קולקציות

המותג הישראלי שמפרגן לקימורים שלנו

באלף אלף פיצחו את הנוסחה המחמיאה, מאיה נגרי משיקה קולקציית קרוז חדשה עם הבטחות גדולות, חיה מיכלסון סמולרצ'יק גורמת לנו לחלום על פריז בקיץ, בוטיק מוטה מביא ניחוח סקנדינבי לרחובות תל אביב, יוליה פלוטקין בקולקציה ראשונה בעיצובה והנעליים של קאפל אוף לא מפחדות להיכנס למים העמוקים. כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות בחנויות

מאת  | ‏ 21 יוני 2016
קולקציית הקיץ של אלף אלף. הכי מחמיאה (צילום: דרור בן נפטלי)

קולקציית הקיץ של אלף אלף. הכי מחמיאה (צילום: דרור בן נפטלי)

אלף אלף

רגע לפני החופשה את מנסה לארוז בגדים שיתאימו לכמה שיותר דברים ושאת יודעת שהם יתקמטו הכי פחות במזוודה. "טרבל לייט" זה שם הקולקציה החדשה של בנות אלף אלף והיא עונה בדיוק על שני הדברים הקריטיים האלה. וכן, את יכולה ללבוש אותה גם בארץ ולדמיין שאת צועדת ברחובות רומא, פריז או בדיוק בלאנץ' על זה איזה אי יווני.

מראה מוקפד אך לא מתאמץ זו הגדרה שכל בחורה רוצה שיגידו על בחירת הבגדים שלה. לדעת לעשות את זה נכון זו אומנות ואלף אלף לגמרי מצליחות לענות על ההגדרה המדויקת. הפריטים לא מנסים לצאת מגדרם, אבל יחד עם זאת כל פריט "סטנד אלאון" ומחזיק את האאוטפיט שניכר שהוא לא עוד שילוב אקראי טי-שירט ומכנסיים.

יודעות מה נשים רוצות ללבוש (צילום: דרור בן נפטלי)

יודעות מה נשים רוצות ללבוש (צילום: דרור בן נפטלי)

בחירת הטקסטיל לקולקציית קיץ שאמורה להתאים לנסיעות ובכלל זה לא דבר פשוט. הקולקציה בנויה משילובים בין סריגים לאריגים שמאפשרים משחק דינאמי שיוצר כל פעם עולם חדש ונעים על הגוף. אהבנו במיוחד את שמלות המקסי עם הפרינטים השבטיים ואת חצאיות המידי עם מעט טול שעובדות טוב עם גופיית סליפ עדינה.

אלף אלף יודעות לעצב לנשים, אכפת להן מקימורים והן לגמרי לוקחות בחשבון את מבנה הגוף גם אחרי גיל שלושים. לא סתם תראו לא מעט נשים הולכות עם שמלות שלהן בחופשיות אבל בשמחה – הן יודעות שהשמלה יודעת מה אפשר להראות ומה כדאי להסתיר וזה גבירותיי ורבותיי, כמו לפצח נוסחה מאד מסובכת בפיזיקה.

טווח מחירים: 250-980 שקלים
להשיג: אשתורי פרחי 9 בזל, תל אביב; מתחם התחנה נווה צדק, תל אביב

לא להתאמץ. זו גולת הכותרת (צילום: דרור בן נפטלי)

לא להתאמץ. זו גולת הכותרת (צילום: דרור בן נפטלי)

צבעים של קיץ (צילום: דרור בן נפטלי)

צבעים של קיץ (צילום: דרור בן נפטלי)

קצת טול אף פעם לא מזיק (צילום: דרור בן נפטלי)

קצת טול אף פעם לא מזיק (צילום: דרור בן נפטלי)

מאיה נגרי

מאיה נגרי חולמת בגדול ולא מסתפקת בשוק המקומי. לאחר שהקימה בהצלחה חמש חנויות בישראל ופיתחה אתר מכירות בינלאומי, היא כעת מוכרת ב-66 חנויות ברחבי בארה"ב. כיאה למותג המוצג לראווה בבוטיקים נחשבים על יד הלייבלים הגדולים ביותר, נגרי משיקה קולקציית קרוז, כפי שנעשה בכל בתי האופנה הגדולים.

