קבלו אותו: המותג הכי שווה של אורבן אאוטפיטרס עושה עלייה

Free People נוחת ברשת סטורי, מאיה נגרי חוגגת 12 שנות עשייה עם קולקציית יוניסקס חדשה, WIGIG הוא אתר השופינג החדש שאתם חייבים להכיר, התכשיטים של SHE-RA מספקים טאץ' עדכני לתכשיטי זהב וארנקי עמנואל ונטע שדה ממשיכים להוציא תיקי עור איכותיים וסופר מוצלחים. כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות שמתחילות להיכנס לחנויות

מאת  | ‏ 6 מרץ 2016
קבלו אותו. Free People בארץ (צילום: אלון שפרנסקי)

קבלו אותו. Free People בארץ (צילום: אלון שפרנסקי)

Free People

לפני שנה, שמועה אחת טלטלה את תעשיית האופנה הישראלית – רשת אורבן אאוטפיטרס מגיעה לארץ. אבל כדרכן של שמועות, גם היא בסוף התנדפה מהר, לא מבלי שהשאירה אותנו מאוכזבים וכמהים לטאץ' ההיפסטרי של הרשת האמריקאית. למזלנו, יש כמה צדיקים בסדום שעזרו לנו להתגבר על מפח הנפש הזה. קבוצת "911 אופנה" הידועה בזכות רשת "סטורי" המוצלחת, קיבלה את הזיכיון הבלעדי של Free People, מותג הבת של אורבן אאוטפיטרס, וכעת מגישה לציבור הישראלי אופנה בוהמיינית אמיתית, מבלי לדאוג לכרטיס טיסה.

קצת רקע: את Free People הקים ב-1970 בחור אמריקאי חביב בשם דיק היינן כחנות מולטי-ברנד בפנסילבניה. ברגע שהיא תפסה תאוצה והתרחבה לחנות שנייה, היינן החליט ללכת על שם אחר לרשת החדשה שלו – אורבן אאוטפיטרס. במהלך השנים אורבן התמלאה במותגי אין-האוס, כשאחד מהם היה Free People, על שם אותה חנות מיתולוגית שהתחילה את האימפריה. מהרגע הראשון, Free People הלך לכיוון בוהמייני-קליפורני. למרות כי הוקם רשמית רק ב-1984, הקו העיצובי שלו היה מלכתחילה הומאז' לשנות השבעים הדקדנטיות, והצליח להשתמר כך באופן מעורר השראה.

חולצות כפריות. יס פליז (צילום: אלון שפרנסקי)

חולצות כפריות. יס פליז (צילום: אלון שפרנסקי)

בחזרה לישראל, שנת 2016. האביב עושה סימנים אמיתיים לבואו, ואיתו מגיע הרצון להיפרד באופן סופי ממעילי הצמר ולהשתקע במשך החודשים הבאים בתוך שמלות עדינות, חצאיות ג'ינס וחולצות רקמה. כאן נכנס לתמונה העולה החדש Free People, שמציע את כל אלו ועוד, באסופה מלוקטת היטב בתוך כותלי רשת סטורי.

כאמור, הדי.אן.איי של Free People נטוע עמוק בתוך הסבנטיז. למרות כי הוקם במזרח ארה"ב, כל כולו נודף ריח קליפורני, ולכן השילוב בין שני האלמנטים הללו מצליח ליצור מותג שלא זקוק לטרנדים חולפים כדי לשמור על רלוונטיות. זה גם בדיוק העניין עם קולקציית אביב/קיץ החדשה, אותה אפשר כבר למצוא בחנויות. טרנד הסבנטיז אמנם שלט בקיץ והחורף האחרונים, אבל דעך לקראת העונה החמה הקרבה. זה עדיין לא מפריע לפריטים של Free People להיות בדיוק מה שאנחנו רוצות ללבוש: שמלות מקסי מודפסות, גלביות רקומות, ג'ינסים איכותיים, כי אף פעם לא באמת ימאס לנו מלהרגיש כמו בסרט של סופיה קופולה.

