שוקינג: יש דבר כזה שעון חכם בסטייל

במרכזו של שבוע האופנה במילאנו השיקו את השעון החכם החדש של וואווי במסיבת 10 שנים ל"ווג סין". השעון החדש בעיצובו של ברנבה פורנסטי במהדורה מוגבלת, שובר את סטיגמת השעון החכם אך הלא ממש יפה. קרלי קלוס צעדה עם השעון על השטיח האדום והראתה לכולם שסטייל יכול גם להיות סופר טכנולוגי

מאת  | ‏ 12 אוקטובר 2015
קרלי קלוס על השטיח האדום במילאנו עם השעון של וואווי (צילום: גטי אימג'ס)

קרלי קלוס על השטיח האדום במילאנו עם השעון של וואווי (צילום: גטי אימג'ס)

השעונים החכמים הם כעורים. עובדה. בעוד הסמארטפונים הצליחו לעשות את המעבר בין מוצר טכנולוגי בסיסי לפריט אופנה, השעונים ממש לא שם. האפל ווטש, למשל, יתאים אולי לאיזה מתכנת צעיר בפאלו אלטו, אבל קשה לדמיין מובילי דעת קהל בתחום האופנה מתחילים לצעוד עם השעון המרובע והמגושם הזה שלא ממש ברור בשביל מה הוא טוב. לכן הופתעתי קצת כשהוזמנתי להשקת השעון החכם של וואווי, המתחרה הסינית העולה, דווקא בשבוע האופנה במילאנו.

וכך מצאתי את עצמי במסיבת הסיום של שבוע האופנה, באירוע נוצץ והכי רחוק שאפשר מההשקות הקלאסיות של מכשירי סמסונג או אפל, שם השיקה רשמית החברה הסינית את יציאת השעון החדש שלה לחנויות, במסגרת אירועי עשור לווג סין, ומסיבת הסיום של שבוע האופנה. בין כל האאוטפיטים המרהיבים ובלב סצינת האופנה, השעון החכם הזה היה נראה טבעי, אולי בגלל שהוא חולק חינם לכולם.

השעון המדובר. סוף סוף הוא מעוצב בסטייל ולא עוד שעון גיקי (צילום: יח"צ)

השעון המדובר. סוף סוף הוא מעוצב בסטייל ולא עוד שעון גיקי (צילום: יח"צ)

במסגרת האירוע הושקה גרסה מיוחדת של השעון המעוצב של וואווי, עם רצועות שעיצב במיוחד לאירוע ברנבה פורסנטי מבית העיצוב המלנזאני הוותיק, שפחות מתקשר בשגרה לגאדג׳טים ויותר במוצרים לבית ולאופנה. הגרסה יצאה במהדורה מוגבלת של 300 יחידות שחולקו לכל באי המסיבה. וכך תועדה הטופ מודל הרותחת, קרלי קלוס, כשהיא צועדת על השטיח האדום עם השעון. לא מפתיע במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא מובילה את קמפיין השעון יחד עם הדוגמן המדובר שון אופרי. עוד מוקד לצילומי סלפי באירוע היה צלם האופנה המוביל מריו טסטינו, שאיך לא, צילם גם את הקמפיין. שלושתם יחד נותנים בעצם לכל המותג הזה את ההכשר האמיתי כפריט אופנה לכל דבר.

אז מה הרעיון? בוואווי הבינו שכדי לצאת מהמשבצת הגיקית של השעון הם חייבים לשוות לו מראה של שעון סטנדרטי. בניגוד למתחרה מכיוון אפל, השעון הזה הוא עגול, בעל קוטר של 42 מ״מ, בהתאם לתקן השעונים השווייצרים ובעל זכוכית ספיר קריסטל, שוב – כמו השעונים היוקרתיים המוכרים לנו. גוף השעון מגיע בשלושה צבעים: זהב, כסוף ושחור, אבל ההשקעה האמיתית היא דווקא ברצועות, אותן ניתן להחליף כמה שרוצים (זוכרים את הסווטש שענדתם על היד בשנות התשעים שעוד לא חלמו על אייפון? אז ככה). תוכלו להשיג אותו עם רצועות רשת וחוליות מפלדה או רצועות עור. בקיצור, איש לא יבחין שאתם בעצם מסתכלים בפייסבוק שלכם בזמן ישיבת עבודה סטנדרטית.