אז מה היא אותה קולקציית קרוז חמקמקה מהגדרה? אמנם השם מרמז על שייט בין איים אקזוטיים, אבל ההגדרה רחבה יותר. מדובר בבגדים שאמורים להיות קלילים יותר, לא מתקמטים במזוודה, עם טאץ' של רוח חופש המרחפת מעליהם. רוב הסיכויים שרובנו לא נשוט הקיץ ביאכטה הפרטית של המשפחה, אבל כן אפשר להתנחם בבגדים שלפחות גורמים לנו להרגיש כאילו הבורדינג עומד להתרחש ממש עוד מעט.

יאללה לעלות ליאכטה. קולקציית הקרוז של מאיה נגרי (צילום: תום מרשק)

יאללה לעלות ליאכטה. קולקציית הקרוז של מאיה נגרי (צילום: תום מרשק)

התשובה של נגרי לכל זה היא דווקא שונה מהמצופה. קולקציית הקפסולה החדשה לוקחת מכל התמהיל הקרוזי את האלמנטים היוקרתיים יותר ומניחה בצד את אלו של החופשה עצמה, ולכן מה שנוצר, כמה אירוני, היא תשובה נהדרת דווקא לאישה הקרייריסטית. עם גזרות הנעות בין נשיות מאוד למחויטות וגבריות וצבעוניות מצומצמת של לבן, אוף-וויט, שחור ונייבי, מתקבל קו שמתאים למשרד חובק עולם.

כמו תמיד, האישה של מאיה נגרי היא אלגנטית ואינטליגנטית. אבל נדמה כי דווקא בקולקציית הקרוז הזו נעדר האלמנט החופשי והמשוחרר שכל כך טמון בכתב ידה העיצובית. לכן אם נתעלם לרגע מהכותרת של הקולקציה ונתמקד בהיצע עצמו, אפשר אז לדבר על דרך חדשה ומעניינת שמטווה לעצמה נגרי, כזו ששווה עוד להמשיך ולעקוב אחריו.

טווח מחירים: 590-1,890 שקלים
להשיג בחנויות מאיה נגרי

שמלה מושלמת לחדר הקזינו בספינה. או לאירוע קוקטייל מפואר. מה שבא (צילום: תום מרשק)

שמלה מושלמת לחדר הקזינו בספינה. או לאירוע קוקטייל מפואר. מה שבא (צילום: תום מרשק)

בגדים שלא מתקמטים (צילום: תום מרשק)

בגדים שלא מתקמטים (צילום: תום מרשק)

פחות חופש, יותר למשרד (צילום: תום מרשק)

פחות חופש, יותר למשרד (צילום: תום מרשק)

הנשים של נגרי - תמיד אלגנטיות (צילום: תום מרשק)

הנשים של נגרי – תמיד אלגנטיות (צילום: תום מרשק)

סמארט-אלגנט (צילום: תום מרשק)

סמארט-אלגנט (צילום: תום מרשק)

חיה מיכלסון סמולרצ'יק 

נדמה כי קולקציית הקיץ של חיה מיכלסון סמולרצ'יק לקוחה מהספר "איך תהיי פריזאית?". יש בה מוטיבים מאד אורבניים שנעים על ציר פריז תל אביב, לצד אווירה כפרית יותר של חופש. סמולרצ'יק מספרת כי ההשראה שלה לקולקציה הייתה הסרט של ז'אן לוק גודאר "פיירו המשוגע" משנת 1965. הסרט, כמו הקולקציה, זז על הדיסוננס של זוג הנע בין העיר לטבע (במקרה של הסרט מדובר בין פריז לריביירה).

