מזל טוב: נמכר התיק היקר בעולם

במכירה פומבית בהונג קונג נמכר התיק היקר ביותר בהיסטוריה במחיר של למעלה ממיליון שקלים. מדובר בתיק בירקין מעור קרוקודיל לבקן המשובץ ב- 245 יהלומים מבית הרמס. הקונה האסיאתי, אספן אובססיבי של התיקים, ביקש להישאר אלמוני. מעניין למה

מאת  | ‏ 31 מאי 2016
כך נראה התיק היקר בעולם (צילום: מתוך האתר)

כך נראה התיק היקר בעולם (צילום: מתוך האתר)

מחיריהם של תיקי הבירקין הנודעים של הרמז מרקיעים שחקים, והשנה אף דווח שמבחינת השקעה, תיק בירקין משתלם יותר לטווח ארוך מאשר מרבית המניות. הוכחה ניצחת לכך שהתאוריה אכן נכונה ניתן היה למצוא במכירה פומבית השבוע בהונג קונג, שם נמכר התיק היקר ביותר בהיסטוריה, תמורת 300,168 דולרים (הלא הם 1,154,986 שקלים חדשים). התיק הנבחר, שנכנס אחר כבוד להיסטוריית האופנה של העולם, הוא תיק בירקין מעור קרוקודיל ההימלאייה המשובץ ב-245 יהלומים. הקונה האסיאתי, אספן ומשוגע לדבר, ביקש להישאר אלמוני.

התיק נדיר במיוחד גם בגלל צבעו הבהיר, שנלקח מעורו של תנין לבקן, דבר נדיר לכל הדעות, והמכירה הייתה אחת הסוערות שנראו בבית המכירות אי פעם בזכות הפרט הזה. תיק קרוקודיל ההימלאיה הלא-לבקן של הרמז הוא אחד התיקים הנחשקים שמייצר הלייבל, ושוויו מוערך בכ-120 אלף דולר.

הפייבוריט של קים (צילום: אינסטגרם kimkardashion)

הפייבוריט של קים (צילום: אינסטגרם kimkardashion)

נשים כמו קים קרדשיאן וויקטוריה בקהאם שומרות אותו לאירועים מיוחדים. לקים יש כל כך הרבה תיקי בירקין שדיווחה בשלב מסויים שהיא משתמשת באחד מהם כתיק לחדר כושר וגם בקהאם כבר הודתה שאוסף הבירקין שלה שווה מעל שני מיליון דולר. ״הלקוחות הבינו שמדובר באירוע ובפריט היסטורי״, מספרים בבית המכירות כריסטי׳ז. ״התיקים משובצי היהלומים של הרמס הם תמיד יוצאי דופן, רק תיק אחד או שניים כאלה נוצרים כל שנה על ידי הלייבל, אבל אף אחד מהם מעולם לא היה עד כדי כך נדיר״.

מספרים שתיק הבירקין הפשוט ביותר מתומחר בכ- 10,000 דולר, אך המחירים רק עולים ומטפסים. לפני שנה נמכר תיק בירקין בצבע פוקסיה ב-222,000 דולר, ומאז נוצרה עלייה נוספת בביקוש. הרמס לא עוזרים לטירוף להירגע ומחביאים בסוד את כמות התיקים שהם מייצרים בכל שנה, ואת תהליך בחירת הנפשות המאושרות שנשלות מתוך רשימות ההמתנה הבלתי נגמרות וזוכות לשלם על התיק ולקחת אותו הביתה. מובן שבחברה תמיד שמרו על הזכות לתת לרשימת ההמתנה להתארך ולהעניק את התיקים לנשים ידועות ומשפיעות במיוחד. כיום ההמתנה הממוצעת לתיק עומדת על שש שנים מינימום, ובכל שנה קופץ המחיר עוד ועוד.

בירקיו הימאלאיה. רק זה בלי היהלומים (צילום: מתוך האתר)

בירקיו הימאלאיה. רק זה בלי היהלומים (צילום: מתוך האתר)

באופן אירוני למדי, האישה שהתיק נושא את שמה, השחקנית והזמרת הצרפתייה ג׳יין בירקין, מתנגדת מאוד לשימוש בעור הקרוקודיל, והתבטאה נגד התיקים פעמים רבות. לאחר שהובאו לפניה עדויות קשות לצפייה של שחיטת קרוקודילים למטרת ייצור התיקים. בירקין ביקשה ששמה יוסר מהמותג במידה ולא יובאו בפניה הוכחות כי הכל מתנהל על פי התקנים ובאופן המוגדר כהומאני, והחברה הבטיחה שתגיע עמה להסכמות בנושא, ושהקשר החם עם אייקון האופנה לא ישתנה. בינתיים שמה ממשיך להתנוסס על התיקים והיא ממשיכה להתלונן שלטעמה הם כבדים מדי ולא נוחים. לשמחתם של מנהלי המותג, הקהל חושב אחרת.

מחכים בממוצע 6 שנים לתיק (צילום: מתוך האתר)

מחכים בממוצע 6 שנים לתיק (צילום: מתוך האתר)

תיקים אפשר להחזיק ביד. מניות לא (צילום: אינסטגרם rodeoand5th)

תיקים אפשר להחזיק ביד. מניות לא (צילום: אינסטגרם rodeoand5th)

ג'יין בירקין והתיק הנושא את שמה

ג'יין בירקין והתיק הנושא את שמה

קימוש עם הבירקין שנורת' קישטה לה (צילום: splash)

קימוש עם הבירקין שנורת' קישטה לה (צילום: splash)

 

השאירו תגובה

 

  • בוז לרוכשים.. הרג תניניים מסיבי מבוצע כדי לאפשר ייצור תיקים אלו.
    ( בכול מקרה אני ממליץ לא להשתמש בתיקים למי שיש לו תיק כזה. בכול מקרה אני מוכן לשמור אותו. ☺ )

    ציד התנינים אכזרי במיוחד. ( ראו סרט תעודה בנושא )

    מאת: גבי |‏ 14 בספטמבר 2017 | 13:53
  • סתם שתדעו התיק השני שקים קרדאשיין נושאת זה לא בירקין זה קלי, אפשר לבדיק בין הבירקין לקלי לפי מספר הידיות שיש על התיק. לבירקין יש 2 ידיות ואילו לתיק הקלי שלהרמס יש רק ידית אחת. וגם הפטה שמחפה על התיק שונה בצורתו. חוץ מזה כתבה מעולה.

    מאת: גרייס קלי |‏ 1 ביוני 2016 | 21:21
  • הייתי מאחל למי שקונה תיק שכזה שהתיק הבא יהיה מיוצר מהעור שלו, חלאות אדם!!!

    מאת: אורח |‏ 1 ביוני 2016 | 11:38
  • מה דעתי מאקו שואל?
    דעתי היא שזה פאקינג נורא לגמור את החיים שלך בתור תיק/נעל/ספה!
    זוהי דעתי.
    מה דעתכם?

    מאת: בת חוה |‏ 1 ביוני 2016 | 09:44