מריו טסטינו אנג'ליקה צ'אנג (צילום: גטי אימג'ס)

מריו טסטינו אנג'ליקה צ'אנג (צילום: גטי אימג'ס)

את השעונים של וואווי אפשר כבר להשיג בכמה מדינות ברחבי העולם, תמורת מחיר יקר יחסית למתחרים – 350 עד 800 דולר. לקראת סוף אוקטובר הוא צפוי להגיע גם לישראל, כאן הוא יימכר בפחות מאלפיים שקלים, לפי הגדרת היבואן שמסרב לנקוט במחיר סופי. בישראל צפויה היבואנית גם לחתום על שיתוף פעולה עם מעצבת מקומית שתשווק שורה של רצועות מיוחדות שיהיה ניתן לרכוש בנפרד.

מבחינה טכנולוגית, הייתי חייבת הדרכה קלה ממביני עניין (תודה לעורכי אתר נקסטר מבית mako) כדי להבין איך להפעיל את כל הסיפור הזה שכנראה עובד יותר טוב עם האנדרואיד שלהם מאשר עם האייפון שלי. אבל מאחר שממילא הגענו לדון בפן האופנתי שלו, בשורה התחתונה, נחמד לראות שאפשר לעשות גאדג׳ט כביכול מתקדם שנראה כמו פריט אופנתי לכל דבר. הרצועות ממש מוצלחות ואם כל הסיפור הזה היה טיפה יותר זול, זה ממש יכול להפוך לפריט חובה, גם לפאשניסטים וגם לחובבי גדאג׳טים שצריכים קצת עזרה בתחום.

המעצב הנודע ברנבה פורסנטי וגלורי זאנג (צילום: גטי אימג'ס)

המעצב הנודע ברנבה פורסנטי וגלורי זאנג (צילום: גטי אימג'ס)

ודבר המבקר שלנו, אהוד קינן מאתר נקסטר:
השעון, שמבוסס על אנדרואיד Wear (כמו חלק ממתחריו), מאפשר לצפות במיילים והתראות מוואטסאפ או צ'אטים אחרים ולהגיב להם (בערך). השעון מאפשר גם למדוד דופק, לספר על הפגישות הקרובות, לנווט לבית ולעבודה, לראות כמה צעדים עשיתם, לדחות שיחה נכנסת ואולי הכי חשוב – להסניז את השעון המעורר ותזכורות. הכל כיד הדמיון של מפתחי האפליקציות.

אלא שהשעון מדגים את הבעיה של כמעט כל השעונים החכמים. קשה לדחוס הרבה מידע ושיהיה נוח לצפות בכולו במסך עגול כל כך קטן. הכתב צפוף, אי אפשר להקליד תשובות אלא רק לבחור מראש ממלאי מוגבל או להכתיב באנגלית, תמונות שמגיעות בהודעות אי אפשר לראות בו וההפעלה עדיין די מסורבלת: השילוב של כפתור בודד, החלקה לארבעת הכיוונים והקשה על המסך שונה מאוד מהפעלה המוכרת בסמארטפונים ולוקח זמן להתרגל.

כך נקראת התקרה (צילום: גטי אימג'ס)

כך נקראת התקרה (צילום: גטי אימג'ס)

משיקים השעון: מריו טסטינו קרלי קלוס ואנג'ליקה צ'אנג (צילום: גטי אימג'ס)

משיקים השעון: מריו טסטינו קרלי קלוס ואנג'ליקה צ'אנג (צילום: גטי אימג'ס)

הכתבת הייתה אורחת החברה למילאנו.

 

 

השאירו תגובה