מצד אחד הפריטים מאד אורבניים עם יד על הדופק בכל מה שקשור לטרנדים החמים כמו חצאיות מידי, חולצות עם כתפיים חשופות ושמלות עם מפתח צר ועמוק בחזה. מצד שני, צבעי פסטל חמימים ורגועים שמשרים אווירה פסטורלית.

בגדים שעל הציר שבין פריז לתל אביב. חיה מיכלסון סמולרצ'יק (צילום: נטלי מיכלסון)

בגדים שעל הציר שבין פריז לתל אביב. חיה מיכלסון סמולרצ'יק (צילום: נטלי מיכלסון)

זו לא הפעם הראשונה שסמולרצ'יק מעצבת פריטים שנעים בין מחויטות לשחרור. הפריטים שלה מצד אחד מאד עשויים ומוקפדים, אבל משהו בהם כן נראה קז'ואל ואת לא מרגישה שאת אובר-דרס. הבחירה בבדים אווריריים משחררת ומקלילה את כל הסיפור מסגרת. סמולרצ'יק מאד אוהבת סטים וגם בקולקציה, הזו כמו בקודמות, היא ממשיכה עם חולצות וחצאיות שבאות יחד. כמובן שניתן לעשות מיקס אנד מאץ' בלי שזה יראה מוזר, אבל הסטים הם הרעיון הראשוני.

נדמה כי הקולקציה נועדה לשרת את קהל הלקוחות הקבוע של המעצבת, קהל שיודע בדיוק את הקווים הגאומטריים הנקיים שאיתם היא בוחרת את הפריטים. אז נכון שיש פה לא מעט פריטים שכבר נדמה כי ראינו בעבר, אבל יש פה אופציות מאד מדויקות ויפות שיגרמו לנו לדמיין שאנחנו לרגע צועדות לקנות לנו מקרון קטן במרכז פריז.

טווח מחירים: 340-780
להשיג: גורדון 45, תלאביב ובאתר

לארון שלנו, בבקשה (צילום: נטלי מיכלסון)

לארון שלנו, בבקשה (צילום: נטלי מיכלסון)

ההשראה: גודאר (צילום: נטלי מיכלסון)

ההשראה: גודאר (צילום: נטלי מיכלסון)

קליל ורגוע (צילום: נטלי מיכלסון)

קליל ורגוע (צילום: נטלי מיכלסון)

קמפיין שכאילו צולם במארה (צילום: נטלי מיכלסון)

קמפיין שכאילו צולם במארה (צילום: נטלי מיכלסון)

בוטיק Möte

שנה חלפה מאז פתחה בוגרת שנקר, טל לנגר, את הבוטיק הקטן והקסום שלה ברחוב ירמיהו התל אביבי, וכמו נבואה שהגשימה את עצמה, Möte ("נקודת מפגש" בשוודית) הפך למוקד עלייה לרגל לכל אלו שגרות בלבנט אבל חולמות על סקנדינביה. כמו בקיץ והחורף שעברו, המתלים עדיין מלאים בשחור, לבן ואפור, אבל העונה הם יותר מחודדים ומותאמים לקהל הלקוחות שאספה לנגר, אותן למדה להכיר ולהבין את צרכיהן.

בזכות ייבוא מדויק של מותגים נחשבים מדנמרק ושוודיה, נוצר במוטה תמהיל שאינו קיים באף חנות אחרת בארץ. כזה שאולי לעתים מזכיר עיצוב ישראלי, אבל בעל מאפיינים נורדיים שקשה להישאר אדישים כלפיהם. הירידה לפרטים הפרקטיים ביותר בבגד הוא מוטיב חוזר, וכך הופכים כל פריט, מהטי-שירט הפשוטה ביותר לשמלה השחורה הקטנה, ללבישים בכל שעה ביממה.

