אורבן בולשיט: סערה חדשה ברשת בעקבות מחירים מופקעים

רשת האופנה הסופר קולית אורבן אאוטפיטרז נמצאת במרכז סערת רשת בעקבות תמונה שהעלה גולש של גומיית שיער של ילדות שעולה עשרות שקלים. תוך דקות הרשת הוצפה בתמונות שצוחקות על המחירים המופקעים של הרשת. חושבים שהמכירות שלהם ירדו בעקבות כך? רוב הסיכויים שההפך

מאת  | ‏ 29 יוני 2015
הגומיה המדוברת שהחלה את הבלאגן (צילום מסך טוויטר)

הגומיה המדוברת שהחלה את הבלאגן (צילום מסך טוויטר)

רשת אורבן אאוטפיטרז רגילה לבלאגנים. למעשה, היו אלה הבלאגנים שהפכו את המותג למה ומי שהוא. בין קטלוגים מלאים פרובוקציות ועד לחולצות עם הדפסים של כתמי דם אמיתיים, החברה יודעת לעשות רעש תקשורתי ולשמור את עצמה בחוד הלא שמרני של רשתות האופנה. החברה זוכה להמון ביקורות, אך גל הירידות הנוכחי דווקא עוסק באספקט אחר: במחירים הגבוהים של הרשת, שכביכול מנסה לייצר סיפורים שלמים סביב פריטים סטנדרטיים ואז למכור אותם בהמון כסף.

הכל התחיל במשתמש טוויטר שהעלתה תמונה של גומיית שיער עם שתי גולות, פראפרזה על הסוג שמשתמשות בו ילדות קטנות מאז ומתמיד, רק שבאורבן הגומייה נקראת ״מחזיק קוקו של מאיה״, ומחיר ארבע גומיות כאלה הוא שמונה דולר (יותר מ-30 שקלים). על מנת להבהיר את טענתה המשתמשת העלתה לינק לחבילה של 16 גומיות כאלה הנמכרות באמאזון בשלושה וחצי דולר (קצת פחות מ- 14 שקלים).

הטייק אוף לא איחרו לבוא (צילום מסך טוויטר)

הטייק אוף לא איחרו לבוא (צילום מסך טוויטר)

הנטייה הזו של אורבן לקחת מוצרים רגילים, לתת להם שמות חמודים ומקסימים ובכך למתג אותם שנית ואז למכור במחירים גבוהים מרגיזה רבים, ומה שהגיע בהמשך לפוסט היתה שרשרת פוסטים נוספים של מוצרים שעשויים להמכר בקרוב ברשת, תחת האשטג בשם #UrbanOutfittersbelike .

ההאשטג עשה גלים, ותוך כמה שעות נספרו מעל חמישים אלף ציוצים שכללו אותו והתבדחו על חשבון החברה. בין הדוגמאות המשעשעות אפשר למצוא את: אל תגידו בננה, תגידו "אביזר פוטסיום ניתן לאחיזה עם קליפה ניתנת להסרה בגוון קדמיום זהוב תמורת 49.50 דולר״, אל תגידו כדור אספירין בודד, אלא ״דיסק ריפוי וינטג׳ טבעי, ללא גלוטן ועל בסיס סויה במחיר 49.99 דולר לאחד״. חולצה לבנה מוצגת כ״טי שירט פשוטה וניתנת ללבישה העשויה מכותנה אמיתית שנקטפה בשנת 1855, 179.99 דולר״. מצית ביק קטן הוא ״להביור מיניאטורי אדום וינטג׳, 60.50 דולר״. גומיית שיער שחורה היא ״מעגל איסוף שיער אותנטי במהדורה מוגבלת, 19.99 דולר״, ואבן מהרחוב מקבלת את התיאור ״אבן ירח מדיטטיבית ומיסטית שפותחת את המיינד, 89.99 דולר".

עוד ועוד פוסטים מצטרפים כל העת לחגיגת ההטרלה על אורבן, וחושפים ולו לרגע את התרמית הגדולה ולצדה את הכמיהה של כולנו למצוא ייחוד בתוך עולם מסחרי. חושבים שהמכירות שלהם ירדו בעקבות כך? רוב הסיכויים שממש לא.

כוס נייר במחיר הזוי מישהו? (צילום מסך וינטאג')

כוס נייר במחיר הזוי מישהו? (צילום מסך וינטאג')

הרשת מלאה בבדיחות אורבן (צילום מסך טוויטר)

הרשת מלאה בבדיחות אורבן (צילום מסך טוויטר)

בסופו של דבר זה עושה רק טוב ליחסי הציבור (צילום מסך טוויטר)

בסופו של דבר זה עושה רק טוב ליחסי הציבור (צילום מסך טוויטר)

 

השאירו תגובה