סוגדת למינימליזם, נמסה מנצנצים: ההשראות של קארין A

היא אוהבת את האורבניות של לונדון, אבל נמשכת לחופים ושממות | היא סוגדת למינימליזם מונוכרומטי, אבל יש לה חולשה לנצנצים | הצצנו לעולם המסוגנן של קארין אביעז, מעצבת בגדים מלאת ניגודים

מאת  | ‏ 1 אוגוסט 2012

קארין אביעז, בת 37, אם לשתי בנות (אלכס, בת ארבע, ולני, בת שנתיים וחצי), היא אישה של ניגודים וכך נראים גם הבגדים שלה. קצת גבריים, קצת נשיים, מאוד פרקטיים, אבל לא על חשבון התחכום והנוכחות. פשוטים, אך לא פשטניים. אביעז יוצרת נון סטופ, אבל ממעטת במילים, מעדיפה לתת לבגדים לדבר.

היא למדה אופנה באמסטרדם, באקדמיה לעיצוב ואמנות ריטפלד, ולאחר מכן התמחתה אצל המעצב ההולנדי אלכסנדר ואן סלובה. בשנת 2003 הקימה את המותג שלה, קארין A, ומאז היא מתנערת מהזיהוי עם ספינת הנשק. "כשלמדתי באמסטרדם היינו שתי קארין בכיתה", היא מסבירה בלקוניות, "השנייה היתה הולנדית ואני, קארין אביעז, אז כולם קראו לי קארין איי, ולכן קראתי כך גם למותג שלי. הספינה באה אחר כך".

בקיץ האחרון השיקה אביעז ליין בגדי ילדות מצומצם, שכולל כעשרה פריטים, רובם שמלות. "אני עושה את זה בקטנה, ליד, בשביל הכיף. זה הרבה יותר קל, כי אין מבנה גוף שצריך להתחשב בו. התחלתי עם זה כשהבנתי שהבת הגדולה שלי כבר יודעת מה היא רוצה ללבוש".

- אז את המודל שלה?
"אני לא חושבת, יש לה חברה בגן שהיא מעריצה. אבל אני כן יודעת שהיא רוצה ללבוש שמלות מסתובבות, ועדיף שהן יהיו ורודות. השתדלתי לעשות גם".

"בארכיטקטורה אני מעדיפה לבן. הוא צבע ניטרלי ונקי, כמו דף ריק, שלא משתלט ושנותן כבוד לצבעים שמכניסים לתוכו. בביגוד, שחור הוא הצבע המועדף עליי. הוא קלאסי, מסתורי, תמיד נראה טוב ותמיד מחמיא".

"תמיד אשמח לחזור ללונדון. יש לי שם משפחה קרובה שתמיד כיף להיות אצלם ובעיניי, זאת עיר שיש בה הכל – מוזיאונים וגלריות מדהימות, בוטיקים מעניינים, שווקים ומסעדות, ואת השילוב של עיר סואנת עם פארקים ירוקים ושכונות שקטות. במובן מסויים, גם נותרה בה עדיין אווירה רוק'נרולית. אני אוהבת להסתובב ולגלות בה כל פעם מקומות חדשים ומעניינים. בפעם האחרונה שהייתי שם, לפני שלושה חודשים, נהניתי מאוד להסתובב בשורדיטש. בהוקסטון סקוור יש את גלריית 'ווייט קיוב' שתמיד מציגה תערוכות שוות. את 'דובר סטריט מרקט' (חנות הקונספט של קום דה גארסון), אני גם משתדלת לא לפספס באף ביקור. אני כמעט ולא עושה שופינג, אבל כן קונה כמעט כל קיץ זוג סנדלים חדש. הדבר האחרון שקניתי הוא זוג סנדלים של 'בלנסיאגה' שנרכשו ב-'Browns'".

"לניקוי הראש אין כמו נוף של ים. זה יוצר איזה שקט פנימי. אני מתגעגעת מאוד לחופי סיני, אבל מתפשרת על חוף מציצים או תל ברוך. אני גם ממש אוהבת נוף של מדבר. כנראה שיש לי משהו עם חול ושממה".