עדיין שחור ולבן, אבל מהודק יותר. בוטיק מוטה (צילום: יח"צ)

עדיין שחור ולבן, אבל מהודק יותר. בוטיק מוטה (צילום: יח"צ)

לנגר השכילה לשלב בין שני העולמות הצפון אירופאיים – בין הפונקציונליות הממושמעת של העיצוב השוודי לבין הלך הרוח המשוחרר וההומוריסטי יותר של הדנים. כך, ניצבים להם זה ליד זה חולצה מכופתרת רחבה של Dagmar השוודי לבין שמלות סליפ רומנטיות של Bruuns Bazaar מקופנהגן.

גיחה לבוטיק, שאינו ממוקם על שביל השופינג המוכר של דיזינגוף/קניון כלשהו, מתאימה בעיקר לכאלו שמוכנות לפתוח את הראש מבחינה עיצובית. לא כי הצבעוניות מטורפת או הגזרות לא מהעולם הזה. אלא דווקא בגלל השקט המאפיין את הפריטים. מי שלובשת עיצוב סקנדינבי צריכה לקחת בחשבון שהיא זו שתעשה מהם את העיקר. הבגדים הם רקע. רקע קלאסי ומחמיא שיאריך ימים ויעניק את כל מה שהוא יכול. וזה הרבה.

טווח מחירים: 320-1,450 שקלים
להשיג ב-
Möte, ירמיהו 26, תל אביב

לפעמים יש גם צבעים. היישר מדנמרק (צילום: יח"צ)

לפעמים יש גם צבעים. היישר מדנמרק (צילום: יח"צ)

אין על המינימליזם הנורדי (צילום: יח"צ)

אין על המינימליזם הנורדי (צילום: יח"צ)

שמלות משי מושלמות של Bruuns Bazaar בבוטיק מוטה (צילום: יח"צ)

שמלות משי מושלמות של Bruuns Bazaar בבוטיק מוטה (צילום: יח"צ)

סקנדינביה על המפה (צילום: יח"צ)

סקנדינביה על המפה (צילום: יח"צ)

YULIA 4 MyUrbanRunway

כשיוליה פלוטקין הגיעה לשופינג בבוטיק של סיון פניני בעלת "MY URBAN RUNWAY" ההתאהבות הייתה הדדית וממבט ראשון. "הסטיילינג שלה היה הכי נכון ואדג'י. היא הייתה לוקחת שני פריטים הכי לא קשורים ועושה מהם אאוטפיט היסטרי", מסבירה פניני. "בהמשך הפכנו לחברות ואז החלטנו שבמקום לחפור על אופנה כל היום, נעשה משהו מועיל ואז החלטנו על קולקציה משותפת".

פלוטקין, דוגמנית שאף כיכבה ב"הישרדות" לומדת בימים אלו עיצוב אופנה בסטודיו B6. לפניני זו קולקציה ראשונה מאז חזרה לארץ מניו יורק שם סיימה את לימודי האופנה ב-FIT בהצטיינות. את הבדים בחרו השתיים יחד, אחר כך יוליה המשיכה את עבודת העיצוב עם אינפוטים של פניני כשהכל בהשראת המותג.

יוליה פלוטקין מדגמנת את עיצוביה (צילום: גיא נחום)

יוליה פלוטקין מדגמנת את עיצוביה (צילום: גיא נחום)

הקולקציה מאופיינת בחשיבה על טרנדים עכשוויים כמו מוטיבים גרפים, מוטיבים מעולמות הספורט כשמעל הכל ישנה רוח נשית בועטת. בעוד פניני מכורה לשחור לבן והשילוב ביניהם, יוליה מביאה איתה עולמות חדשים של כחול, שמנת, אפור ואפילו תכלת. "אני מודה שנפתחתי לצבעים אחרים. יש פה משהו יותר רך ונשי", צוחקת פניני על עצמה, "אבל עדיין יש דגש על שחור ולבן ומה שבניהם, אין מה לעשות זה שילוב מנצח".

לצד שמלות מיני בשחור לבן, אפשר למצוא גם שמלות מקסי רחוקות מהגוף עם גזרות מתחשבות. מכנסיים קצרים עם גופיות תואמות שגם יתאימו לאקלים הלא פשוט וגם יראו פיין. "היה חשוב לי להשאיר את רוח המותג אבל להכניס דם חדש", מסכמת פניני. "ובעיקר לשמור על רמת מחירים שפויה לבנות שרוצות בגדים אבל במחירים סבירים".

טווח מחירים: 280–560 שקלים
להשיג: בחנות
דיזנגוף סנטר, קומה כניסה שער 7 או באתר

הוציאה מסיון פניני קצת צבעים אחרים (צילום: גיא נחום)

הוציאה מסיון פניני קצת צבעים אחרים (צילום: גיא נחום)

מוטיבים גרפיים ברורים (צילום: גיא נחום)

מוטיבים גרפיים ברורים (צילום: גיא נחום)

קוליות ברורה (צילום: גיא נחום)

קוליות ברורה (צילום: גיא נחום)

Couple of

כבר שנים שמותג הנעליים המקומי קאפל אוף מתאים את עצמו באופן מושלם לסגנון הלבוש הישראלי. זה המאופיין בגזרות רחבות, צבעים מונוכרומטיים ו-ווייב נונשלנטי ברור. עם עקבים נוחים ברי צעידה, שימוש מתוחכם בעור וצבעוניות יסוד, הקולקציות של קאפל אוףלא נחבאות אל הכלים.

נדמה שעונת הקיץ הנוכחית לוקחת את המראה הדרמטי (ובואו נודה בזה, המעט גס) של קאפל אוף ומותחת אותו עד הקצה – הסוליות עוצמתיות, הרצועות רבות והצבעוניות בוהקת מאי פעם. את הדגש מקבלות הפעם אצבעות כפות הרגליים הרואות אור יום בזכות גזרות פיפ-טואו ורצועות חובקות אצבע מקוריות. הטון המרענן של העונה ניתן על ידי תוספות כרוכסנים ואימג'ים מקסיקניים וכן שילוב טקסטורות מרושתות ונחשיות.

ממשיכים במסורת. קאפל אוף (צילום: תום מרשק)

ממשיכים במסורת. קאפל אוף (צילום: תום מרשק)

כהמשך ישיר למסורות הקמפיינים של המותג, בהם כיכבו נשים מובילות בספורט הישראלי, הפרזנטורית של קולקציית קיץ 2016 היא קרן זיבנר, אלופת ושיאנית ישראל בשחייה. בתמונות לא שגרתיות אבל כיפיות בהחלט, זיבנר מעניקה טוויסט מרענן לתפיסה האופנתית המקומית. כן ירבו.

טווח מחירים: 490-850 שקלים
להשיג בחנויות המותג

צוללים למים העמוקים (צילום: תום מרשק)

צוללים למים העמוקים (צילום: תום מרשק)

האצבעות מקבלות מקום של כבוד בקולקציה (צילום: תום מרשק)

האצבעות מקבלות מקום של כבוד בקולקציה (צילום: תום מרשק)

פרנזטורית לא שגרתית אך מהממת (צילום: תום מרשק)

פרנזטורית לא שגרתית אך מהממת (צילום: תום מרשק)

נעליים שמתאימות אפילו לבגדי ים אולימפיים (צילום: תום מרשק)

נעליים שמתאימות אפילו לבגדי ים אולימפיים (צילום: תום מרשק)

  • איך אני אוהבת שאתם מפרגנים וכל כך יפים במילים. רק במילים, לא במציאות. סתם בגדים……….. משעמם……….

    מאת: אורח |‏ 22 ביוני 2016 | 11:07

השאירו תגובה