טווח מחירים: 179-2,499 שקלים
להשיג ברשת 
חנויות Story ובאתר

שמלה לחלום עליה בלילה (צילום: אלון שפרנסקי)

שמלה לחלום עליה בלילה (צילום: אלון שפרנסקי)

אם אורבן לא מגיעים, לפחות יש את פרי פיפל (צילום: אלון שפרנסקי)

אם אורבן לא מגיעים, לפחות יש את פרי פיפל (צילום: אלון שפרנסקי)

לחלום על קליפורניה בסבנטיז (צילום: אלון שפרנסקי)

לחלום על קליפורניה בסבנטיז (צילום: אלון שפרנסקי)

מאיה נגרי

בית האופנה מאיה נגרי חוגג השנה יום הולדת 12 עם התרחבות עולמית הכוללת 66 חנויות ברחבי ארה"ב. למרות ההתרחשות העולמית, נגרי פותחת את עונת הקיץ בקולקציה שכולה מותאמת לאקלים הישראלי הלא פשוט בכלל. בחירת הבדים מחושבת עד הפרט האחרון כדי שללקוחה יהיה נעים ונוח גם בימי אוגוסט הקשים.

נדמה כי נגרי מאוהבת בבגדים שהיא מעצבת ולאחרונה היא התאהבה יותר ויותר בעולם היוגה. "היוגה מחזקת אותי כאישה וכמעצבת", היא מסבירה. השילוב בין אופנה ליוגה הוליד מיני קולקציה שהיא מאופיינת מעולם היוגה. משהו בתחושה של חשיבות הגוף, חיזוקו והגמישות שלו – גרמו לה לעצב בגדים נוחים ביותר, אך יחד עם זאת לא נראים כמו בגדים סטנדרטים שאנחנו רגילים לראות בשיעור יוגה.

היוגה נוכחת בעיצוב. מאיה נגרי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

היוגה נוכחת בעיצוב. מאיה נגרי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

נגרי כל כך אוהבת את הנוחות שלה שהיא גם יצרה מיני קולקציה שנולדה מהמגירה שליד המיטה. במגירה הזו יושבים בנחת כל בגדי הבייסיק שהיא כל כך מכורה אליהם. חברות מנדנדות לה שנים שתעשה להן בדיוק כאלו בגדים, אבל היא תמיד הייתה עונה להן: "כאלו? זה פשוט מדי, זה לא אני כמעצבת", אבל בסוף השתכנעה וככה נולד ליין שלם של בדים רכים ונעימים שהיא מביאה במיוחד מיפן וטורקיה.

בנוסף לכל המיני קולקציות האלה, השנה הפתיעה נגרי עם מיני קולקציה נוספת ומפתיעה במיוחד שהיא כולה יוניסקס. מבחר פריטים שנועדו לנשים וגברים כאחד. פריטים עשויים מכותנה שמשולבת עם לייקרה. מדובר בבד שנגרי מביאה במיוחד מטורקיה והוא מכיל בתוכו טכניקה מיוחדת שגורמת לו לא להתקמט. הפריטים, רובם מכנסיים עד הברך עם עליונית תואמת, מאד מפתיעים בקוליות שלהם ועושים חשק ללבוש אותם יחד עם בן הזוג (או בת הזוג כמובן).

מאוהבת בבגדים שלה. נגרי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)מאוהבת בבגדים שלה. נגרי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

מאוהבת בבגדים שלה. נגרי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

לצד כל החידושים האלה מביאה נגרי גם את הקולקציה הקלאסית, אותם פריטים שכבר שנים הלקוחות קונות בקנאות, פריטים איכותיים הנעשים מתוך מחשבה על גוף האישה, שגם יהיה לה נוח וגם יראו מספיק קלאסיים כדי ללכת איתם לעבודה או לצאת איתם בערב למסעדה. במיוחד קפצה לנו לעין שמלת פליסה ארוכה בצבע שהוא שילוב בין כסף כהה לנחושת ושמלת קרפ שחורה מעט אוברסייז שגורמת לגוף לקבל צללית דקה יותר ומאורכת יותר. נדמה כי נגרי יודעת לעצב את הפריטים שלה ככה שיטיבו לגוף האישה וזה ככל הנראה הדבר החשוב ביותר לכל לקוחה בכל העולם.

