סטודנטים לעיצוב אופנה דורשים בובות במידות גדולות

סטודנטית לעיצוב שמלות כלה בפרסונס, בית הספר הנחשב לעיצוב בניו יורק, יצאה בעצומה חדשה שדורשת בובות דיגום במידות שהן מעבר ל-0. בכל בית הספר, בו לומדים אלפי סטודנטים, יש רק בובה אחת במידה גדולה, ולכן כל מי שרוצה ללמוד איך מעצבים לנשים עם מבני גוף אחרים צריך לחכות בתור לא הגיוני. מאבק הסטודנטים, גרסת הפלאס סייז

מאת  | ‏ 5 מאי 2016
הסטודנטים דורשים: בובות במידות גדולות (צילום: H&M)

הסטודנטים דורשים: בובות במידות גדולות (צילום: H&M)

בין היתר, תפקידו של עולם האופנה לייצר פנטזיה, ואחד הדברים הכי פחות קשורים למציאות שהוא משמר באדיקות הוא מבנה הגוף עבורו נתפרים הבגדים. בעוד הדוגמניות הצועדות על המסלולים לובשות מידה 0 (32 במידות אירופאיות), האישה האמריקאית הממוצעת לובשת מידה 14 (42 שלנו). אבל רוח חדשה ומרעננת מנשבת בתקופה האחרונה מעל עולם האופנה ונותנת מקום של כבוד גם לנשים הממוצעות, וגם, רחמנא לצלן, לבעלות המידות הגדולות.

תלמידה בבית הספר הגבוה לאופנה פרסונס בניו יורק (בו למדה גם המעצבת הישראלית הטרנדית מעין טולדנו, שגם היא סיפרה כי בבית ספר לעיצוב מלמדים לעצב רק למידה 0) החליטה לעשות מעשה ולאוורר קצת כביסה מלוכלכת כשגילתה שבית הספר, שנחשב לחוד החנית בתחומו, אינו מספק בובות במידות גדולות לדיגום, ויצרה עצומה שתופסת תאוצה ברשת.

הסטודנטית שהתחילה הכל (צילום: אינסטגרם nayyarachue)

הסטודנטית שהתחילה הכל. ניארה צ'ו (צילום: אינסטגרם nayyarachue)

״גיליתי לאחרונה שיש רק בובת דיגום אחת למידות גדולות בפרסונס,״ כתבה התלמידה, ניארה צ'ו, שלומדת במגמת עיצוב שמלות הכלה של בית הספר, ״זאת למרות שיש בערך אלף תלמידים שעוסקים ברגעים אלה בעיצוב אופנה בבית הספר. זה מגוחך שמספר תלמידים לא יכולים ליצור בגדי מידות גדולות בעת ובעונה אחת במסגרת בית הספר. בובה עולה 300-400 דולר, ולא כל תלמיד בבית הספר הוא בעל אמצעים ויכול לרכוש כזאת הביתה. אנחנו דור עם חזון, והמעצבים של מחר, שלומדים במוסדות יוקרתיים כמו פרסונס צריכים שיפתחו בפניהם את הדלתות לגלות ולחקור אפשרויות נוספות על הספקטרום. כך נולדים רעיונות. אני עצמי מעצבת למידות גדולות, וצריכה להיות לי גישה ואפשרות לעצב לקהל הזה. עוד בובות דיגום גדולות בכיתות יפתחו את הדלת עבור מעצבים שמאמינים במידות שמעל מידה 8״.

צ׳ו עצמה לא חיכתה שתתפנה אותה בובת דיגום בודדת, אלא יצרה לעצמה בובה בעזרת כמויות של מסקינג טייפ בעזרתו עטפה בובה "רגילה". העצומה, שמטרתה הראשונית הייתה לאסוף 150 חתימות, העלתה עוד ועוד את הכמות בהתאם לתגובה הנרגזת של הציבור, וכעת המטרה היא לאסוף 5000 חתימות, ונמצאת קרוב ליעד. תשומת הלב התקשורתית לה זוכה הסיפור גדולה בהרבה מהמספר הזה, והרבה רשתות עולמיות מריצות אותו, מה שוודאי יסב את תשומת לב ההנהלה, שטרם הגיבה לנושא, אבל צפויה לערוך את השינוי המבורך והכל כך הגיוני הזה.

בעולם יש עוד מידות חוץ מאלו של בובות הדיגום (צילום: גטי אימג'ס)

בעולם יש עוד מידות חוץ מאלו של בובות הדיגום (צילום: גטי אימג'ס)

כשזה מגיע מהסטודנטים - מבינים כמה זה חשוב ונכון (צילום: H&M)

כשזה מגיע מהסטודנטים – מבינים כמה זה חשוב ונכון (צילום: H&M)

השאירו תגובה

 

  • מעל מידה אפס זה לא מידות גדולות. זה מידות נורמליות, פשוט לא של אנורקסיות.
    תפסיקו לקרוא לזה מידות גדולות

    מאת: אורח |‏ 5 במאי 2016 | 18:27