבינלאומיים המובילים. לדברי הראל ויזל, בעל השליטה בפוקס, החנויות הראשונות ייפתחו בפסח 2017. ההסכם הינו לעשר שנים.

Foot Locker מפעילה כ-3,400 חנויות ב-23 מדינות בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה וניו-זילנד תחת רשתות בשמות שונים, ביניהן: Foot Locker, Champs Sport, Kids Foot Locker, Footaction, SIX:02, Sidestep, Runners Points ו- Lady Foot Locker. את החברה ייסד ב-1879 בארה"ב פרנק וינפילד וולוורט, והיא נקראה במשך עשרות שנים על שמו. ברשת נמכרים המותגים נייקי, פומה, ריבוק, אדידס, ניו באלאנס ועוד.

עוד ועוד סניקרס (צילום: מתוך הבלוג)

עוד ועוד סניקרס (צילום: מתוך הבלוג)

סיפור ההקמה של פוט לוקר הוא יוצא דופן: בחנויות הראשונות שפתח וולוורט בניו יורק נמכרו מגוון מוצרים, כולם במחיר של 5 או 10 סנט. לאחר הצלחת שתי החנויות הראשונות נפתחו חנויות נוספות שנוהלו על ידי קרובי משפחה וחברים של וולוורט, שגם החזיקו ב-50% מהבעלות עליהן. החידוש בחנויות של וולוורט היה הצגת המוצרים באופן שיחסוך את הצורך להיעזר במוכר. ב-1905 כבר הסתכמו הכנסות החברה ב-10 מיליון דולר, והיו לה 120 סניפים בארה"ב. ארבע שנים לאחר מכן פתחה הרשת סניף בבריטניה. עד 1929 היו לחברה כבר כ-2,250 סניפים, שמכרו מוצרים בסכום כולל של 273 מיליון דולר.

מניית פוט לוקר, שנסחרת בוול סטריט, הניבה בחמש השנים האחרונות תשואה של 200%, שהעלתה את שווי השוק של החברה ללמעלה מ-9 מיליארד דולר. החברה דיווחה על הכנסות של 1.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2016, ורווח נקי של 127 מיליון דולר. ההכנסות ב-2015 עמדו על 7.4 מיליארד דולר, גידול של 4% ביחס לשנה שלפני, והרווח הנקי השנתי הסתכם בכ-541 מיליון דולר, גידול של 4%.

מתוך האתר של פוט לוקר (צילום: מתוך האתר)

מתוך האתר של פוט לוקר (צילום: מתוך האתר)

קבוצת FOX כוללת את המותגים: FOX, FOX HOME, אמריקן איגל, מנגו, נייק, סאקס, צ'ארלס אנד קית', ללין, בילבונג ועוד. תחום האופנה בארץ מתמודד מול תחרות קשה של שחקנים רבים שנכנסו לישראל בשנים האחרונות, לצד האטה בצריכה וריבוי שטחי מסחר שהביא לקניבליזציה במכירות. התחרות שוחקת את הרווחיות הגולמית של פוקס, שמנסה לאתר מנועי צמיחה חלופיים. בשלוש השנים האחרונות איבדה המניה של פוקס 20% ובשנה האחרונה 1%. שווי החברה עומד על כ-820 מיליון שקל, לאחר שכבר חצה לפני מספר חודשים שווי של כ-1.1 מיליארד שקל. את המחצית הראשונה של 2016 סיימה החברה במחזור הכנסות של 680 מיליון שקל, וברווח נקי של 20.6 מיליון שקל. זאת, בהשוואה למחזור הכנסות של 640 מיליון שקל, ורווח נקי (מיוחס לבעלי המניות) של 16.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

"אנחנו מאוד מאמינים במותג הזה והישראלים חיכו לו הרבה שנים. השוק של הספורט הוא שוק שעניין אותנו הרבה זמן ורצינו להכניס אותו לפורטפוליו שלנו. התחלנו עם נייק, שהוא המותג המוביל בחנויות ספורט עצמאיות, ועשיו אנחנו ממשיכים עם המותג המוביל בעולם בחנויות ספורט מולטי ברנד (רב מותגיות)", אמר הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת FOX, ל-TheMarker. "אין לנו עדיין חוזים חתומים כי רק אתמול חתמנו על הסכם עם החברה אבל עשיו נתחיל לעבוד על תוכניות עבודה, כשהמטרה היא לפתוח כמה חנויות בר בפסח.

זה פשוט מתאים להכל (צילום: מתוך הבלוג)

זה פשוט מתאים להכל (צילום: מתוך הבלוג)

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

>> אחרי דעיכת טרנד הקופונים: גרופון רוכשת את המתחרה ליבינג סושיאל
>> "בראנג'לינה" מפרקים את החבילה: העמידו למכירה את האחוזה בה נישאו בשווי 60 מיליון ד'

השאירו תגובה