זה קרה: ליידי גאגא התלבשה כמו ענן

וגם: ריטה אורה הופכת לברבי, אלכסה צ'אנג עם התיק הכי חמוד שראינו, אן האת'ווי היא הדודה המביכה בחתונה ומי הכוכבת שהצליחה להשתחל גם אל הרשימה הטובה וגם הרעה? כל המתלבשות הטובות והרעות של השבוע

מאת  | ‏ 1 אוקטובר 2015
בין שחור ללבן, בין טוב לרע. מתלבשות השבוע (צילום: גטי אימג'ס)

בין שחור ללבן, בין טוב לרע. מתלבשות השבוע (צילום: גטי אימג'ס)

המתלבשות הטובות:

דקוטה ג'ונסון, גאלת amfAR, מילאנו
שמלה של דיור

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

מה היינו עושים בלי דקוטה ג'ונסון ומשב הסטייל המרענן שהיא הביאה עמה בשנה האחרונה? כל לוק שהיא עוטה על עצמה לכבוד השטיח האדום הוא מחושב, יפה ומיוחד בדיוק במידה הנחוצה. קחו לדוגמא את שמלת הנשף השחורה הזו של דיור. ג'ונסון נראית כמו כוכבת קולנוע משנות החמישים, אבל בזכות הנעליים האדג'יות והשיער המתוחכם היא נראית הכי מתקדמת אופנתית. אנחנו מהופנטים.

סיינה מילר, מסיבת עיתונאים לכבוד הסרט "High-Rise", פסטיבל סן סבסטיאן
שמלה של ויקטוריה בקהאם

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

אי אפשר שלא להעריך את השדרוג האופנתי שסיינה מילר עברה מנסיכת בוהו-שיק למלכת מינימליזם איכותי. לא עוד בדי שיפון פרחוניים ומגפוני בוקרים, אלא שמלות וחליפות מחויטות ומוקפדות, הנותנות מקום של כבוד לגוף ולאיכות הבד, כמו בשמלה המשובצת הזו מבית עיצובה של ויקטוריה בקהאם. יש פה עבודה מדויקת בגזרה מחמיאה במיוחד, מחשוף רחב אבל לא פרובוקטיבי, ובעיקר, אווירה סתווית רומנטית, גם בלי שרוולים ארוכים ושום צווארון גולף.

ג'סיקה צ'סטיין, פרמיירת "The Martian", לונדון
שמלה של אלי סאאב קוטור

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

יש חוק ברזל כזה בתעשיית האופנה ועולם השטיחים האדומים והוא – אם את רוצה להיראות במיטבך, לבשי שמלה של אלי סאאב והיא תעשה את כל היתר. ככה זה, השמלות של המעצב הלבנוני הן תמיד מפוארות, יפות, ענוגות וחלומיות וב-90% מהמקרים, הן גם יביאו אותך לרשימת המתלבשות הטובות. כך בדיוק המקרה עם ג'סיקה צ'סטיין, שלא פעם מפשלת על השטיח האדום. אבל הפעם, היא הפעימה בשמלה שחורה מלאת חרוזים שהופכת אותה למלכת הלילה שכולנו רצינו להיות כשהיינו קטנות.

אלכסה צ'אנג, שורה ראשונה בתצוגה של ארדם, שבוע האופנה בלונדון
ג'ינס של אלכסה צ'אנג ל-
AG, תיק ארנב של Hillier Bartley

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

אלכסה צ'אנג מוכיחה בפעם המי-יודע-כמה כי היא אחת המתלבשות הטובות של המאה. במקום לתת שואו עם שמלה מפוארת ושיער מתוחכם לכבוד השורה הראשונה בפאשן וויק, צ'אנג הלכה על מראה מתוחכם ולא מתחייב של ג'ינס מתרחב המסתיים קצת מעל הקרסוליים, חולצה בהירה ועדינה, בלייזר גברי, נעלי בובה עם עקב קטן ותיק בצורת ארנב כובש. מצדנו, ללבוש את זה בכל יום בשבוע, כל השבוע.

רוני מארה, פרמיירת "פן", לונדון
שמלה של ז'יבנשי קוטור

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

ונקנח בעוד שמלה שחורה על השטיח האדום, הפעם מבית היוצר של ריקרדו טישי לז'יבנשי. בניגוד לאאוטפיטים שהוא מלביש את קים קרדשיאן, המורכבים בעיקר משאריות בדי תחרה, בשמלה הזו שלובשת רוני מארה, נראה כי יש הרבה יותר מחשבה ועבודה יצירתית. המראה הניאו-גותי של מארה שנוצר בעזרת בד הטול היפהפייה בסגנון קומות, השרוולים המעט נפוחים וסרט הקטיפה השחור סביב הצוואר, הוא אחד המקוריים שראינו לאחרונה, ובעיקר גורם לנו לתהות למה אנחנו לא רואים יותר מרוני מארה על השטיח האדום.

המתלבשות הרעות:

אן האת'ווי, הקרנה של "המתמחה", ניו יורק
אאוטפיט של ולנטינו

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

מי שעוקב אחרי התצוגות של ולנטינו בשנים האחרונות יכול להבין למה האת'ווי נכנסה לרשימה הרעה. הרי כל פריט המגיע אל המסלול הוא יצירה מטריפה שכל אחת רוצה שתהיה תלויה בארון שלה. אז איך יכול להיות שאן האת'ווי הצליחה לשים את ידה על האאוטפיט הלא ברור הזה, שאנחנו פשוט מסרבים להאמין שקשור לבית האופנה האיטלקי המשובח. שום דבר לא עובד פה – בטנת הסטרפלס השחורה והלא מחמיאה, החצאית החתוכה לגזרים וקשירת העניבה שנראית כאילו נעשתה בעיניים עצומות. האת'ווי נראית כמו דודה מתאמצת בחתונה. אנחנו כבר מחכים שהמוזיקה תתחיל והיא תכבוש את הרחבה במובס המביכים שלה.

סיינה מילר, פרמיירת "High-Rise", פסטיבל סן סבסטיאן
שמלה של גאלוואן

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

אז נכון שכמה פסקאות למעלה שיבחנו את הסטייל המעולה של סיינה מילר, ולכן זה עוד יותר כואב לכתוב את שורות אלו. על פניו, לשמלה הענוגה הזו של גאלוואן היה פוטנציאל אדיר. היא בצבע פודרה מקסים, יש לה ניחוח שנות ה-30 רומנטי, וכמובן, היא על מילר היפה כל כך. אבל, וזה אבל גדול, היא פשוט לא עובדת. בד הסאטן נצמד מדי אל הגוף ומצליח לא להחמיא אפילו למילר, שללא ספק בעלת גוף מושלם. בנוסף לכל זה, המחשוף המעוגל יוצר רושם של בגד גוף, ויחד עם השיער האסוף, מילר נראית כאילו יצאה משיעור בלט, שזה מעולה בפני עצמו, אבל בסיטואציה הזו קצת פחות. פייר התאכזבנו.

קריסטין וויג, פרמיירת "The Martian", ניו יורק
שמלה של אוסקר דה לה רנטה

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

קריסטין וויג המצחיקולה היא אולי אחת הקומיקאיות הכי מצליחות בהוליווד כרגע, אבל נראה כי חוש ההומור המשובח לא עבר גם אל חוש הטעם. השמלה הזוהרת הזו של אוסקר דה לה רנטה יכלה להיראות מעולה לולא הפתח התמוה במרכז החזה, שנראה כמו עבודה לא גמורה באטלייה של בית האופנה. אז וויג, חזרי אלינו אחרי שמישהו יסגור שם את העניינים ויהפוך את החלק העליון לסטרפלס שלם ומושלם, ואז נדבר על להעביר אותך מהמתלבשות הרעות לטובות. נהיה בקשר.

ריטה אורה, פסטיבל המוזיקה של iHeartRadio, לאס וגאס
חליפה של
Cushnie et Ochs

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

קבלו את ברבי ריטה אורה. היא מגיעה בחליפת קרופ טופ ומכנסיים בצבע האהוב עליה – ורוד בזוקה, יחד עם שיער בלונדיני לא טבעי, אודם מוגזם וכל כך הרבה אטיטיוד שהבריח את קן כבר מזמן. ועכשיו ברצינות, הלוק הזה פשוט לא מחמיא לה. המכנסיים גבוהים וצמודים מדי על הירכיים, בעוד שהטופ-ספק-חזייה קצר וסתמי מדי. הכל ביחד יוצר לוק זול ולא מעניין. הכי פספוס.

ליידי גאגא, אפטר פארטי של רשת פוקס לכבוד האמי
שמלה של ברנדון מקסוול

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

רק לפני שבוע וקצת היללנו את השמלה הנהדרת והמינימליסטית שלבשה ליידי גאגא לטקס האמי האחרון, והופ, מיד לאחר מכן היא חזרה אל סורה והוכיחה שאנשים אולי משנים בגדים, אבל לא באמת משתנים. שמלת הענן הזו שלבשה למסיבה שלאחר הטקס היא ליידי גאגא במיטבה – גרנדיוזית, מוגזמת ומופרכת. היא אמנם כן שומרת על ניקיון המתבטא בצבע לבן צחור וצללית ישרה ומחמיאה, אבל השרוולים הנפוחים הם כל כך אובר-דה-טופ שאנחנו די בטוחים שאפשר לראות אותם גם מהחלל.

קו המשווה:

ג'ניפר לופז Vs. מלאני לורן
שמלה של בלומרין

ג'ניפר לופז מול מלאני לורן. מי לבשה את זה טוב יותר? (צילום: גטי אימג'ס, צילום מסך)

ג'ניפר לופז מול מלאני לורן. מי לבשה את זה טוב יותר? (צילום: גטי אימג'ס, צילום מסך)

אז מה יש לנו פה? האחת, סופרסטארית בכל קנה מידה שהוא – זמרת, שחקנית, רקדנית, שופטת ריאליטי. השנייה, שחקנית קולנוע צרפתית איכותית שזכורה לכולנו כשושנה הנמלטת ב"ממזרים חסרי כבוד". ועדיין, למרות כל השוני, שתיהן הגיעו למעמד קו המשווה עם אותה השמלה בדיוק של בלומרין. ג'יי לו כמובן הלכה על הלוק הנוצץ של שיער אסוף למחצה, שימוש מופרז בברונזר ועגילים גדולים, בעוד מלאני לורן בחרה בשיער פזור והו-כה-צרפתי ואודם ורדרד ועדין. אז מי לבשה את זה טוב יותר? ג'ני מהבלוק או "או-רבואה שושנה"?

השאירו תגובה

 

  • כל מה שכתוב פה אמור להיות פשוט הפוך! כל "המתלבשות הטובות" עאלק צריכות להיות הרעות ולהפך. ולדעתי דווקא השמלה הזו של גאגא ללא ספק מתעלה על השמלה המשעממת והמכוערת כל כך שהיא לבשה לטקס עצמו.

    מאת: הלורד |‏ 15 בנובמבר 2016 | 16:32
  • מה קרה? הפעם כולם התלבשו רע מאוד חטץ מקו המשווה ששניהם יפות

    מאת: אורח |‏ 4 באוקטובר 2015 | 01:22
  • עם כל הכבוד אתם חשובים שרק שמלות "רגילות" הן יפות, אני לא בטוחה שאלו ששפטו את המתלבשות הטובות והרעות מבינים מי יודע מה באופנה, אני מציעה לכם לראות משטרת האופנה, שם הם באמת יודעים מקצועיים, השמלה של ליידי גאגא אולי לא סטנדרטית אבל בהחלט מדהימה…
    אחחח…חובבנים…

    מאת: גל |‏ 2 באוקטובר 2015 | 14:39
  • השמלה של אן הת'וואי פשוט יפה!

    מאת: עיל |‏ 2 באוקטובר 2015 | 09:44