"שווקים וערים עתיקות תמיד נותנים לי השראה. אני אוהבת דברים שיש בהם סוג של אי שלמות. בד פרום, פיסת תחרה ישנה, רקמה, תמונה שרואים בה דמות מהגב, ערפל – כל מה שגורם לי להמשיך לדמיין. גם מכתבים ישנים, תמונות ונייר שהצהיבו, אנשים מבוגרים, שברור שעברו חיים ארוכים, מסקרנים אותי וגורמים לי להמציא סיפורים רומנטיים בראש. לסבתי ולאמי היה עסק לעתיקות שהתחיל בטורקיה, ואחר כך חנות בארץ, כך שהאהבה לעתיקות היא כנראה מהן".

"אני אוהבת את המגע של סיבי הוויסקוזה, את המראה הטבעי של הכותנה וכמובן את הנפילה, המגע והברק של המשי. העיצוב שלי מאוד אינטואיטיבי. הפריטים לא בהכרח מתכתבים אחד עם השני, בגלל שאני לא מציגה אותם בחנות משלי ומחויבת לקונספט אחד ברור שמחבר את כל הפריטים, הכל בא מהבטן. רוב הקולקציה האחרונה התחילה מהבדים. הזמנתי אותם עמוק בתוך החורף והם למעשה הכתיבו את העשייה של הקולקציה. יש הרבה הדפסים הקיץ – משבצות, פסים, נופים, קשקושים. הקווים הם מינימליסטיים ונקיים, והשנה הצללית היא ארוכה".

"הפריטים שאני הכי קשורה אליהם הם טבעת שירשתי מאמי, שקיבלה אותה מסבתי, ועגילים שקיבלתי מבן זוגי לאחר לידת בתי השנייה. יש לי גם סוודר עם ג'קרד פרחים שהיה שייך לסבתי, שגזרתי לו את השרוולים ואני לובשת אותו כבר 8 שנים. אני בן אדם מאוד סנטימנטלי, במיוחד בכל הנוגע למשפחה. יש לי פינה בבית שמוקדשת כולה לצילום ישנים של סבא וסבתא".

"אני קונה הרבה פרחים ומתה על חנויות פרחים. אני מאוד אוהבת בוגונוויליות. יש לי באדנית וזה לא דורש יותר מידי טיפול ומים ושורד נהדר. פרחי נץ החלב גם אהובים עליי. אני גרה בדירת גג, אז יש לנו המון תבלינים ופרחים. אני מעדיפה צמחייה פראית כמו שיח הפסיפלורה שמטפס על הקירות ופחות נוטה לצמחיה מעוצבת ומסודרת".

"לא יצא לי ללכת לקולנוע הרבה בזמן האחרון, כך שהסרט האחרון שראיתי ואהבתי מאוד היה 'פינה', על פינה באוש כמובן. סרט מקסים ומעניין, ובעיקר אסתטי בטירוף, עם לוקיישנים מרהיבים. בבית אני רואה בעיקר סדרות. התחלתי לראות את הסדרה 'Downton Abbey' שהתלבושות בה מעוררות השראה. המון תחרות, פאייטים ודיטיילים משנות ה-20. מדהים. אני אמנם די מינימליסטית בעיצוב שלי אבל יש לי חולשה לנצנצים. אני אוהבת ניגודים וחושבת שהכל תלוי במינונים".

ולקינוח – בלוג מומלץ: Emmas designblogg. "הוא עוסק בעיקר בעיצוב פנים סקנדינבי, שהוא מינימליסטי, נקי וממוקד. אלה ערכים שמובילים גם אותי בעבודה".

>> קארין A, טווח מחירים: בגדי ילדות 80-160 ש"ח, בגדי נשים 260-900 ש"ח.
ניתן להשיג בחנויות "רזילי" ו"מאיו" וב"בוטיק 5" בתל אביב, וכן במכירות הסטודיו בדרום תל אביב (דרך בגין 25), שם נמכרת גם קולקציית הילדות.

(צילומים: דנה מאירזון, קארין אביעז, גטי אימג'ס, יח"צ)

השאירו תגובה