מטען גנטי זהה: הכירו את תאומות הוינטג'

התאומות היהודיות, שרה וקארן בראון מקונטיקט, מכורות לאופנה, אובססיביות לויטנאג', מחזיקות ג'וב נחשק בבית האופנה ראלף לורן ומתחזקות אינסטגרם מרשים. הצצה לחיים מעוררי השראה

מאת  | ‏ 4 אוקטובר 2015
שרה וקארן. תאומות הוינטג' (צילום: אינסטגרם identicaleye)

שרה וקארן. תאומות הוינטג' (צילום: אינסטגרם identicaleye)

הוינטג׳ לעולם לא יוצא מהאופנה, ומי שיודע לשלב בין מציאות ישנות ומדוייקות לפריטים חדשים תמיד ישיג לוק מנצח. צמד תאומות סטייליסטיות ששולטות באומנות הזאת ביד רמה הן שרה וקארן בראון, שבעזרת חשבון האינסטגרם שלהן, בו הן מציגות את הפריטים מעוררי הקנאה עליהן, את הג׳וב הנחשק שלהן בבית האופנה ראלף לורן, ושלל כתבות בעיתונות האופנה כולל כתבה שעשו להן במגזין ווג.

התאומות בראון הן תאומות זהות, וחולקות ביניהן מלבד מטען גנטי גם את הבגדים והנעליים, כשפריטים שונים עשויים להופיע בתמונות על האחת וגם על השנייה. מדובר במציאות מאוד שוות שקשה להשיג, המון סוגי סניקרס שנעלמו מהעולם, ג׳ינסים שקשה למצוא ופריטים שעל פניהם איש לא היה חושב להחזיר לאופנה, אבל על התאומות הכל משתלב יחד ועובד. יש להן שני חשבונות אינסטגרם שונים שאפשר בקלות להתבלבל ביניהם, בהם הן חולקות את חייהן, את הבגדים ואת ההשראות האופנתיות שלהן, שנעות בכיף בין הסבנטיז בהארלם לבין פול מקרטני בשנות השמונים, עם הרבה השראות אקלקטיות מהנות באמצע.

פרחוניות (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

פרחוניות (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

התאומות בראון באות מבית יהודי מקונטיקט במקור וניכר כי הן גם מבינות עברית (לפחות כך זה נראה בתמונות שלהן עם שרשרות עם השם שלהן בעברית). הן למדו יחד באוניברסיטת ויסקונסין, ואף ישנו באותו חדר במעונות. השתיים אף השיגו עבודות בבית האופנה בראלף לורן, במחלקות שונות: שרה היא האוצרת של ליין הוינטג׳ של הגברים RRL, וקארן מנהלת עיצוב קונספט במחלקת HOME. ״קורה שבמעלית יתחילו לדבר אלינו על עבודה במחשבה שמדברים עם האחות,״ אומרת קארן. ״אנחנו צריכות להפסיק אותם מיד, לפני שהם מרחיקים לכת. אנחנו אומרות: אני האחות הלא נכונה״.

הג׳וב של התאומות הוא זה שמוביל אותן לשווקי הפשפשים וחנויות הוינטג׳ בוויליאמסבורג, אבל יש הבדל בטעם של השתיים. ״קארן יותר בעניין של הצד המעודן של האופנה,״ מסבירה שרה ״אני לובשת הרבה יותר וינטג׳ הארד קור״. שרה גם הנשואה, בין השתיים. היא נישאה לפני שבועיים בלבד, ובעלה הוא צלם אופנת רחוב ידוע, חסיד ניו יורקי צעיר ומשגשג בשם מרדכי רובינשטיין, גם הוא חובב וינטג׳ ידוע ובעל חשבון אינסטגרם פורה, והאדם מאחורי אחד הבלוגים הפופולריים בתחום, מיסטרמורט. ״שתינו אוהבות לפשוט על הארון של מרדכי״, קארן מספרת. ״שרה לובשת את הדברים שלו כל הזמן, אבל גם אני מכריחה אותו להשאיל לי דברים.

גם הבעל לגמרי סטייל (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

גם הבעל לגמרי סטייל (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

התאומות אוהבות אופנה מילדות. ״כשהיינו קטנות, החדר שלי היה למעלה, ושל קארן למטה״, נזכרת שרה, "כל הזמן היינו נפגשות במטבח ומגלות שאנחנו לובשות את אותו אאוטפיט, ואז רבות מי תחליף למשהו אחר. זה עדיין קורה. לפני כמה זמן הייתי באל איי וקארן הייתה בניו יורק, והעליתי תמונה לאינסטגרם של מה שלבשתי. קארן מיד שלחה לי תמונה של עצמה לובשת את אותו הדבר. שתינו לבשנו חולצת פסים וקשרנו בנדנה סביב הצוואר״.

על אהבתן האין סופית לבגדי וינטאג' הן מסבירות כי ״היא ממלאת אותן בהשראה מהאותנטיות״. שרה מוסיפה כי ״דווקא בגלל שהן עובדות בחברה שהיא הכי אמריקנה, היא למדה להעריך את הלוק שהוא ׳טיימלס׳. אני יודעת עכשיו איך לבנות מערכת ביגוד המבוססת על איכות והיסטוריה, ולא על טרנדים. הוינטג׳ יכול לייצר טרנדים חדשים, ויכול להיות כמו מחווה לעבר. אני אוהבת את העובדה שאפשר לייצר לוק מפריטי וינטג׳, שעדיין יראה לגמרי עדכני״.

שרשראות עם השם בעברית. הכי וינטג' יהודי (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

שרשראות עם השם בעברית. הכי וינטג' יהודי (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

התאומות טוענות שאימא שלהן הייתה השפעה אפנתית גדולה עבורן, ולא כי היא פאשניסטה. ״אמא תמיד תמכה בנו ונתנה לנו להתלבש איך שרצינו, מגיל מוקדם מאוד״, הן מספרות. ״היא תמיד עודדה אותנו להביע את עצמנו דרך הבגדים ונדיר שהתערבה בבחירות שלנו. רק כשהיינו תינוקות״. זה בהחלט מסביר הרבה דברים.

מחליפות בינהן בגדים כל הזמן (צילום: אינסטגרם  identicaleye)

מחליפות בינהן בגדים כל הזמן (צילום: אינסטגרם identicaleye)

מתלבשות אותו דבר גם כשהן במדינה אחרת (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

מתלבשות אותו דבר גם כשהן במדינה אחרת (צילום: אינסטגרם sarabirdiebrown)

מתחזקות אינסטוש שכולו ויטנג' (צילום:  identicaleye)

מתחזקות אינסטוש שכולו ויטנג' (צילום: identicaleye)

לעבוד בראךף לורן לימד אותן הרבה דברים על וינטג' אמריקאי (צילום: אינסטגרם  identicaleye)

לעבוד בראךף לורן לימד אותן הרבה דברים על וינטג' אמריקאי (צילום: אינסטגרם identicaleye)

 

סופר סטייל (צילום: sarabirdiebrown)

סופר סטייל (צילום: sarabirdiebrown)

אייקון אופנה: אימא (צילום:  identicaleye)

אייקון אופנה: אימא (צילום: identicaleye)

הסטייל נשאר במשפחה (צילום:  identicaleye)

הסטייל נשאר במשפחה (צילום: identicaleye)

מוכנה לסוכות בשיא הסטייל (צילום: אינסטגרם  identicaleye)

מוכנה לסוכות בשיא הסטייל (צילום: אינסטגרם identicaleye)

 

השאירו תגובה