סיכום שנה: המתלבשות הטובות והרעות של 2015

אלזה בלי חזייה, אודרי הפבורן חדשה, נסיכה ממשחקי הכס, שמלה שקיבלה השראה מספה, ג'יי לו בלי תחתונים וקים קרדשיאן אחת שחשבה שהיא וונדר וומן. השטיח האדום של 2015 הוציא מהכוכבות את הטוב והרע ביותר מהן. אז מי הצטיינה ומי פישלה בסיכום הכי חשוב השנה?

מאת  | ‏ 24 דצמבר 2015
הטובות היו מעולות, הרעות היו מזוויעות (צילום: גטי אימג'ס)

הטובות היו מעולות, הרעות היו מזוויעות (צילום: גטי אימג'ס)

המתלבשות הטובות:

סוקי ווטרהאוס, טקס האוסקר 2015, הוליווד
שמלה של ברברי

צילום: AP

צילום: AP

אמנם סוקי ווטרהאוס חשבה שהיא תוכל להתחמק מהשטיח האדום של טקס האוסקר האחרון, ולגרום לעולם לפספס את היופי הזה, אבל אל דאגה – התמונות בידנו, ותודה לאלי האופנה על כך. השמלה הזו של ברברי עשויה מהחלומות שלנו – הגזרה הנסיכותית נשברת באופן מושלם עם צבע היין העמוק, המחשוף עמוק ואלגנטי, ובצירוף כל אלו עם השיער והאיפור הטבעיים – נוצר מראה שלא יכולנו לשכוח שנה שלמה.

קייט מידלטון, פרמיירת "ספקטר", לונדון
שמלה של ג'ני פקהאם

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

כשראינו בפעם הראשונה את קייט עם שמלת התכלת הזו – מיד אלזה קפצה בדמיון. הדוכסית מקיימברידג" לגמרי שברה את הקרח עם הבחירה הנועזת שלה, המתבטאת בעיקר בהיעדרותה של חזייה. הצבע אמנם נשאר על הסקאלה האנגלית המלכותית, אבל לפי איך שזה נראה בתקופה האחרונה – קייט נכנסת לעידן אופנתי חדש ומסעיר. וד"ש לסטייליסטית החדשה, פנדורה דלווין.

דקוטה ג'ונסון, פרמיירת "50 גוונים של אפור", לונדון
שמלה וז'קט עור של סן לורן

צילום: אינסטגרם

צילום: אינסטגרם

זו לגמרי הייתה השנה של דקוטה ג'ונסון, שהפכה בזמן קצר למדי ליקירת מערכת FF. ממסע היח"צ של 50 גוונים של אפור, לשורות הראשונות בפאשן וויק ועד פרמיירות חגיגיות בפסטיבלי הסרטים הנחשבים בעולם, ג'ונסון הפציצה בלוקים מרהיבים שאי אפשר היה להישאר אדישים כלפיהם. אבל יותר מכולם, הייתה זו השמלה הלבנה והעדינה של סן לורן בשילוב ז'קט עור מחוספס שהשאירו את חותמם הגדול ביותר עלינו. ככה נראית קוליות אמיתית.

אליסיה ויקנדר, פרמיירת "הנערה הדנית", פסטיבל ונציה
שמלה של לואי ויטון

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

שחקנית נוספת שהתפוצצה השנה בשמי הוליווד היא אליסיה ויקנדר השוודית. כיאה לפרזנטורית החדשה של לואי ויטון היא קיבלה גישה מוקדמת לכל הפריטים שהיא רק רוצה מבית עיצובו של ניקולה גסקייה, ולרוב היה מדובר בשימוש מושכל ויפהפייה, כמו השמלה הנ"ל. ויקנדר נראתה בה כמו נסיכה אגדית מ"משחקי הכס", אבל בה בעת הצליחה להיראות סופר מודרנית ומרשימה מאין כמותה.

סיינה מילר, גאלת amfAR, פסטיבל קאן
שמלה של ראלף לורן

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

שנת 2015 הייתה ללא ספק שנת כתפיות הספגטי. הטרנד הניינטיזי מצא את דרכו אל כתפיהן של היפות והנכונות ביותר, כמו סיינה מילר המשובחת. הגרסה הכסופה של ראלף לורן שמילר לבשה בפסטיבל קאן הוא אחד מרגעי השיא של הטרנד הנוסטלגי, ומוכיח (שוב) כי מילר היא אחת המתלבשות הטובות ביקום כולו.

קרי וושינגטון, ארוחת ערב "מגילת הזכויות" של ACLU, אל.איי
שמלה של בוס

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

כן, גם שמלה שחורה וקטנה יכולה להיכנס לרשימה המצטיינת של השנה. כל מה שצריך זה גזרה מקורית, התאמה מושלמת לגוף, וכמובן, אישה מרשימה כמו קרי וושינגטון, שנראית פה כמו אודרי הפבורן של המאה ה-21.

דיאן קרוגר, פרמיירת "אוורסט", פסטיבל הקולנוע ונציה
שמלה של פראדה

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

כמו סיינה מילר, גם דיאן קרוגר היא אחת המתלבשות הטובות ביותר שידעה הוליווד. אמנם היו לה כמה נפילות השנה, אבל אז היא הדהימה בלוקים כמו זה מפסטיבל קאן, והכל נשכח כאילו לא היה. השמלה מפילת הלסתות הזו של פראדה החזירה את קרוגר אל ימי "הלנה מטרויה" שלה, כשהיא הצליחה לגרום לגלימה להיראות כמו דבר לא רק לגיטימי, אלא גם נחשק.

אלכסה צ'אנג, טקס פרסי האופנה הבריטיים, לונדון
שמלה של ארדם, נעליים של ג'ימי צ'ו

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

ונקנח את רשימת המתלבשות הטובות של 2015 עם האחת והיחידה, אלכסה צ'אנג, שעל שמלתה היפה הספקנו לרייר כבר פעמיים. רק מישהי כמו צ'אנג מצליחה לגרום לבד של ספה להיראות כמו הדבר השיקי ביותר שעוצב אי פעם, והלזכיר לנו בפעם המי-יודע-כמה שאיט גירלס אולי מתחלפות, אבל סטייל אמיתי נשאר לעד.

המתלבשות הרעות:

קים קרדשיאן, בראנץ' לכבוד המועמדים לגראמי, אל.איי
קרופ טופ, חצאית ותכשיטים של בלמן

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

את רשימת הרעות על שם קים קרדישאן פותחת, איך לא, קים האחת והיחידה. הסטייל שלה אמנם התגבש והתמתן במהלך 2015, אבל עדיין נותר רע וזול במהותו. נכון, אנחנו קצת רעים, כי בכל זאת היא בילתה את רוב השנה בהריון שני ומתוקשר ביותר, אבל עדיין, אפשר היה לעשות דברים אחרת. ראו ערך הטוטאלוק האדום הזה מבית בלמיין. באותו הזמן ממש קים עוד לא נשאה בבטנה את סיינט ווסט, אבל כנראה שהיה בתכנון, ואלו היו רגעם אחרונים של בטן חשופה והדוקה. בכל אופן, האאוטפיט המופרך הזה עשה לנו רע בעיניים ובלב – הוא צמוד מדי, צעקני מדי, טראשי מדי. תוסיפו לכל זה את התכשיטים המוגזמים וקיבלתם לוק וואנבי וונדר-וומן היישר לפורים הבא.

ליידי גאגא, אפטר פארטי של רשת פוקס לכבוד האמי, אל.איי
שמלה של ברנדון מקסוול

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

את שנת 2015 העברנו בלי הרבה אאוטפיטים גרנדיוזיים והזויים מבית ליידי גאגא, אבל עדיין, כשנחה עליה המוזה, היא הבליחה ביצירות מקוריות ורעות כמו תמיד. השמלה הלבנה הזו יכלה דווקא להיראות לא רע לולא שרוולי העננים האלו, אבל ליידי גאגא כמו ליידי גאגא, היא פשוט לא יכלה לוותר על הקווירקיות הידועה שלה. אמנם לא מדובר בשמלת בשר או יציאה מביצה, אבל זה עדיין רע, רע, רע.

אומה תורמן, אפטר פרטי של הארגון "בית טיבט", ניו יורק

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

מצד אחד, אומה תורמן הגיעה לאירוע צדקה, אז אנחנו צריכים להיות נחמדים כי זה נורא יפה מצידה. מצד שני, זה נראה כאילו היא חווה תסמונת שטוקהולם, בה היא עצמה זקוקה לעזרת מתנדבים. המראה הקשה הזה של תורמן, אחת האיקונות הגדולות של שנות התשעים, הוא לא פחות ממפח נפש. הבחורה נראית כאילו עברה את הרי ההימלאיה, ולא טרחה להחליף אפילו נעליים. הדלאי למה התקשר ורצה הסבר.

פמלה אנדרסון, פרמיירת הסרט "מתנקש על הכוונת", אל.איי
שמלה של
Again

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

פמלה אנדרסון, האישה והצהבת, עדיין מגיעה אל השטיחים האדומים, אבל לפי  איך שזה נראה, היא לא החזיקה בסטייליסט מאז ימי "משמר המפרץ". השמלה המוזהבת הזו יכלה אמנם להיראות לא רע לולא השסע ברגליים היה כה עמוק, המחשוף לא היה מצביע על מחסור בחזייה והחגורה הוורודה הייתה נעדרת. כפי שניסחנו את זה אז – אנדרסון נראית כמו ברבי מזדקנת שבדיוק התגרשה מקן וכעת מחפשת הרפתקאות חדשות. נקווה ששנת 2016 תביא עמה כמה כאלו.

פינק, אירוע מגזין Elle, אל.איי
חליפת וינטג' של איב סן לורן

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

ביננו, גם אנחנו, כמו פינק, היינו לובשים חליפת וינטג' של איב סן לורן לו הייתה לנו ההזדמנות. אבל עדיין, היה רצוי לעשות לה את התיקונים המתאימים אצל החייט כדי להפוך אותה ללבישה באמת. כי על פי איך שפינק לבשה אותה, זה נראה כמו הכלאה של מנצח תזמורת מטורף לבין כומר שמעביר דרשה ביום ראשון. או במילים אחרות: איב מתהפך בקברו.

נעמי ווטס, פרמיירת "אודות ריי", פסטיבל הקולנוע של טורונטו
שמלה של פאוסטו פוגליסי

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

והיום על כיסא הפסיכולוג – נעמי ווטס חווה רגרסיה לילדות עם הגרסה שלה לתחפושת טינקרבל. כיוון שלא מדובר בשטיח האדום על דיסנילנד, או אפילו האלווין, אלא פשוט פרמיירה רצינית ומהוגנת, אין לנו אפשרות אלא לחרוץ את גורלה אל רשימת המתלבשות הרעות ולהגיד כי כזה ירוק ניאון עוד לא ראינו, וגם לא נרצה לראות שוב לעולם.

מירנדה קר, טקס נשים בקולנוע של מגזין ELLE, אל.איי
חליפה של קלווין קליין קולקשן

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

האאוטפיט התכול הזה של מירנדה קר רק מציג את את הקו הדק בין טוב לרע. אם הסופרמודל הייתה לובשת חולצה שמכסה את הבטן (כפי שחולצה אמורה לעשות), זה היה נראה הרבה יותר טוב. אולי לא מדהים, כי הצבע הזה בכל זאת בעייתי בטוטאלוק חליפתי, אבל כל דבר היה נראה טוב יותר בלי חגורת המטוסים שחגרה על עצמה קר בדרך לטקס החגיגי. אז סבבה שאת מתלהבת מהקוביות בבטן, אבל יש דרך להראות אותן באופן אלגנטי, וזו לא אחת מהן.

ג'ניפר לופז, מסיבת יום ההולדת 46 שלה, סאות'המפטון
שמלה של באו טרנצ'י

צילום: אינסטגרם

צילום: אינסטגרם

את סיכום השנה על השטיח האדום של שנת 2015 חותמת לא אחרת מג'ני מהבלוק, באאוטפיט איתו חגגה את יום הולדתה ה-46. באמת שרצינו לפרגן לכלת השמחה, אבל זה קשה כשהיא לבושה בשמלה כל כך מחפצנת בלי גרם של אלגנטיות עליה. אז נכון, כולנו היינו שמחים להיראות כך בעשור החמישי של חיינו, אבל עוד קצת בד היה יכול לעבוד. נתראה בשנה הבאה!

השאירו תגובה

 

  • אתם מעתיקים את כל הכתבות שלכם ממגזין PEOPLE.
    אולי כדאי קצת לגוון ולייצר דעה משלכם?

    מאת: אורח |‏ 25 בדצמבר 2015 | 12:59