מצביעות בארנק: מחאה נגד מותג האופנה של איוונקה טראמפ

מותג הבגדים המצליח של איוונקה טראמפ, בתו של המועמד לנשיאות דונלד טראמפ, עומד במרכז מחאה שגורפת אחריה מאות אלפי תגובות. מתברר שלא מעט נשים קוראות להחרים את המותג של איוונקה שבימים האחרונים תומכת ומקדמת את מסע הבחירות של אביה. "נשים נפגעו מכך שאיוונקה ניסתה ליצור לייבל פמיניסטי, אבל עומדת לצדו של איש שהוא תוקף מיני סדרתי״, טענו הקוראות לחרם

מאת  | ‏ 25 אוקטובר 2016
עם אבא. פעם פתח לה דלתות של זהב, היום זה לא עוזר לה כל כך (צילום: גטי אימג'ס)

עם אבא. פעם פתח לה דלתות של זהב, היום זה לא עוזר לה כל כך (צילום: גטי אימג'ס)

איוונקה טראמפ נמצאת במקום בו היא נמצאת, לובשת את מה שהיא לובשת ועושה את מה שהיא עושה רק בזכות אדם אחד, המועמד הצבעוני ביותר אי פעם לנשיאות ארה״ב, אבא דונלד. יחד עם זאת, היא עושה דרך יפה ומרשימה כיזמית, ויש לה המון מעריצות ותומכות לגמרי בזכות עצמה. אלא שלאחרונה מתחילה היורשת לגלות שהפוליטיקה מסוגלת ללכלך הכל, גם את הנפוטיזם הקסום בו היא מורגלת. אביה של איוונקה מצטייר בקמפיין הנוכחי כאוייב מספר אחת של הנשים המודרניות, וכעת היא מרגישה את זעמן של כל אחת מהנשים הללו, שמצביעות ברגליים ומחרימות את ליין האופנה שלה ואפילו את החנויות המוכרות אותו.

לאיוונקה ליין ביגוד ואקססוריז על שמה, השווה על פי הערכות כמאה מיליון דולר. החרם על הליין החל בעשרה באוקטובר, אז יצאה שאנון קולטר, אסטרטגית דיגיטלית מסן פרנסיסקו, בקריאה לחרם. ״לא מספיק לא לקנות מהקולקציה של איוונקה,״ כתבה בטוויטר, ״היא עושה קמפיינים לאביה. עלינו להחרים את החנויות המחזיקות בקולקציה״. לצד הציוץ הופיעה גם רשימת החנויות המלאה, ביניהם מייסיז, אמאזון, לורד אנד טיילור, נימן מרקוס, בלומינגדיילס, נורדסטרום ועוד. קולטר מאוכזבת, כך נראה, באופן אישי מאיוונקה, שבעבר תמכה בה כאישה יזמית, וכעת לא יכולה לתמוך בשום דבר המקושר לשם טראמפ. תנועה רחבה של נשים נהרו אחרי הקריאה הזו, שלוותה בהאשטג #GrabYourWallet שמבקש מנשים להצביע גם בעזרת הארנק.

איוונקה טראמפ מציגה את הקולקציה שלה (צילום: מתוך האתר)

איוונקה טראמפ מציגה את הקולקציה שלה (צילום: מתוך האתר)

קולטר השתגעה מלראות את העדויות על יחסו המחפיר של טראמפ לנשים, ואת בתו, הפעילה בהעצמה נשית, מגנה עליו ואפילו מכנה אותו בפני התקשורת ׳פמיניסט׳. ״בהתחלה, כשנשים ראו את איוונקה מצטרפת לקמפיין, הנשים רצו לפרגן לה את זה כי היא בתו, וקשה להיות אובייקטיבית כלפי אבא״, אומרת  קולטר למגזין קוסמופוליטן. ״אבל הקלטת שלו הביאה אנשים לשגעון סופי, ואני חושבת שנשים נפגעו באופן מיוחד, כמוני, מכך שאיוונקה ניסתה ליצור לייבל פמיניסטי אבל עומדת לצדו של איש שהוא תוקף מיני סדרתי״.

עד כה יוצרת התנועה של קולטר באזז לא קטן, עם מעל מיליון מופעים בטוויטר, ולקוחות רבות פונות ברשתות החברתיות לבעלי החנויות היוקרתיות המחזיקות את הקולקציה בבקשה להסיר את הפריטים. ימים לאחר הופעת הקלטת, פנתה גם איימי אנדלורה, בת 52 מאריזונה, לנימן מרקוס בבקשה שלא ימכרו עוד את המוצרים, ואומרת שבינתיים היא עוד מחרימה את החנות האהובה עליה, נורדסטרום, בה היא נוהגת להוציא מאות דולרים בחודש. גם לינדסי לדפורד בת ה-29 מספרת שראתה את בגדיה של טראמפ בחנות טי.ג׳יי מקסס, ומיד חשה במחנק. ״איוונקה תומכת באדם הכי סקסיסט ושונא נשים שישי והיא מרוויחה מזה כסף רב״.

חלק פעיל מהקמפיין לנשיאות (צילום: גטי אימג'ס)

חלק פעיל מהקמפיין לנשיאות (צילום: גטי אימג'ס)

מובן שהחנויות לא ששות להגיב על הנושא, ובוודאי שאינן מסירות את פרטי הלייבל של בתו של האיש שעשוי להיות נשיא ארה״ב הבא. רק נורדסטרום פרסמו הצהרה קצרה, שהופיעה בגארדיאן הבריטי: ״שמענו ממספר לקוחות בנושא. בשעה זו אין בתוכניותינו להפסיק להציע ללקוחות את הקולקציה״. גם איוונקה עצמה לא בוחרת לפטפט בנושא. ״אנו גאים בעסק שלנו, המתפתח במהירות עצומה,״ הצהירה אביגייל קלם, מנהלת המותג, לגארדיאן. ״המותג מתקבל באופן נהדר אצל הנשים שמתמלאות השראה מהמסרים שלנו, ונהנות מהמראה הנקי והשיקי שהמותג מספק״.

יש פה אכן דיסוננס בעייתי, מאחר שהליין של איוונקה מיוצר בעיקר עבור נשים עובדות שרוצות להיראות נשיות שיקיות ועוצמתיות. באתר שלה, המלווה את הליין, אפשר למצוא המון התייחסויות לחלוקת זמן טובה בין קריירה למשפחה, כתבות בנושא העצמה אישית וגירל פאואר כללי, מהסוג שנראה כמעט כמו אקט מרדני מול דרך החינוך שספגה בבית. קשה שלא לחבב את איוונקה, שמקדישה הרבה מזמנה לערכים אלה, ומתמקדת בנסיון ליצירת עולם שיאפשר לבתה ולילדות בכלל, יותר שוויון. בדיוק בגלל זה, הצידוד חסר הפניות בדרכו של אביה אכן חורק מאוד.

 

צועדת בדיבייט המדובר לצד אשתו של אביה מלאניה (צילום: גטי אימג'ס)

צועדת בדיבייט המדובר לצד אשתו של אביה מלאניה (צילום: גטי אימג'ס)

 

פעילה ותמיד מדברת בעד זכויות האישה (צילום: גטי אימג'ס)

פעילה ותמיד מדברת בעד זכויות האישה (צילום: גטי אימג'ס)

מעניין לרואת האם זה באמת יפגע במותג שלה או שהסערה תחלוף כמו שהיא באה (צילום: גטי אימג'ס)

מעניין לרואת האם זה באמת יפגע במותג שלה או שהסערה תחלוף כמו שהיא באה (צילום: גטי אימג'ס)

משפחה לא בוחרים (צילום: גטי אימג'ס)

משפחה לא בוחרים (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה