משלוש יוצא מותג: החברות שהצליחו להתגבר על הקלישאה

TRES הוא המותג הצעיר שאתן חייבות להכיר, סטודיו נועה מפתיע בקולקציה נשית ואופטימית, אליאן סטולרו הופכת את החורף לעשיר במיוחד, אלון ליבנה חובר לאפרת קסטרו בקולקציית תכשיטים מרתקת, נודי ג'ינס ממשיכים במורשת הדנים המשובחת שלהם, ניו באלאנס כובשים כל פאשניסטה טובה ומותג התכשיטים הספרדי UNO de 50 עושה עלייה. באנו, ראינו, קנינו

מאת  | ‏ 6 דצמבר 2015
הכירו את TRES (צילום: אלינה אסמוס)

הכירו את TRES (צילום: אלינה אסמוס)

TRES

אנחנו עוקבים אחרי טרס כבר זמן מה. קשה היה להישאר אדישים אל מול השמלות העדינות אך מלאות נוכחות של המותג הצעיר, שרק עכשיו, לאחר שנה וחצי של פעילות, מתחיל לצבור תאוצה וביטחון אל מול תעשיית האופנה המקומית. את טרס ("שלוש" בספרדית), שהקולקציה הנוכחית היא הרביעית שלו, הקימו שלוש חברות בוגרות שנקר – דפנה פילוסוף, נועה גור ונוי גוז.

עד כה הן עבדו כמעט תחת הרדאר, רק כדי לשכלל את דרך היצירה והמכירה של טרס לכדי עסק שעומד בפני עצמו באופן חיוני מלא. אם נעמ;לק לכם את הפסקאות הבאות – מדובר באחד המותגים המקומיים המבטיחים של התקופה האחרונה, שרצוי וכדאי להתעכב עליו.

אין הרבה צבעים בקולקציה, אבל זה בסדר גמור (צילום: אלינה אסמוס)

אין הרבה צבעים בקולקציה, אבל זה בסדר גמור (צילום: אלינה אסמוס)

נדמה כי לבגדים של טרס יש יכולת קוסמית בה הם מצליחים להפוך אפילו את הז'קט הפשוט ביותר למראה לכזה שאי אפשר לעמוד בפניו. הנפילה המדויקת על הגוף, הפרופורציות הנכונות, הבד האיכותי המותאם באופן מושלם לאקלים הישראלי – כל אלו מצליחים יחד לגבש פריטי לבוש שהם בגדר הכרח בכל מלתחה שהיא.

ההישענות על צרכים ממשיים היא זו שעומדת נגד עיניהן של בנות טרס. דווקא בגלל שמדובר בשלוש נשים מעצבות, העובדות יחד בסימביוזה כמעט מעוררת קנאה, הן יודעות מה הלקוחות שלהן רוצות וצריכות. זה אמנם נשמע כמו קלישאה, אבל זה עובד. רוב הפריטים מאופיינים בגזרת מעטפת המתאימה את עצמה אל הגוף, שום דבר לא צמוד או מחייב מדי, והכי חשוב – הם לבישים. זה לא עוד מקרה של בגד שמוציאים עליו לא מעט כסף ואז נשאר במעמקי הארון. להיפך, על הפריטים של טרס רצוי לחרוש, מבוקר ועד ערב.

ז'קט/מעיל מושלם (צילום: אלינה אסמוס)

ז'קט/מעיל מושלם (צילום: אלינה אסמוס)

כיאה למותג שעדיין בחיתוליו, קולקציית החורף של טרס היא לא גדולה, אך אצורה היטב. הפריטים נעים מחולצות מעטפת וגלביה במראה רחוק מהגוף, חצאית קטנה ומחויטת, מכנסיים גבריים, קרדיגן ארוך, ז'קט טרנץ' מתוחכם ושמלות שהן גולת הכותרת של הקולקציה: את שמלת שרלוט עשוית המשי, המגיעה בשני אורכים ובמספר צבעים לא תוכלו להשאיר בחנות, בעוד ששמלת המעטפת דיאן רק תשתבח עם השנים.

כמו רבים מהמעצבים הישראליים, גם לבנות טרס אין עניין רב בצבעים. ההתמקדות היא בצבעוניות מונוכרומטית מרובה באפורים ושחורים, יחד עם הדפס מקורי שנעשה על ידן המדמה אומנות דקופאז' יפנית במראה פרחי קאלה. זה רומנטי, אמנותי וענוג במיוחד.

טווח מחירים: 490-1,200
להשיג באתר המותג, בסטודיו החדש בשפ"ר 17, תל אביב, בין השעות: 10:00-18:30, ובמספר בוטיקים מובילים. לפרטים נוספים: 0737437277

הדפס שעשו המעצבות בעצמן (צילום: אלינה אסמוס)

הדפס שעשו המעצבות בעצמן (צילום: אלינה אסמוס)

שמלת שרלוט עשוית המשי. מגיעה גם בקצר יותר (צילום: אלינה אסמוס)

שמלת שרלוט עשוית המשי. מגיעה גם בקצר יותר (צילום: אלינה אסמוס)

סטודיו נועה

המותג סטודיו נועה הוא שם דבר ברשפון ובמושבים בסביבה וקיים כבר עשרים שנה. הקימה אותו נועה יער ואליו הצטרפה לפני שלוש שנים בתה, קרן יער מאור, בוגרת שנקר. ההתחלה הייתה בעיקר בגדי ילדים ולאט לאט הן הצליחו לעשות את המעבר לנשים. השתיים חולקות טעם משותף ואהבה אינסופית לאופנה. הן תמיד ידעו כי יעבדו יחד ורק חיכו שזה יקרה.

השתיים מייצרות ומעצבות הכל בארץ בעבודת יד. נדמה כי הקו המנחה של השתיים הוא קז'ואל אורבני עם נגיעות של ספורט. פלטת הצבעים החוזרת היא חום, אפור, בז' ושחור. אבל בניגוד למעצבות מונכרומטיות אחרות, נדמה כי עדיין יש תחושה של בהירות ואופטימיות בבגדים והטון הכללי הוא בהיר ולאו דווקא קודר.

סטודיו נועה. קולקציית חורף אופטימית (צילום: תום מרשק)

סטודיו נועה. קולקציית חורף אופטימית (צילום: תום מרשק)

יש תחושה של תשומת לב בפרטים הקטנים, כמו למשל במכנסיים השחורים המשובצים ניטים בצדדים, כשל אחד ואחד מהם יושב במקום המתאים לו. נדמה כי הקולקציה הזו עונה על הטרנדים החמים לחורף גם בחצאיות ובמכנסיים וגם בסריגים והמעילים, אך יחד עם זאת יש פה משהו אחר. משהו שלא תוכלו למצוא ברשתות.

למרות המעבר לבגדי נשים, בנות הסטודיו לא מוותרות על בגדי הבנות, כשקו ההלבשה הוא מגיל 5 עד 12. מי שרוצה לעשות קניות גם לילדה בבגדי קז'ואל מגניבים, לגמרי שווה לה להגיע יחד ולעשות זמן איכות משפחתי בשופינג.

מחירים: 199–759 שקלים
להשיג: סטודיו נועה ברשפון, מתחם התחנה, מתחם שרונה

הקפדה על הפרטים הקטנים (צילום: תום מרשק)

הקפדה על הפרטים הקטנים (צילום: תום מרשק)

ספורט-שיק (צילום: תום מרשק)

ספורט-שיק (צילום: תום מרשק)

כבר ממש לא רק מותג לילדות (צילום: תום מרשק)

כבר ממש לא רק מותג לילדות (צילום: תום מרשק)

הכל עשוי עבודת יד (צילום: תום מרשק)

הכל עשוי עבודת יד (צילום: תום מרשק)

אליאן סטולרו

רובנו המוחץ לא באמת יכולות להרשות לעצמנו את הבגדים המפוארים של אליאן סטולרו. הקוטוריסטית הישראלית מעצבת לנשים בעלות אמצעים, הזקוקות לבגדיה המוקפדים של סטולרו עבור חייהן העמוסים – בין אם בעבודה או אירועים רשמיים. זהו עולם יפה ודמיוני יותר, אך מי ששפר מזלה לחיות בתוכו, יכולה גם ליהנות מהעיצובים המרהיבים של סטולרו.

באטלייה שלה ברחוב דיזינגוף, סטולרו הגתה ועיצבה את קולקציית החורף החדשה. תוך כדי שמירה על האופי המחויט של בית האופנה הנושא את שמה, סטולרו הצליחה לצקת בו משב רוח צעיר ועדכני יותר. לא מדובר בשמלות דודתיות לנשים בגיל השלישי, אלא פריטים מלאי דרמה וביטחון לנשים חזקות וקרייריסטיות שרוצות, כמו סטולרו, להישאר רלוונטיות.

ממשיכה לשמור על רלוונטיות. הקוקציה החדשה של אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

ממשיכה לשמור על רלוונטיות. הקוקציה החדשה של אליאן סטולרו (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

כיאה לתקופת החורף, הקולקציה מלאה בז'קטים ומעילים נפלאים מלאי צבע ונוכחות, להם אפשר לשדך את חצאיות העיפרון המשובחות וחולצות המשי היפות. כמו תמיד, הבדים הם עשירים, איכותיים מאין כמותם, ונוטפים יוקרה שלא מנקרת את העין.

את הקמפיין החדש צילמה סטולרו בקניון גינדי המתהווה. היא אמנם לא הציגה בשבוע האופנה האחרון שהתקיים שם, אבל דווקא השימוש במרחב החדש הזה הופך לאמירה חזקה מהרגיל בנוגע למצב התעשייה המקומית – בעוד בלוקיישן התעשייתי יחלשו בעוד מספר חודשים רשתות האופנה הגדולות וההמוניות בארץ, הבגדים של סטולרו הם כמו אי בודד של אופנה עילית מוקפדת.

טווח מחירים: 580-8,500 שקלים
להשיג בחנות המעצבת, דיזינגוף 253, תל אביב.
03-6042167

חולצת משי נפלאה  (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

חולצת משי נפלאה (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

הצבעוניות והטקסטורות עשירות כמו תמיד  (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

הצבעוניות והטקסטורות עשירות כמו תמיד (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

קולקציה לנשים שחוגגות את החיים (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

קולקציה לנשים שחוגגות את החיים (צילום: מרינה מוסקוביץ כריס)

אלון ליבנה X אפרת קסוטו

שמו של אלון ליבנה הפך כמעט נרדף לשמלות כלה. אבל כנראה שזה לא מספיק למעצב הצעיר, שמחפש דרכי יצירה חדשות שיעניינו אותו ואת קהל הלקוחות שאסף עם השנים. על הפרק: קולקציית תכשיטים שנעשתה בשיתוף פעולה פורה במיוחד עם אפרת קסוטו, מעצבת התכשיטים הוותיקה.

לפרויקט המשותף, אותו הם מכנים Autumn Cannibalism, הגיע ליבנה מתוך היתקלות שלו בחלקי עצמות יבשות של בעלי חיים. המראה האנכרוניסטי הזה הפך בשביל שני המעצבים לנקודת ההתחלה – ומשם יצאו לדרך חדשה הכוללת שרשראות, עגילים, צמידים וטבעות מלאות אדג', עוצמה וגלאם.

קולקציה חייתית. אלון ליבנה ואפרת קסוטו (צילום: גיא נחום לוי)

קולקציה חייתית. אלון ליבנה ואפרת קסוטו (צילום: גיא נחום לוי)

בצבעוניות של זהב וכסף בוהקים, לצד אבני סברובסקי אדומות, התכשיטים החדשים נראים כאילו נאספו באתר ארכיאולוגי. כמו מתוך סרקופג נוצרי עתיק, תכשיטי הקולקציה מלאי אווירה מורבידית. אבל משהו בהם מצליח להתעלות על האפלוליות הזו ולגרום גם לנשים הקוקטיות העדינות ביותר להתאהב בהם. אמנם מאחורי כל פריט יש סיפור של עצם כלשהי, אבל ליבנה וקסוטו השכילו ליצור מהם צורות מופשטות יותר, המתאגדות לתכשיטים דקורטיביים שאי אפשר להתעלם מנוכחותם.