טווח מחירים: 250-1500
להשיג ברשת מאיה נגרי ובאתר

בגדים שמתחשבים באקלים הישראלי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בגדים שמתחשבים באקלים הישראלי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

סוף סוף - קולקציית יוניסקס למאיה נגרי (צילום: דודי דיין)

סוף סוף – קולקציית יוניסקס למאיה נגרי (צילום: דודי דיין)

מתוך קולקציית הדנים החדשה של נגרי (צילום: דוד חברוני)

מתוך קולקציית הדנים החדשה של נגרי (צילום: דוד חברוני)

העונה נגרי חוגגת במיני קולקציות משובחות (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

העונה נגרי חוגגת במיני קולקציות משובחות (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

WIGIG

אתר אופנה חדש נולד והוא גורם לנו להיכנס אליו מדי יום. וזה אומר הרבה. האתר, בבעלותם של הזוג קרן כהן בנקר ותומר בנקר, מבעלי הבוטיק בנקר והיבואנים של המותג "אמריקן וינטג'" בישראל. בני הזוג חברו אל אושיית האופנה המקומית נסטיה ליסנסקי, שכבר עשתה עם בנקר שתי קולקציות משותפות ומצליחות.

שלושתם  יודעים דבר או שניים על עולם האופנה הישראלי, ולכן יודעים, כמוכרים וכמעצבים, כי הדבר הכי לא רצוי זה להישאר עם מלאי. זו בדיוק הסיבה שלשמה הוקם האתר. WIGIG פועל בשיטת כשזה נגמר, זה נגמר – וזה בדיוק המוטו שלו. לא תקנו עכשיו, אחרי זה כבר לא יהיה. כל מכורת אופנה יודעת שאם היא אומרת לעצמה, אני לא סגורה על הבגד אני אחשוב עליו קצת – כשהיא חוזרת לחנות לקנות אותו, הוא מזמן נגמר.

תתכוננו להתמכר. WIGWIG (צילום מסך)

תתכוננו להתמכר. WIGWIG (צילום מסך)

הרעיון העיקרי שעומד מאחורי האתר הוא מכירות מהירות ומתחלפות בהנחות גדולות. בהתאם למכירות כך גם המלאים מתחדשים, ולכן המטרה היא לחשוף מעצבים ומותגים חדשים. מדובר בשילוב של מעצבים מקומיים כמו: ג'ולייט, סבינה מוסייב, נטע אפרתי גלבייה וכמובן עלמה לצד מותגים שמגיעים מעבר לים כמו: סוניה ריקל, סנקו, סופרגה וכמובן אמריקן וינטג'.

בנוסף, האתר עובד גם עם פלטפורמת קניות ייחודית שנקראת "שופ אינסטגרם", הכוונה היא שאפשר לראות באינסטגרם מה לובשת נסטיה או אושיות אופנה אחרות שנבחרו בקפידה, ולקנות את הבגד דרך לינק ביוזר. "זו פלטפורמה שהיא המשך ישיר לכל מה שקורה היום ברשת החברתית, זה המודל הראשון שמתייחס לאינסטה-בלוגרית כמוני לכלי מכירה משמעותי", מסבירה ליסנסקי.

יש משהו בקניה באינסטגרם שהופך את הכל למוחשי יותר. זה באמת הצעד הבא לכל אותם מותגים שמתויגים באינסטגרם על אנשים אמתיים, אבל המרחק ביניהם ובין היכולת לקנות הוא רחוק. יש פה צעד גדול לחובבי האופנה.

