כל הנוצץ, כל הזהב: כך תעופי על מראות האיפור הלוהטים של החורף

גליטר, ג'ינס, ויניל, כחולים ואדומים: החורף הנוכחי עמוס בטרנדים מגוונים ונועזים, והמסלולים של בתי האופנה המובילים מכתיבים את הבשורה גם בכל מה שנוגע לפרצוף שלנו. ורד ספיבק באה לעשות קצת סדר עם הפקת איפור מהפנטת ומדריך ליישום ביתי

מאת  | ‏ 12 דצמבר 2017

"יש חידוש באוויר וזה כיף" (צילום: ליאור גרין)

"יש חידוש באוויר וזה כיף" (צילום: ליאור גרין)

תחום האיפור חווה את אחת התקופות העשירות והמגוונות ביותר שלו, כשהמגמות העולמיות מתורגמות מיד לעשרות אלפי סרטוני הדרכה ברשת ומלוות באובססיה כללית של ביוטריות נלהבות, כך שמאד קל ללכת לאיבוד בכל הנוצץ והמטאלי הזה.

"החורף הזה עמוס וגדוש במלא טרנדים שונים, מגוונים ומעניינים", מאשרת המאפרת ורד ספיבק. "המראה המעושן שהיה איתנו כמה שנים עדיין רלוונטי וחורפי, אבל הוא כבר מזמן לא היחיד, אז בואו נרענן ונצא קצת מהקופסה", היא ממליצה ומפרטת: "צבעים, טקסטורות, מבריק, מט, גליטר מנצנץ – הכל מושפע מכל מה שקורה בשבועות האופנה, אצל המעצבים המובילים והרשתות הגדולות. גם הטרנדים במראות האיפור מושפעים, למשל, מהאדום והכחול שנמצאים בכל קולקציה, הגליטר, הוויניל והג'ינס… יש חידוש באוויר וזה כיף".

חלומות מפלסטיק

לא מחמיא לכולן, אבל טאץ' מדויק של כחול יכול לשדרג הכל (צילום: אמיר יהל)

לא מחמיא לכולן, אבל טאץ' מדויק של כחול יכול לשדרג הכל (צילום: אמיר יהל)

דבר המאפרת: "לכאורה, מדובר במראה נקי. העור עם כיסוי של מייקאפ עדין ומעט סומק ורדרד על עצמות הלחיים, אבל הוספתי לטקסטורה ברק שייתן את התחושה של הפלסטיק והוויניל – מראה שאפשר להשיג על ידי שימוש בפריימרים מבריקים או ג'ל/שימר במרקם קרמי, אותם מטפיחים על הפנים עם ספוגית לקבלת הלוק המעט "מיוזע". גם על העפעף הנחתי ג'ל למראה רטוב, ואת הריסים פינקתי בהרבה מסקרה כחולה, גם למעלה וגם למטה. הכחול נכנס חזק מאד בעונה הזאת ולא לכולן זה מחמיא, אבל שילוב שלו רק במסקרה, כשהעיניים נקיות, מעניק מראה סקסי ואחר. השפתיים מודגשות בגוןן שחור עם גליטר אדום שערבבתי עם גלוס והנחתי מעל".

גלאם-רוק

צללית שחורה במראה רטוב לסטייל רוקיסטי מקסימלי (צילום: אמיר יהל)

צללית שחורה במראה רטוב לסטייל רוקיסטי מקסימלי (צילום: אמיר יהל)

דבר המאפרת: "אנחנו אמורות ללבוש הרבה אדום בחורף הזה, ואפשר להישאר באיזור הנוחות של שפתון אדום ואייליינר שחור, אבל אפשר גם לשבור קצת לכיוון הרוקנ'רול ולהכניס קצת עניין ושיק מבלי לגנוב לאדום את הפוקוס. להשגת הלוק יש להשאיר את הבסיס עדין ועם מעט ברק שאפשר להוסיף בעזרת מייקאפ מבריק, הברקות רטובות של שימר קרמי או פריימר ייעודי. להשחיר את כל העפעף באמצעות עיפרון שחור או צללית קרם שחורה, לטשטש מעט בשקע עם מברשת מתאימה או בעדינות עם כרית האצבע, להניח מעט ג'ל ייעודי לאזור העיניים כדי להעניק מראה רטוב ולהוסיף מסקרה שחורה. הלחיים והשפתיים צריכות להישאר מעודנות וטבעיות".

הזהב של השכונה

זהב "מלוכלך" באדום ושפתיים מטושטשות. נראה אותך הולכת על זה (צילום: אמיר יהל)

זהב "מלוכלך" באדום ושפתיים מטושטשות. נראה אותך הולכת על זה (צילום: אמיר יהל)

דבר המאפרת: "הרבה מאד זהב אפשר מככב העונה בקולקציות האיפור של החברות המובילות, ואחד השילובים המנצחים הוא של זהב ואדום. מדובר במראה קלאסי, רך ועדין, אבל החלטתי לשבור ו"ללכלך" אותו קצת. הגבות מודגשות וכהות יותר, כדי להדגיש את המסגרת של העיניים, והעיניים מאופרות בצלליות זהובות בשילוב עם ורוד אדמדם בשקע העין. על תפוחי הלחיים הונח סומק אדמדם, והשפתיים אדומות במרקם מט. בלא מעט תצוגות אופנה וקמפיינים מובילים ראינו השנה את השפתון מעט מרוח ויוצא מגבולות השפתיים כאילו בטעות – טרנד שדורש תעוזה מיוחדת".

ג'ינס לנצח

ג'ינס מתאים עם הכל, אבל בעיקר עם צללית בגווני טורקיז ואפור (צילום: אמיר יהל)

ג'ינס מתאים עם הכל, אבל בעיקר עם צללית בגווני טורקיז ואפור (צילום: אמיר יהל)

דבר המאפרת: "ההשראות הן שנות השמונים, פוטלוס, פלאשדאנס, הג'ינס והשיער הרטוב, ובעיקר הרבה כחול. גוונים כחולים, טורקיזים ואפורים הם שילוב מעניין ונועז שיכול לעבוד מצוין עם כל הג'ינסים שמציפים אותנו. כאן בעצם נתתי טוויסט אחר למעושנים הקונבנציונלים. הדרך הקלה להגיע לתוצאה טובה ומעניינת היא לאפר ולעשן את העיניים עם אפור כחלחל –  אפשר בצלליות קרם מבריקות או רגילות, ואז להוסיף על העפעף ומתחת לקו הריסים התחתון צללית בגוון טורקיז או כל כחול נועז אחר. העיניים מספיק דומיננטיות בשביל סומק ושפתון בגוונים אפרסקיים ורכים".

כל הנוצץ

הנצנצים ילוו אותך גם שבועות אחרי הערב החגיגי, אבל זה שווה את זה (צילום: אמיר יהל)

הנצנצים ילוו אותך גם שבועות אחרי הערב החגיגי, אבל זה שווה את זה (צילום: אמיר יהל)

דבר המאפרת: "הסילבסטר מתקרב, ערב הנצנצים הבלתי מעורער, ובאופן כללי הטרנד הלוהט ביותר השנה הוא הגליטר, כך שאפשר להגזים עם כמה שיותר נצנצים בכל ערב, וממש לא רק בפורים. אזהרה: סיוט להוריד אותם, ולפעמים אפשר להיתקע עם שאריות מנצנצות במשך שבוע. שלבו אותם עם כל מראה – טבעי, מודגש, לפי הטעם. מומלץ להיעזר בחברה שתעמוד מולך עם קופסת נצנצים, רצוי איכותיים וגרוסים דק, מאלה שנמכרים בחנויות האיפור ולא בחנויות היצירה, בצבעי זהב, פנינה וכסף. תפקיד החברה הוא לפזר אותם על פנייך בעדינות באמצעות נשיפה קלה (מומלץ לעצום עיניים), כך שיידבקו אל עורך בפיזור עדין כמו אבקת פיות. בשלב הבא אפשר לערבב נצנצים בגווני ורוד, אדום או סגול עם ליפ גלוס שקוף ולהניח על השפתיים,  להוסיף רק על העיניים אחרי האיפור באמצעות הנחה עדינה עם כרית האצבע או לפזר בעדינות על עצמות הלחיים.

איפור והפקה: ורד ספיבק ל"סולו"
צלם: אמיר יהל
עיצוב שיער: ליאור גרין במוצרי לייבל אם ל"סולו"
סטילינג: ליאת מורשת
דוגמנית: עמית שוורץ ל"יולי"

 

השאירו תגובה