טווח מחירים: 230-3,200 שקלים
להשיג בחנות של אפרת קסוטו, רמב"ם 18, תל אביב ובאתר 

כסף, זהב ואבנים (צילום: גיא נחום לוי)

כסף, זהב ואבנים (צילום: גיא נחום לוי)

מורבידי אך מופשט (צילום: גיא נחום לוי)

מורבידי אך מופשט (צילום: גיא נחום לוי)

NUDIE JEANS

נתחיל בחיסרון היחיד שיש לג'ינס הנודי – הוא לא זול בכלל. כל שאר הדברים שמהם עשוי הנודי גורמים לו להיות הג'ינס המושלם. אנחנו לא עובדים בחברה ולא מקבלים אחוזים, אבל אחרי כמה שנים שבהם הג'ינס היחיד שנכנס אלינו הביתה הוא של המותג השוודי, אפשר לומר בלב שלם כי אם לא ניסיתם אותו עד עכשיו, אתם פשוט חייבים לעשות זאת עכשיו.

אם להיות גלויים, על בחורים זה יושב יותר טוב מנשים. לכל הבחורים הבנויים שעושים כושר באופן יומיומי זה לא חוכמה, אבל הנודי יושב בצורה מעולה גם על בחורים לא מאד רזים וגם עם מבני גוף יותר מאתגרים.

הכל התחיל לפני 14 שנים כשמריה אריקסון, מעצבת אופנה שוודית, פרשה מעבודתה מרשת הג'ינסים LEE והחליטה לפתוח עסק לדנים שיהיה מבוסס על יצירתיות, איכות ויחס הוגן, והכי חשוב – שלא יעבוד על פי תכתיבים של לקוחות. אולי כשעושים משהו ממקום כל כך נקי, יוצר משהו שהלקוחות לא צריכים לבקש תכתיבים.

כל אחד ואחת צריכים זוג אחד של נודי (צילום: אורי טאוב)

כל אחד ואחת צריכים זוג אחד של נודי (צילום: אורי טאוב ל-mentlv)

מה שכל כך איכותי בג'ינס הזה הוא אריגי הדנים העשויים 100% כותנה אורגנית. הרצון ליצור ג'ינס איכותי זרק אותה לחפש אריגים שיהיו כמו עור שני ללובש. "הג'ינס מתיישן הכי יפה כלובשים אותו הרבה, הוא מקבל את האופי של הלובש", מסבירים בחברה. בדיוק בגלל פתחו במותג את הריפייר שופ – לקוחות המחזיקים נודי יכולים להגיע מדי פעם לחנויות לבצע תיקונים בג'ינס כדי שיוכלו להמשיך ללבוש אותו.

החורף הזה החליטו בחברה להציג את הקולקציה על חבורת אומנים שהם בחרו ונקראו "הנודי בויז". עשרה בחורים לוהקו לתפקיד הפרנזטורים של העונה. כל אחד מהם מגיע מתחום אחר בחיים (מסעדנות, משחק, ספרות, גלישה ועוד). הקונספט – האנשים האמיתיים מייצגים את המותג הכי נכון.

ניכר כי העונה, בדומה לרוח המותג, אין בקולקציה שימוש בטרנדים חולפים. הגזרות די קבועות, הצבעים נעים מבהיר עד כחול עמוק. נדמה כי נודי לא מחפשים את הטרנדים החולפים בעיקר כי הם יודעים שמי שלבש אותם כבר, ישוב לעשות זאת בכל עונה.

מחיר: 129–1299 שקלים
להשיג ברשת חנויות סטורי ובאתר

זיו אברהם לפרויקט נודי בויז הישראלי (צילום: אורי טאוב ל-mentlv)

זיו אברהם לפרויקט נודי בויז הישראלי (צילום: אורי טאוב ל-mentlv)

ג'ינס שחורשים עליו (צילום: אורי טאוב ל-mentlv)

ג'ינס שחורשים עליו (צילום: אורי טאוב ל-mentlv)

NEW BALANCE

אחרי שכל הפאשניסטות הבינו שצריך להניח קצת לסטן סמית' של אדידס או לנעלי הפלטפורמה של סופרגה, הם פשוט עברו יחד כולן לנעול ניו באלאנס. והאמת, בצדק. מדובר בסניקרס מהנוחות שיש. לא סתם מתעמלים רבים מעדיפים לרוץ ולהתעמל בהן. "הנוחות היא הקו המרכזי והכי חשוב לנו", מסבירה לנו מיכל פורטמן, מנכלית סילון ספורט יבואנית ניו באלאנס, "זו בדיוק הסיבה שאנשים חוזרים לנעול אותנו שוב ושוב".

הנעליים מאד קלות, מגיעות במבחר צבעים וגזרות ובאמת יכולות להתאים למגוון גדול של אוכלוסייה. יש מבחר גדול של בדים וגזרות החל מניילון, זמש, עור, לבד ואפילו נעליים טבעוניות מחומרים טבעיים בלבד, לאנשים שאכפת להם מה הם נועלים. יחד עם כל החשיבות לנוחות ולצרכי הלקוחות קשה לומר שלא לוקחים פה בצורה משמעותית את חשיבות העיצוב והטרנדים.

כולן כבר נועלות אותן. ניו באלאנס (צילום: יח"צ)

כולן כבר נועלות אותן. ניו באלאנס (צילום: יח"צ)

דגם 410 ודגם 420, הדגמים שרואים כיום בקרב הפאשניסטות, מעוצבים כסניקרס מגניבות שיכולות לעבוד בצורה מדויקת עם שמלות וחצאיות. זה כבר כמה שנים שהסניקרס החליפו את נעלי העקב על השטיחים האדומים בארץ ובעולם, וניו באלאנס היא אופציה שפויה לנעליים מעוצבות שיכולות לעבוד בצורה מעולה עם בגדים מחויטים וקלאסיים.

הדגמים המדוברים גם מגיעים עם ריפוד פנימי שיוצא החוצה ומראה בדיוק למה חובבות האופנה נשבו בקסמן. הנעליים מגיעות עם שרוכים נוספים בצבעים שונים שבכלל גורמים לטוטאללוק להיראות שונה בכל פעם.

טווח מחירים: 299-1,199 שקלים
להשיג: בחנות המפעל בראשון לציון ובחנויות השיווק 

גם נוחות וגם יפות (צילום: יח"צ)

גם נוחות וגם יפות (צילום: יח"צ)

סניקרס ניו באלאנס, כי מי כבר הולכת על עקבים? (צילום: יח"צ)

סניקרס ניו באלאנס, כי מי כבר הולכת על עקבים? (צילום: יח"צ)

הדגמים והצבעים הנבחרים (צילום: יח"צ)

הדגמים והצבעים הנבחרים (צילום: יח"צ)

UNO de 50

תכשיטי כסף – או שמתים עליהם, או שממש לא. אם אתם מאלו שכן, וודאי תשמחו להכיר את המותג הספרדי UNO de 50 שעשה לאחרונה עלייה לארץ. מדובר בתכשיטים עוצמתיים וגדולים העשויים כסף 925, עורות, אבני סברובסקי, חרוזים וזכוכיות, והם כאן כדי להראות את עצמם ואת העונדת אותם, מבלי להתבייש.

המותג, שהוקם בסוף שנות התשעים, החל בתור שאיפה קולקטיבית של קבוצת מעצבים ממדריד ליצור תכשיטים שונים מהמקובל. התוצאה הייתה סגנון ייחודי עם כתב יד בולט ושונה – שילוב בין מסורת למודרניות, בין טרנדים משתנים לחומרים שקיימים מאז ומתמיד. אמנם בתחילת הדרך נוצרו 50 פריטים בלבד מכל עיצוב (ומשם שם המותג), אך ככל שההצלחה גברה, כמויות הייצור עלו, וכעת, הן הגיעו גם ארצה.

תכשיטים שאי אפשר להתעלם מהם UNO de 50 (צילום: יח"צ)

תכשיטים שאי אפשר להתעלם מהם UNO de 50 (צילום: יח"צ)

הקולקציה החדשה של המותג, ממנה אפשר להתרשם ב-Market Concept במתחם שוק הפשפשים, ממשיכה עם אותו קו כבד ומסיבי, אך מכניסה בו אלמנטים חדשים בהשראת היקום. אלמנטים עיצוביים נלקחו מבטן כדור הארץ, אבני הסברובסקי המנצנצות מעניקות תחושת עומק וריחוף והשימוש בעורות מחזיר אותנו אל כאן ועכשיו, ומתבטאים בשרשראות, צמידים, עגילים, שעונים ואפילו מחזיקי מפתחות.

טווח מחירים: 155-2,355 שקלים
להשיג
,ב-Market Concept, עולי ציון 13, שוק הפשפשים יפו, ובנקודות מכירה נוספות. לבירורים: 03-9103232 

לא למינימליסטיות (צילום: יח"צ)

לא למינימליסטיות (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה