המשפחות ששולטות בעולם האופנה

כנראה שטעם אופנתי משובח עובר בדנ"א, אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שמיטב בתי האופנה בעולם מנוהלים על ידי משפחות? ממיסוני, לארמני ועד אלכסנדר וונג - כולם עובדים באופן מעורר קנאה עם בני משפחותיהם הקרובים ביותר. מסתבר שהעובדים הכי טובים הם משפחה מדרגה ראשונה. יום המשפחה שמח

מאת  | ‏ 9 פברואר 2016
משפחת מיסוני - הכי צבעונית וכיפית

משפחת מיסוני – הכי צבעונית וכיפית

לא פשוט לערבב ביזנס ופלז׳ר, אבל יש לא מעט משפחות שבהן העסק הוא משפחתי, ושני הדברים פשוט בלתי נפרדים. כך גם בעולם האופנה. מספר שושלות משפחתיות, מהחשובות בגלקסיית כוכבי האופנה, מוכיחות שהקוטור זורם להם בדם והרדי-טו-וור הוא חלק מהדי.אן.איי המשפחתי. הנה כמה מהמשפחות האופנתיות ביותר בעולם, שהולכות יד ביד לאורך כל המסלול.

משפחת וונג
משפחת וונג, שגדלה באופן עמיד למדי בסן פרנסיסקו, הצמיחה לא רק את אלכסנדר המעצב המוכשר, אלא גם את אחיו דניס, המשמש כיועץ הכלכלי הבכיר ב"אלכסנדר וונג".  איימי, אשתו של דניס, היא מייסדת שותפה של החברה, ואחת המנהלות הבכירות באימפריה המשגשגת. שותפה נוספת בהנהלה היא לא אחרת מאמא יינג וונג, המוכיחה כי כנראה יש משהו נכון מאחורי החינוך האסייתי הנוקשה.

אלכנסדר וונג עם אמא יינג, האח דניס והגיסה איימי (צילום: גטי אימג'ס)

אלכנסדר וונג עם אמא יינג, האח דניס והגיסה איימי (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת קיין
המעצב הסקוטי המצליח כריסטופר קיי לא נפרד מאחותו תמי, שעמדה לצידו כשהיה סטודנט לעיצוב אופנה בלונדון ועד להקמה ופיתוח המותג על שמו. מאז, תמי מתפקדת כמוזה ארוכת שנים לכריסטופר ומנהלת הקריאייטיב. אחות נוספת לבית קיין היא סנדרה, העובדת במחלקת משאבי אנוש של החברה.

כריסטופר ותמי קיין. צעירים ונכונים (צילום: אינסטגרם)

כריסטופר ותמי קיין. צעירים ונכונים (צילום: אינסטגרם)

משפחת לורן
ראלף לורן הוא שם נרדף לליפסטייל האמריקאי הלבן האידאלי, עם דגש על חופשות ארוכות בקאנטרי סייד עם המשפחה הנרחבת, וכך נראית גם החברה שלו. בנו דיוויד, הוא סגן מנכ״ל החברה (ונשוי ללורן בוש לורן, דוגמנית לשעבר ואחייניתו של ג'ורג' בוש הבן). ריקי, אשתו של ראלף, היא המוזה העליונה שלו, על שמה גם קרוי אחד הפריטים הקלאסיים ביותר שלו –"תיק ריקי". בתם של ראלף וריקי, דילן, ידועה בעיקר בזכות ממלכת הממתקים הניו יורקית שלה – "דילנ'ס קנדי בר".

משפחת לורן במלוא הדרה (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת לורן במלוא הדרה (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת מיסוני
המעצבת הראשית של בית האופנה המילאנזי מיסוני, היא אנג׳לה, בתם הבכורה של מקימי הלייבל, אוטביו ורוזיטה מיסוני. אחיה של אנג'לה, ויטוריו ולוקה, משמשים כמנכ״ל החברה ומנהל האירועים שלה. בתה, מרגריטה היא שגרירת המותג, ולפני חמש שנים הפכה למעצבת האקססוריז הרשמית, וכן הקימה בשנה האחרונה מותג בגדי ילדים "מרגריטה קידס", הנשען על אותה צבעוניות ועושר מרקמי שהפך לנרדף עם מיסוני.

משפחת מיסוני - צבעוניים להפליא (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת מיסוני – צבעוניים ומזוגזגים (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת פנדי
אדוארדו ואדל פנדי הקימו את בית האופנה על שמם בשנת 1925 ושמרו על המורשת החזקה כשהעבירו אותה לבנותיהן פאולה, פרנקה, קרלה, אנה ואלדה. בתה של אנה, סילביה, היא מעצבת אקססוריז ובגדי גברים, ודלפינה דלטרז, בתה, מעצבת תכשיטים בעלת מותג משגשג הקרוי על שמה. כידוע, קרל לגרפלד הוא המעצב הראשי של בית האופנה האיטלקי זה שנים, בהן הפך כבר בעצמו לבן משפחה מן המניין.

המאמות לבית פנדי (צילום: גטי אימג'ס)

המאמות לבית פנדי (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת פון פירסטנברג
שתי בנותיה של דיאן פון פירסטנברג עוסקות באופנה. כלתה לשעבר, אלכסנדרה, עבדה בחברה במשך יותר מעשור בתור מנהלת קריאייטיב, ובתה טליטה בת ה-16 (נכדתה של דיאן), היא בת אצולה אירופאית שכבר הביעה רצון להיות חלק מהחברה של סבתא בעתיד. לפי חשבון האינסטגרם שלה בעל 59 אלף עוקבים, נראה שהיא במסלול המהיר לתהילת איט-גירל עולמית.

דיאן פון פירסטנברג עם כלתה אלכסנדרה והנכדה טליטה (צילום: גטי אימג'ס)

דיאן פון פירסטנברג עם כלתה אלכסנדרה והנכדה טליטה (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת קוואלי
אשתו השנייה של רוברטו קוואלי, אווה קוואלי, נבחרה לאחרונה על ידי מגזין פורד כאחת מתריסר הנשים ששינו את עולם האופנה האיטלקי. היא זו שהביאה לבית האופנה קוואלי את החזון המודרני והחדשני שלו, ובלעדיה הוא לא היה כפי שהוא היום.

רוברטו קוואלי עם אשתו השנייה, אווה (צילום: גטי אימג'ס)

רוברטו קוואלי עם אשתו השנייה, אווה (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת ארמני
אחייניתו של ג׳ורג׳יו ארמני, רוברטה, היא מנהלת יחסי הציבור של בית האופנה האיטלקי הידוע, ואחראית לאירועים, פתיחת חנויות ויחסי ציבור. במקרים רבים היא משמשת כפנים של משפחת ארמני מול התקשורת, מאחר שדודה ג׳ורג׳יו מעדיף להימנע  מחשיפה.

ג'ורג'יו ורוברטה ארמני. דוד ואחיינית (צילום: גטי אימג'ס)

ג'ורג'יו ורוברטה ארמני. דוד ואחיינית (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת ריקל
לפני שני עשורים נכנסה בתה של סוניה ריקל, נטלי, לנהל ולעצב את בית האופנה אותה הקימה אמה, ובעצם לקחה לידיה את כל המושכות. בתה של נטלי, לולה, היא כעת מנהלת יחסי הציבור של הלייבל הידוע בסריגים ובצבעוניות הלא קונבנציונלית שלו.

סוניה ונטלי ריקל. התלתלים עוברים בגנים (צילום: גטי אימג'ס)

סוניה ונטלי ריקל. התלתלים עוברים בגנים (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת פרגאמו
מדובר בבית אופנה בו לוקחים הילדים את העסק לידיהם כבר דור שלישי. ג׳יימס פרגאמו הוא הנכד של סלבטורה פרגאמו, מקים העסק שקרא לו על שמו, ועבד בצמידות לאביו פרוצ׳יו, שעד היום עומד בראש חבר המנהלים של החברה.

פרוצ'יו וג'יימס פרגאמו. איטלקיים הורסים (צילום: גטי אימג'ס)

פרוצ'יו וג'יימס פרגאמו. איטלקים הורסים (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • זה מה שקשור לאופנה אצלנו בארץ יש משפחות ששולטות כבר למעלה משישים שנה בכל מה שנעשה בארץ ולבנבני הישבן וחצופי הפנים האלה לא אכפת להם שום דבר ואף אחד אלא שיעשו את רצונם נחשתם? לא? אם לא אז כנראה שאתם משתייכים לקבוצה הזו שנקראת ש מ א ל נ י ם

    מאת: זו'זו |‏ 11 בפברואר 2016 | 23:46