משתבחת עם השנים: הדוגמנית בת ה-95 שאתם חייבים להכיר

ארנסטין "ארני" סטולברג הפכה לאחרונה ליקירת דור ה-Y בזכות ההופעות הקבועות שלה בחשבון האינסטגרם של בוטיק וינאי נחשב, הקוצר לייקים מכל רחבי תבל. מי שהייתה צריכה להימלט מהנאצים במלה"ע השנייה נהנית כיום מתהילה אופנתית כפי שמעולם לא זכתה לה. סבתוש, את החיים

מאת  | ‏ 18 אפריל 2017

קשי-שיק. ארני מדגמת ל-Park Wein (צילום: אינסטגרם park_wien)

קשי-שיק. ארני מדגמת ל-Park Wein (צילום: אינסטגרם park_wien)

קריירת דוגמנות, קצת כמו קריירת ספורט, נחשבה תמיד לדבר שיש לו תוחלת חיים מצומצמת ומוגדרת, בדיוק כמו לנעורים. אלא שבשנים האחרונות מתרחבים מושגי היופי, וכך המעצבים וקהל הצרכנים מוצאים השראה במקומות לא צפויים, ונהנים גם לראות את השיק וניסיון החיים של אלה שנעוריהם כבר מזמן מאחוריהם.

דוגמה קיצונית ומופלאה לכך היא ארנסטין "ארני" סטולברג, בת 95 שהפכה בשנה האחרונה לאושיית אינסטגרם פופולרית, בזכות הסטייל, האטיטיוד, וגם החזון של חברת פארק ויין, חנות וינאית שהפכה אותה לפרזנטורית החדשה שלה.

מדובר בחנות קונספט שנותנת כבר זמן מה לארני להתבטא מול המצלמות, ויוצרת סטייטמנט מרעיש ומחמם לב. "כשמלבישים אותה במשהו אלגנטי, היא מיד תופסת פוזה אלגנטית" סיפר לאתר ווג מרקוס סטראסר, סטייליסט ומבעלי החנות.

"אם אני מלביש אותה במשהו קולי או אפילו טראשי, היא מיד מחליפה אטיטיוד. אני לא צריך לומר מילה". שיתוף הפעולה פה אינו תולדה של רוח היפסטרית חצי סרקסטית, אלא משהו אורגני בהרבה. ארני היא שכנה של החנות, והיחסים בינה לבין הבעלים התפתחו עם השנים.

"גילינו במקרה שהיא זוהרת אפילו יותר כשמצלמים אותה" נזכר סטראסר, "לא היינו גוררים איזו זקנה מהרחוב בשביל הקונספט. הכרנו לאט לאט ויצרנו שיתוף פעולה מאוד ייחודי". ארני מבקרת  בחנות כמעט כל יום, מהצהריים ועד לערב.

"היא לא מגיעה רק לצילומים, אלא נמצאת איתנו באופן קבוע כבר כמעט שלוש שנים. היא גם מדברת עם הלקוחות ומייעצת להן". את התמונות מצלם סטולברג באייפון, וכל סשן לוקח בערך עשר דקות, לא יותר.

ארני אוהבת את המצלמה כפי שהמצלמה אוהבת אותה. בשנות השלושים הייתה חלק מלהקת מחול ותיאטרון שנחשבה לסקסית ובועטת, ולמרות שאינה יהודייה בעצמה, נישאה למנהל הלהקה, גבר יהודי. בשנת 1939, רגע לפני פלישת הגרמנים לפולין, ברחו השניים לבואנוס איירס, וחזרו לווינה בתום המלחמה.

"היא לא הייתה פה בתקופה הנוראית של המלחמה, ובזכות זה יש לה אנרגיה מיוחדת לבני גילה" מאמין סטראסר. "העבר שלה כרקדנית מאפשר לה לדגמן בקלות רבה. זה משהו שקרוב לעולם שממנו באה בצעירותה. אנחנו מוכרים את הפריטים שהיא לובשת בתמונות לצעירות בנות עשרים. מישהי מאוסטרליה קנתה אצלנו טופ שארני לבשה בתמונה, וארני הייתה בדיוק בחנות. הצעירה אמרה לה: אני פה רק בגללך. במקרה הזה, תמונה שווה הרבה יותר מאלף לייקים".

השאירו תגובה

 

  • חמודה

    מאת: מנחם |‏ 19 באפריל 2017 | 21:46
  • פשוט לא יפה. היא נראית כמו דחליל-קולב לבגדים שאין להם שום קשר אליה. :-(
    אין לי בעיה שקשישה תדגמן, אבל שהתוצאה תהיה יפה.

    מאת: מישי |‏ 18 באפריל 2017 | 20:40