טווח מחירים: 70-800 שקלים
להשיג באתר WIGIG

נסטיה ליסנסקי לובשת suncoo. להשיג באתר (צילום: אינסטגרם nastyalisansky)

נסטיה ליסנסקי לובשת suncoo. להשיג באתר (צילום: אינסטגרם nastyalisansky)

שמלה של ג'ולייט אותה אפשר להשיג באתר (צילום: מירב בן לולו)

שמלה של ג'ולייט אותה אפשר להשיג באתר (צילום: מירב בן לולו)

נסטיה ליסנסקי לובשת קשארל מהאתר. צילום אינסטגרם nastyalisansky)

נסטיה ליסנסקי לובשת קשארל מהאתר. צילום אינסטגרם nastyalisansky)

SHE-RA

שירה גבאי החלה את דרכה לפני כשלוש שנים כשעוד מכרה צמידים וטבעות מסלון ביתה. באותה תקופה צמיד החריטה (בעיקר אותיות באנגלית) היה טרנד מטורף והלקוחות היו מגיעים אליה בהמוניהם מפה לאוזן, בלי יותר מדי פרסום. גבאי הצליחה למנף את המותג רבות תודות לאינסטגרם, שם מיהרו הלקוחות לתייג אותה על התכשיטים. לפני כשנתיים פתחה את החנות בנווה צדק, אבל במקביל היא ממשיכה את המכירה באתר.

ההצלחה הרבה שלה היא בעיקר בזכות העובדה כי גבאי מאד מעודכנת בטרנדים החמים של עולם התכשיטים, אבל יחד עם זאת, היא יודעת להציע אלטרנטיבות במחירים סבירים. היא עושה זאת בעזרת ציפוי כסף, גולדפילד או זהב בכמה רמות: 9, 14 או 18 קראט, כך שהתכשיטים יכולים להתאים לקהל מגוון ולכל רמת מחיר.

הקולקציה החדשה של SHE-RA (צילום: נסטיה ליסנסקי)

הקולקציה החדשה של SHE-RA (צילום: נסטיה ליסנסקי)

"תכשיט מזהב 9 קראט הוא תכשיט זהב אמתי לכל דבר, עמיד ומחזיק לנצח. כמות הזהב הטהור בסגסוגת זו נמוך יותר ועל כן המחיר של תכשיטי 9 קראט הוא אטרקטיבי יותר", מסבירה שירה.

קולקציית "מון לייט" שיצאה לאביב 2016, היא תוספת מבורכת למה שהכרנו עד כה. מדובר בשילוב של תכשיטי הזהב העדינים כמו שאנחנו מכירים מהמותג, בשילוב עם אבנים כהות שיוצרות מראה דרמטי יותר. מדובר באבני אוניקס שחורות או לאפיס כחולות והשילוב עם הזהב יוצר משהו חדש, משהו שאי אפשר להתעלם ממנו.

טווח מחירים: 390 – 2,200 שקלים
להשיג בחנות: רחוב פינס 10, נווה צדק, תל אביב ו
באתר

יש אלטרנטיבה לזהב (צילום: נסטיה ליסנסקי)

יש אלטרנטיבה לזהב (צילום: נסטיה ליסנסקי)

האבנים הכהות יוצרות קונטרסט מרשים לזהב הצהוב (צילום: נסטיה ליסנסקי)

האבנים הכהות יוצרות קונטרסט מרשים לזהב הצהוב (צילום: נסטיה ליסנסקי)

תכשיטים שלא רוצים להוריד (צילום: נסטיה ליסנסקי)

תכשיטים שלא רוצים להוריד (צילום: נסטיה ליסנסקי)

ארנקי עמנואל ונטע שדה

אם נשאיר לרגע את הציניות בצד, מרגש לראות איך ישנם מותגים מקומיים שמצליחים להחזיק מעמד במשך עשרות שנים בתעשייה כל כך מטורפת וסוערת, כמו תעשיית האופנה הישראלית. ברבים מהמקרים, מדובר גם במותגים משפחתיים, כאלו שמתבגרים עם הקהל שלהם, אבל מצליחים, בזכות דור ההמשך, לקבל רלוונטיות מחודשת שמדברת לקהל צעיר יותר של לקוחות.

