מארק ג'ייקובס: מי שלא תלבש את מה שאני אומר, לא תיכנס למסיבה

לרגל שבוע האופנה בניו יורק החליט המעצב מארק ג'ייקובס על מסיבת אופנתית סופר שיק. הדרס קוד כולל: מעילי פרווה מעל הלבשה תחתונה, ליפ גלוס, תסרוקת בסגנון ג׳רי הול, פאייטים, טורבני לאמה זהובים, בגדי צבא, סקטים, מכנסי הרמון שקופים וחצאיות מיני. מי שלא תגיע עם אחד מהפריטים האלה, תישאר בחוץ

מאת  | ‏ 30 אוגוסט 2015
מארק ג'ייקובס וחברתו שר. הרבה גלאם מנצנץ (צילום: גטי אימג'ס)

מארק ג'ייקובס וחברתו שר. הרבה גלאם מנצנץ (צילום: גטי אימג'ס)

שבוע האופנה של ניו יורק בפתח, והפאשניסטות במתח. המלתחות פתוחות לרווחה וכולם שואלים את עצמם מה ילבשו לעשרות האירועים הקרבים ובאים, מהתצוגות הגדולות ועד למסיבות שאחריהן. מי שזכה לקבל את ההזמנה למסיבה של מארק ג׳ייקובס גילה שמעצב העל החליט על קוד לבוש מחמיר ובל יעבור, אך זה לא מקל על העניין, מאחר שהלבוש המותר הוא מהסוג שרוב המוזמנים לא נולדו כשנלבש לאחרונה, כשהסבנטיז היו סבנטיז, הסמים זרמו ברחובות וניו יורק הייתה פרועה באמת.

המסיבה האקסקלוסיבית כולה בסימן צאת ספר האופנה החדש: ׳גלוס׳ העוסק בצלם האגדי כריס וון וואנגנהיים, שהיה חלק פעיל בהפיכת הסצינה של שנות השבעים והשמונים. כן התקופה של של סטודיו 54. בדיוק בגלל זה הכניסה תתאפשר רק בלבוש תקופתי, וכך, לתקוותו של ג׳ייקובס, יהפוך מועדון הטאנל הניו יורקי האגדי לקפסולת זמן מרהיבה.

הספר גלוס. אין יותר גלוס מזה

הספר גלוס. אין יותר גלוס מזה

והרי קוד הלבוש כפי שכתב ג'ייקובס באופן הכי ברור שיש: ״קוד לבוש דרס-טו-קיל מחמיר ייאכף בכניסה: מעילי פרווה מעל הלבשה תחתונה, ליפ גלוס, תסרוקת פזור לצד אחד בסגנון ג׳רי הול, פאייטים, טורבני לאמה זהובים, בגדי צבא בסגנון שודדת הבנקים פאטי הרסט, נערות סקייטים, מכנסי הרמון שקופים, חצאיות מיני על רגליים שריריות, בוצ׳יות אמיתית סטייל גרייס ג׳ונס, עור מנצנץ, שסעים, גבות מחומצנות, קביים, רכיבה על גב סוס לבן, נעלי סטילטו בגובה השמיים, בגדי רשת מטאליים, משקפי טייסים עם מראה, תקליטים כסופים בתור כובעים, מחשופים צוללים, שיק בסגנון פיי דאנוויי בסרט ׳עיניה של לורה מארס׳. בלי נעליים שטוחות. בלי משטחים לא מבריקים. בלי מראה טבעי".

הפאשניסטות כבר מאבקות את הסקייטים ומורידות תמונות של הרפרנסים שנזרקו לחלל האוויר. דבר אחד ידוע: העובדה שג׳ייקובס ציין בבליל האפשרויות את המילה ׳פאייטים׳ פעמיים מבטיחה שהוא רציני לגמרי, ושמי שיגיע בלוק לא מתאמץ פשוט תשאר בחוץ, ולא תזכה לחגוג כאילו שהשנה 1977.

שיער פזור כמו ג'רי הול. אין יותר מדויק מזה

שיער פזור כמו ג'רי הול. אין יותר מדויק מזה

הספר המדובר, שאמור לקום לחיים באותו הערב, חוגג את הגלאם הפרובוקטיבי של וונגנהיים, שלימד את העולם בשנות השבעים איך חיים על הקצה בסטייל. וונגנהיים, שעבד משנת 1968 ועד 1981, חקר בעבודתו מיניות, אלימות וסכנה, בתוך דימויים של עולם האופנה, ושילב את עולמות הפאנק, הפורנו ואת המהפכה המינית של התקופה. התמונות שלו התפרסמו בווג, הארפר׳ז בזאר, מגזין אינטרוויו ועוד. הוא צילם קמפיינים אייקונים של דיור וולנטינו, עד שמת בתאונת דרכים כשהוא בן 39 בלבד.

הספר החדש כולל מאתיים תמונות מהפרובוקטיביות והחזקות ביותר של התקופה, ובהם דימויים שמעולם לא נראו קודם, של כריסטי ברינקלי וג׳יה קרנגי המנוחה. בין התמונות מתראיינות דוגמניות שעבדו עמו, צלמים שהושפעו ממנו, וחוקרים המסבירים את החשיבות ההיסטורית של פועלו הקצר והמרשים, ואיך הוא עדיין מעצב את דימויי עולם האופנה בימינו. המסיבה תהיה, ללא ספק, דוגמה מרתקת ומשמחת לכך.

מארק ג'ייקובס יודע להרים מסיבות (צילום: גטי אימג'ס)

מארק ג'ייקובס יודע להרים מסיבות (צילום: גטי אימג'ס)

מתוך הספר. הכי פאשן שיש

מתוך הספר. הכי פאשן שיש

עם אנה ווינטור, היא בטוח תיכנס (צילום: גטי אימג'ס)

עם אנה ווינטור, היא בטוח תיכנס (צילום: גטי אימג'ס)

כמה שיותר דרמה (צילום: מתוך הספר)

כמה שיותר דרמה (צילום: מתוך הספר)

קוד לבוש: מבריק וחשוף (צילום: מתוך הספר)

קוד לבוש: מבריק וחשוף (צילום: מתוך הספר)

 

השאירו תגובה