זה בדיוק המקרה עם רשת ארנקי עמנואל, שהוקמה בשינקין בשנת 1978 וכעת מגיעה לרחבי הארץ בזכות אתר חדש וממכר המאגד את פריטי עמנואל ונטע שדה – אולי שיתוף הפעולה הפורה והמתמשך ביותר בתעשייה המקומית, המוציא בכל עונה תחת אמתחתו תיקים וארנקי עור שהופכים לאינסטנט קלאסיקות.

תיקים שמלווים אותך מהבוקר ועד הלילה. נטע שדה (צילום: אלון שפרנסקי)

תיקים שמלווים אותך מהבוקר ועד הלילה. נטע שדה (צילום: אלון שפרנסקי)

אצל נטע שדה, הצד היותר "נועז" בין השניים, אפשר למצוא העונה תיקים סופר מוצלחים בשלל גדלים, צבעים וטקסטורות, ששוברים את הקו המובחן שבין תיק יום לתיק ערב. כל פריט מהקולקציה יכול להיות זה שתיקחי איתך לסידורים ביום שישי שמשי, ואחר כך גם ימשיך איתך לארוחת ערב מאוחרת במסעדה אהובה. האלמנטים הדקורטיביים החדשים שהכניסה שדה אל עיצוביה, וכוללים ניטים, רוכסנים חיצוניים וצבעוניות מטאלית, לוקחים את התיקים למקום אדג'י וצעיר מאי פעם, והשאלה שנשאלת היא האם יישארו רלוונטיים בעוד כעונה או שתיים.

בעמנואל, לעומת זאת, הלכו על צבעוניות בסיסית וחיה, הכוללת אדום, כחול וירוק, וזה נראה יותר טוב ממה שזה נשמע. כמו בכל עונה, התיקים של עמנואל הם פונקציונליים ועשויים לעילא, ודווקא הגישה שמבדלת את עצמה מטרנדים, היא זו שמשאירה את עמנואל כמותג שתמיד יציע איזשהו תיק שנצטרך בכל רגע נתון.

טווח מחירים: 60-1,200 שקלים
להשיג ברשת ארנקי עמנואל
ובאתר

נטע שדה. שיתוף הפעולה עם ארנקי עמנואל ממשיך ובועט (צילום: אלון שפרנסקי)

נטע שדה. שיתוף הפעולה עם ארנקי עמנואל ממשיך ובועט (צילום: אלון שפרנסקי)

נוח ושיק - שני דברים שכן יכולים ללכת יחד (צילום: אלון שפרנסקי)

נוח ושיק – שני דברים שכן יכולים ללכת יחד (צילום: אלון שפרנסקי)

המטאלי חוזר (צילום: אלון שפרנסקי)

המטאלי חוזר (צילום: אלון שפרנסקי)

כיסויים לדרכון של עמנואל. הכי פיין שיש (צילום: אלון ראובני)

כיסויים לדרכון של עמנואל. הכי פיין שיש (צילום: אלון ראובני)

ארנקי עמנואל. הכי גוצ'י שלהם (צילום: אלון ראובני)

ארנקי עמנואל. הכי גוצ'י שלהם (צילום: אלון ראובני)

תיק לחרוש עליו במשך שנים. עמנואל (צילום: אלון ראובני)

תיק לחרוש עליו במשך שנים. עמנואל (צילום: אלון ראובני)

לו ולה. עמנואל (צילום: אלון ראובני)

לו ולה. עמנואל (צילום: אלון ראובני)

השאירו תגובה

 

  • עם מחירי סטורי אעדיף להזמין מחו"ל.
    ומיה נגרי זה מכוער זקן ויקר!

    מאת: לילי |‏ 29 במרץ 2016 | 22:13